Citat:
Därför att skattesystemet är upplagt så. Det har redan förklarats så många gånger nu av master Alpha. Även hyresgäster gynnas indirekt av avdrag eftersom hyresvärdar har 100% avdragsrätt för räntor. Men detta bemöter du aldrig...
"Bristen" har ni inom vänster godtyckligt hittat på genom att efterlysa hyresrätter under marknadspris. Denna "brist" kommer aldrig någonsin att byggas bort.
Om inte ni själva tar tag i det och gör löpande kapitaltillskott till förlustverksamhet förstås...
Varför gör ni inte det?
"Bristen" har ni inom vänster godtyckligt hittat på genom att efterlysa hyresrätter under marknadspris. Denna "brist" kommer aldrig någonsin att byggas bort.
Om inte ni själva tar tag i det och gör löpande kapitaltillskott till förlustverksamhet förstås...
Varför gör ni inte det?
Nej skattesystemet är inte uppbyggt på att X måste avskaffas för att Y avskaffas. Det är skitsnack.
Hyresvärdar kan få behålla sina ränteavdrag. Privatpersoner med eget boende ska inte ha ränteavdrag utan fastighetsskatt. Det är enda sättet att få ner priserna så folk inte belånar sig för livet för att kunna bo i en sketen etta.
Jag är inte vänster tackar som frågar. Men du som är kommunist begriper väl inte det. "Om inte jag får får inte du!" = kommunism.
Bristen har uppstått pga invandringen, inget annat. Men du kan få sitta och gapa om dina regleringar och skit bäst du vill.
En person som inte kan enkel matte är ingen idé att försöka prata med. Lös de här problemen för mig Kurtan;
1. Om du har 3 äpplen och ska dela med 3 personer hur många äpplen var får varje person?
2. Om du har 3 äpplen och det kommer två personer till från gatan och ansluter sig till ditt sällskap på 3 personer och dessa vill också ha varsitt äpple, hur många äpplen får var och en av personerna?
I båda exemplen så får du inte dela upp äpplena eftersom de i så fall inte ger tillräckligt med näring.
Staten kan använda skattepengar till att bygga nya bostäder istället för att bekosta ränteavdragen för privatpersoner. Eftersom staten bestämt att vi ska ha ett inflöde av Orcher från Mordor så får staten även stå för byggandet. Byggbolag bygger om någon betalar för det. Dvs staten, dvs du. Gråt över det om du vill men staten har ett ansvar mot sina medborgare (och tydligen mot resten av världen också numera, ivrigt påhejad av idioter som dig).