2017-05-23, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
Varför spelar folk som har ett lag värt över 1 miljon med Chris Smalling som CB och Jack Butland som målvakt? Är dem såpass bra, trots sin låga rating?

Båda spelar väldigt bra och tillåter att man lägger sina coins på andra positioner.
Citera
2017-05-23, 23:04
Bannlyst
Spelar för tillfället med följande lag:

http://www.futhead.com/17/squads/6497957/

Tror ni laget skulle bli för offensivt om jag bytte ut Matuidi mot TOTS Sanson? Tänker att båda mittbackarna har L/H samt att Kanté i regel håller sig defensivt, samt att Sanson har rätt hyggliga defensiva stats bara att han ofta följer med upp i anfallet på grund av hans H/M-workrates.
Han ser sinnessjuk ut så hade gärna testat honom, men vill ju inte bli sönderkontrad heller.
Citera
2017-05-23, 23:43
Medlem
Börjar väl bli dags att summera detta årets fifa som lider mot sitt slut.
Skulle vara kul om ni vill lägga upp era favoritspelare för denna upplaga, i er favoritformation.
Utan att lägga vikt vid kemi alltså.

För mig har 433-4 funkar bäst. Började med den tidigt, för att sedan experimenterat runt med 3backs och 5backsformationer.. men till sist allltid återkommit till 433-4.
Min favorittrupp skulle bli som följande.
https://www.futbin.com/17/squad/4099679

Med bubblare:
Alex Sandro
SBC Giovico
SBC Jonas
FUT Birthday Etoo
MOTM Balde
MOTM Saivet

Top 3 spelade matcher:
Alex Sandro 403
SIF Marquinos 335
TIF Icardi 261 (203mål)
Citera
2017-05-24, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Spelar för tillfället med följande lag:

http://www.futhead.com/17/squads/6497957/

Tror ni laget skulle bli för offensivt om jag bytte ut Matuidi mot TOTS Sanson? Tänker att båda mittbackarna har L/H samt att Kanté i regel håller sig defensivt, samt att Sanson har rätt hyggliga defensiva stats bara att han ofta följer med upp i anfallet på grund av hans H/M-workrates.
Han ser sinnessjuk ut så hade gärna testat honom, men vill ju inte bli sönderkontrad heller.

Sanson har ett lågt pris för att han inte är bra alls.

Kommer testa https://www.futbin.com/17/squad/4097645 imorgon, alla har minst 9 i kemi innan de flyttas runt.
Senast redigerad av The_dude2 2017-05-24 kl. 00:10.
Citera
2017-05-24, 10:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vad tror folket om prisutvecklingen på TIF Neymar?

Han ligger ganska lågt för ett 97-ratat kort. Slog i botten i lördags, 715k. Har ökat med 60k sen dess. Han förväntas komma med i TOTS så det är troligen därför kortet ligger relativt lågt. Men frågan är om han kommer sjunka ännu mer när TOTS släpps eller om detta är så lågt som det går att komma.

Försöker jämföra med prisutvecklingen på liknande kort - FIF KDB t.ex. men blir inte riktigt klok på det. FIF KDB nådde all time low 2-3 dagar efter TOTS KDB släppts. Kortet gick stadigt ner från släpp för att nå botten när TOTS KDB släppts, sen dess har det stadigt ökat.
Citera
2017-05-24, 16:04
Medlem
Tungt TOTW med bla: Bonucci, Aguero, Wijnaldum, Son, Pogba, Reus o Lacazette

EDIT: http://www.futhead.com/17/totw/totw36/
Senast redigerad av m4staSWE 2017-05-24 kl. 16:14.
Citera
2017-05-24, 17:15
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Hybrid med Son och Suarez några tips?
Citera
2017-05-24, 20:02
Medlem
Går det att göra en 5-2-1-2 hybrid med Liga-Sbc Lacazette och Liga-Sbc Suarez? Budget ca 700k PS4 är konsolen.
Citera
2017-05-25, 00:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxus
Någon som sitter på en bra custom tactic för 433(2)?

Lite sent på bollen, men så här kör jag:

Först och främst älskar jag 4-3-3(2) då mitt anfallsspel handlar till 90% om yttrarna. Har aldrig kunnat spela mig igenom centralt utan det är till yttrarna bollen ska. Jag spelar mycket possession och får jag en öppning att slå bollen mot mina speediga wingers, då kommer den. Dessa tactics såg jag på någon youtuber och de har passat mig bra.

Build up play:
Speed: 85
Passing: 67
Positioning: Organised

Chance Creation:
Passing: 65
Crossing: 71
Shooting: 45
Positioning: Free form

Defence
Pressure: 55
Aggression: 60
Team Width: 36
Defender line: Cover

Jag spelar som sagt väldigt mycket via mina yttrar och inspel i boxen. Skulle säga att 80% av mina mål kommer av att Hazard/Mane kommer på kanten och söker ett lågt inlägg + tap in.

Stay back while attacking: Ytterbackarna, mittbackarna, CDM
Yttrarna har "Stay forward", Cut inside och get in behind.
Sen kör jag "defensive" som tactic från matchens start.

Tanken är att ytterbackarna och mittfältarna ska ta hand om defensiven medan mina yttrar ska ligga på mittlinjen och vänta på en kontring. Ligger jag under i halvtid sätter jag ytterbackarna på "always overlap" och "attacking" som tactic, annars rullar jag på som vanligt.

Ikväll har jag kört 5 matcher, 5 segrar. Låg under 4 av matcherna, skruvade på offensiven i halvtid och blåste iväg mina motståndare... kanske borde jag starta med attacking och släppa iväg ytterbackarna, men jag gillar att öppna försiktigt och inte blotta mig för mycket.

Med ovan sagt - jag är absolut ingen custom tactics-guru. Ovan funkar för mig och min spelstil, kanske inte alls lirar för dig.

Gylfi gör 2 mål i debuten! Känns lovande för hans fortsatta medverkan i min BPL-elva. Har verkligen hamnat i ett flyt nu, känner att det är upp till mig att förlora matcherna. Spelar jag bra kan jag vinna alla matcher, sällan jag möter en kille som sopar banan med mig. Ofta när jag förlorar beror det på att jag själv spelar slarvigt och dåligt.

Jag släppte alltså in första målet i fyra av fem matcher ikväll. Två av lagen hade 10k-lag med Leroy Fer, Guidetti (!) osv... enda laget jag INTE släppte in mål mot hade TOTS Suarez, TIF Neymar, Sergio Ramos, DDG, TOTY Iniesta och spelare av den kalibern... han var också bästa spelaren jag mötte ikväll och då var min defensiv snortajt. Lustigt hur det är ibland.
Citera
2017-05-25, 00:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Från det ena till det andra: Någon som har koll på när La Liga, Serie A och Bundesliga utser sina player of the years - och vi förhoppningsvis får en SBC, liknande Cavani/Mbappe/Kante/Alli?
Citera
2017-05-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
Går det att göra en 5-2-1-2 hybrid med Liga-Sbc Lacazette och Liga-Sbc Suarez? Budget ca 700k PS4 är konsolen.

OM det går. ja.. sen om den funkar ingame låter jag vara osagt..
https://www.futbin.com/17/squad/4126495
Citera
2017-05-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Lite sent på bollen, men så här kör jag:

Först och främst älskar jag 4-3-3(2) då mitt anfallsspel handlar till 90% om yttrarna. Har aldrig kunnat spela mig igenom centralt utan det är till yttrarna bollen ska. Jag spelar mycket possession och får jag en öppning att slå bollen mot mina speediga wingers, då kommer den. Dessa tactics såg jag på någon youtuber och de har passat mig bra.

Build up play:
Speed: 85
Passing: 67
Positioning: Organised

Chance Creation:
Passing: 65
Crossing: 71
Shooting: 45
Positioning: Free form

Defence
Pressure: 55
Aggression: 60
Team Width: 36
Defender line: Cover

Jag spelar som sagt väldigt mycket via mina yttrar och inspel i boxen. Skulle säga att 80% av mina mål kommer av att Hazard/Mane kommer på kanten och söker ett lågt inlägg + tap in.

Stay back while attacking: Ytterbackarna, mittbackarna, CDM
Yttrarna har "Stay forward", Cut inside och get in behind.
Sen kör jag "defensive" som tactic från matchens start.

Tanken är att ytterbackarna och mittfältarna ska ta hand om defensiven medan mina yttrar ska ligga på mittlinjen och vänta på en kontring. Ligger jag under i halvtid sätter jag ytterbackarna på "always overlap" och "attacking" som tactic, annars rullar jag på som vanligt.

Ikväll har jag kört 5 matcher, 5 segrar. Låg under 4 av matcherna, skruvade på offensiven i halvtid och blåste iväg mina motståndare... kanske borde jag starta med attacking och släppa iväg ytterbackarna, men jag gillar att öppna försiktigt och inte blotta mig för mycket.

Med ovan sagt - jag är absolut ingen custom tactics-guru. Ovan funkar för mig och min spelstil, kanske inte alls lirar för dig.

Gylfi gör 2 mål i debuten! Känns lovande för hans fortsatta medverkan i min BPL-elva. Har verkligen hamnat i ett flyt nu, känner att det är upp till mig att förlora matcherna. Spelar jag bra kan jag vinna alla matcher, sällan jag möter en kille som sopar banan med mig. Ofta när jag förlorar beror det på att jag själv spelar slarvigt och dåligt.

Jag släppte alltså in första målet i fyra av fem matcher ikväll. Två av lagen hade 10k-lag med Leroy Fer, Guidetti (!) osv... enda laget jag INTE släppte in mål mot hade TOTS Suarez, TIF Neymar, Sergio Ramos, DDG, TOTY Iniesta och spelare av den kalibern... han var också bästa spelaren jag mötte ikväll och då var min defensiv snortajt. Lustigt hur det är ibland.

Låter intressant. Ska undersöka när jag kommit hem ifrån semestern 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in