2017-05-10, 23:21
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
Var det bara jag som reagerade på vad Bodin, som ledde första vallningen med R, sa: "Jag står på knä framför fem-åringen och berättar för honom ungefär hur det går till, och vad jag vill... vart han ska gå."

Det där tolkade jag faktiskt bara som att hon berättade för honom hur en vallning går till, dvs vad han förväntas göra. Att han ska gå, visa och berätta samtidigt.
Citera
2017-05-10, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Roffe sa ju nånting om att han blir jättebesviken om han inte gör mål på straffar Jag fick då intrycket av att han är en dålig förlorare, han MÅSTE vinna. Han måste också hitta de skyldiga till varje pris, barnen offras till förmån för hans prestige.

Mmm. Att lösa ett mord handlar om att hitta sanningar, inte att vinna över någon.
Citera
2017-05-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Mmm. Att lösa ett mord handlar om att hitta sanningar, inte att vinna över någon.
Du missförstod mitt inlägg. Jag menade att Rolf är väldigt mån om att vinna, vare sig det gäller sport eller krim. Han har hjältekomplex verkar det som.
Citera
2017-05-10, 23:25
Medlem
Väldigt upprörande att se hur denna utredning skötts. Hoppas grabbarna får ordentlig upprättelse (Kommer tyvärr ej ske i detta land, möjligtvis får de en blygsam monetär ersättning för sveda och verk, en ursäkt kommer dock lysa med sin frånvaro). Än mer upprörande är att den riktiga mördaren, om en sådan finns, fortfarande går fri
Citera
2017-05-10, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Du missförstod mitt inlägg. Jag menade att Rolf är väldigt mån om att vinna, vare sig det gäller sport eller krim. Han har hjältekomplex verkar det som.

Jup. Fast att "vinna" är nåt helt annat i en utredning och i en sport med bollar.
Citera
2017-05-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Vet någon om Rolf Sandberg hade tidigare erfarenhet av att leda mordutredningar? Eller var Kevinfallet hans första mordutredning?

Spelar knappast någon roll det, det hela handlade nog enbart om att fallet skulle "lösas" för att han hade press från media som han själv sa.

Man behöver knappast vara förundersökningsledare för att förstå att killarna sa bara vad som helst, hur tydligt som helst att det inte fanns någon historia alls. Och vad skrämmande han var under förhöret, hade jag haft något barn hade jag vägrat lämna det ensamt med den psykopaten.

Tänka sig att en mördare gått fri i alla år medan en sån lugn familj behövt ta massa skit.

Om bröderna läser här så vill jag säga till er att åtminstone jag inte tror ett du dugg på att ni mördat Kevin. Ber om ursäkt för att ni fått betala för något ni inte gjort! Kram
Citera
2017-05-10, 23:27
Medlem
Faber Castells avatar
2003 ansågs Kevinmordet uppklarat. Då höggs en fyraårig flicka ihjäl av en psyksjuk kille i tjugoårsåldern. Vad hade han för sig fem år tidigare? Två olika mördare som inriktar sig på barn i åldern 4-5 år i samma lilla stad? Vad är sannolikheten för det? Tänker på polisens insats i fallet Anders Eklund, där hans första (?) mord uppdagades i samband med att han togs för det andra (?).

https://www.svd.se/arvika-i-chock-efter-flickmord
Citera
2017-05-10, 23:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Om det är SÅC som fått de här två barnen "dömda" så ska han fan betala ett stort jävla skadestånd. Låtsasvetenskapen psykologi har under 80- och 90-talet gjort sig skyldig till fler justitiemord än nåt annat. "Minnesexpert" kan vem som helst kalla sig verkar det som. Helt inkompetent
Citera
2017-05-10, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Faber Castell
2003 ansågs Kevinmordet uppklarat. Då höggs en fyraårig flicka ihjäl av en psyksjuk kille i tjugoårsåldern. Vad hade han för sig fem år tidigare? Två olika mördare som inriktar sig på barn i åldern 4-5 år i samma lilla stad? Vad är sannolikheten för det? Tänker på polisens insats i fallet Anders Eklund, där hans första (?) mord uppdagades i samband med att han togs för det andra (?).

https://www.svd.se/arvika-i-chock-efter-flickmord

Intressant. 2004 knivmördades ju en liten grabb i Linköping.

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/tio-ar-sedan-dubbelmordet-7428269.aspx
Citera
2017-05-10, 23:31
Medlem
Faber Castells avatar
Citat:
Intressant. 2004 knivmördades ju en liten grabb i Linköping.

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/tio-ar-sedan-dubbelmordet-7428269.aspx

Då satt psykfallet från Arvika i förvar. Och Linköping ligger långt från Värmland.
Citera
2017-05-10, 23:31
Medlem
Citat:
Jup. Fast att "vinna" är nåt helt annat i en utredning och i en sport med bollar.
Ja, VI fattar det men kanske inte Roffe
Citera
2017-05-10, 23:33
Medlem
HotBrunettes avatar
Det figurerar ett protokoll över Polisens arbete. Där det står att en av pojkarna skissat upp vart Kevin låg död, när han kom hem, innan de skulle åka iväg och fiska, men pappan kastade det pappret står det. Är detta lögn ur protokollet??? Eftersom de i del två säger att sönerna ej sagt någonting alls om kevin att det sett Kevin. Låtsas morsan skickades in på psyk och pappan säger att han inte hört något. Är det lögn från protokollet?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in