2017-05-30, 14:35
Medlem
Kravallens avatar
Då är Kurirens reporter med igen på:
http://www.kuriren.nu/nyheter/815-direkt-fran-ratten-nm4558271.aspx
Senast redigerad av Kravallen 2017-05-30 kl. 14:39.
Citera
2017-05-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Kan inte låta bli att förundras över media i väntan på 15.00, för på svt nyheter's web löp https://www.svt.se/nyheter/ står just nu att läsa, (den större biten av löpet)

"Vändningen: Johaug överklagar domen – vill bli frikänd,"
https://www.svt.se/sport/vintersport/johaug-overklagar-domen-vill-blir-helt-frikand

Och man kan i den artikeln ta del om en Norsk idrottskvinnas just faktisk med en god ironi "13 månaders långa avstängning" som hon överklagar, förekommit flitigt i media.........

Men att just nu kanske en rättssensation strax står för dörren med ett för tillfället överklagat brott med ett 13år långt fängelsestraff så här långt i Sverige kan du inte ta del av på löpet, underliga prioriteringar någon?...........

Och inte blir det bättre på aftonbladet, expressen och svd.

Järtecken?
Kanske den avstannade rapporteringen är ett förebud om ett icke rationellt domslut som ska i möjligaste mån tigas ihjäl?
(5 sek konspirationsmössa på , vi lär väl strax få se)

Som sagt,
Länge sedan jag personligen hade någon större tilltro till media, och att numera även världens mest "godtrogna folk hoppar som läsare i drivor" och media tappar till vilka alternativ som helst är helt med egen förskyllan och ett sundhetstecken. Godtrogenheten är faktiskt något som har varit resultatet av ett tidigare unikt land och i sig inte något negativt.

Tycker att du skriver bra Arne men nu är du tyvärr ute och cyklar. Vad ska media rapportera just nu? Alla väntar ju bara, media ska rapportera nyheter och det kommer de garanterat att göra NÄR svaret på om Kaj släpps på fri fot idag eller inte kommer. Bara vänta och se! 🙂
Citera
2017-05-30, 14:46
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Tycker att du skriver bra Arne men nu är du tyvärr ute och cyklar. Vad ska media rapportera just nu? Alla väntar ju bara, media ska rapportera nyheter och det kommer de garanterat att göra NÄR svaret på om Kaj släpps på fri fot idag eller inte kommer. Bara vänta och se! 🙂
Om du tänker hur det skrivs och hur många saker som behandlas i media så är det ofta så att man säljer in händelser innan de skett, och ser vi till rättegången som så har det verkligen funnits att rapportera, men i "våra" media får du leta.

Ta bara exemplet ovan om Johaug, hur mycket har du nu inte läst om denna "icke nyhet" på senaste tiden, och den tog sig in på löpet igen.
Personligen skulle jag gärna läst om Linna och rättsskandalens utveckling på löpet och i omfattning varje dag under rättegången, för detta handlar om en grundbult i vårt samhälle och berör oss alla, medan en Norsk dopinganklagad idrottare ser jag nog personligen som kuriosa.

Men vi ser alla på saker på olika sätt.
Citera
2017-05-30, 14:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Personligen skulle jag gärna läst om Linna och rättsskandalens utveckling på löpet och i omfattning varje dag under rättegången, för detta handlar om en grundbult i vårt samhälle och berör oss alla, medan en Norsk dopinganklagad idrottare ser jag nog personligen som kuriosa.

Men vi ser alla på saker på olika sätt.
Många journalister har nog inte insett problemet ännu. De tror fortfarande att det här handlar om att "bevisningen inte riktigt räcker till". Man kan se en del märkliga rubriker också:

"Sune, 71, överlevde knivdådet – nu pekar han ut Kaj Linna"
"Försvarsadvokaten: ”Kaj Linna är skyldig” | SVT Play"
"Kaj Linna flydde landet – efter mordet i Kalamark | Brottscentralen"
"Kaj Linna i rättssalen: "Jag står för det jag har gjort" - Expressen"
Senast redigerad av Draifos 2017-05-30 kl. 15:01.
Citera
2017-05-30, 15:03
Medlem
stolbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Då är Kurirens reporter med igen på:
http://www.kuriren.nu/nyheter/815-direkt-fran-ratten-nm4558271.aspx
En bild på häktet Umeå, norra Sveriges tråkigaste häkte (finns väl två häkten, Luleå och Umeå, sistnämnda även säkerhetshäkte eller vad det nu kallas), häktet Umeå är nog Sveriges tråkigaste plats, hoppas Kaj går fri idag.
Citera
2017-05-30, 15:04
Medlem
KAJ LINNA SLÄPPS PÅ FRI FOT I AVVAKTAN PÅ DOM, ekot sänder direkt!
Citera
2017-05-30, 15:08
Medlem
Reimers avatar
Vad bra, då vet vi att resningsinstrumentet fungerar som det ska, HD,s vägledning skapade rättvisa till slut.

Tog onödigt lång tid efter resningsbeslutet bara.
Citera
2017-05-30, 15:09
Medlem
Å inte behövde dom tänka länge för att fatta beslutet att släppa Linna.
Nu kommer det att handla om en riktigt riktigt intressant fortsättning.
Citera
2017-05-30, 15:11
Medlem
Kravallens avatar
"Kaj Linna har suttit i fängelse i nästan 13 år, och om straffet skulle tidsbestämmas till 18 år så skulle det i praktiken innebära att han redan avtjänat det."

/AB
Citera
2017-05-30, 15:13
Medlem
Diavlos avatar
Grattis Kaj
Hoppas du får lugn o ro
Citera
2017-05-30, 15:13
Medlem
Fan så skönt, äntligen!
Citera
2017-05-30, 15:16
Medlem
arne99s avatar
Bara att gratulera och hoppas nu att de som lyfter våra skattemedel efter alla dessa rättsskandaler nu tar och lyfter sig i kragen och börja rensa i träsket, och att media (de som varit "tysta") i alla fall nu i efterskott ger det den belysning det förtjänar.

Med de brister som nu flera gånger framkommit kan i alla fall jag inte låta bli och undra vad mörkertalet för liknande är, och i just det här fallet om oskyldiga dött för att man bestämde sig för fel person och slutade leta.

Som jag skrev innan,
Hoppas också att materialet rörande detta gås igenom av kunniga och motiverade utredare som verkligen verifierar om allt som kunde/kan göras verkligen är gjort och att det inte tar slut med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in