2017-07-20, 01:01
Medlem
Hunden007s avatar
var de 10 matcher man skulle lira för få spelaren och få lojal bonus till mig?
Citera
2017-07-20, 07:44
Medlem
C8H11Ns avatar
Ja, men du kan köra TOTW-challenge och stänga av efter 1 spelminut så får du en match count.
Citera
2017-07-20, 07:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Ja så e det ju nu med alla nya specialkort som kommit. Många av dem kändes fina när dem kom men inte längre. Zlatan ser fortfarande tung ut. Modric e trots allt bara +1 rating men ser bra ut ändå. Dembele vet jag att jag ville ha när han kom men vad för dyr tyckte jag. Kommer inte göra någon av dem, bara gjort Zlatan på lån och de får räcka. Kul o testa och ha som avbytare bara. Satsar nog allt på att testa ett nytt lag inom kort.

Försöker få tag i en CB med loyalty genom silver upgrade. Har ju mängder med silver i klubben. Gjort 6-7st men bara fått två CB som inte gör någon nytta. Behöver ju två CB med samma nationalitet/liga. Har ett par untradeable innan o en hel del silver med men inte fått något som gör att jag lyckas fö ihop det. Blir att köra några till annars får jag fixa loyalty genom att gå in i TOTW-möte och stänga av x 10.

Iofs, kan ju avvakta till weekend rewards kommer. Får ju ett mega pack o ett Players pack med 24 kort. Trillar väl in imorrn kväll.

Jag funderar som sagt på Modric. Bara hans +5 i stamina på SBC-kortet gör att det känns attraktivt... samtidigt kostar kortet närmare 200k och då är det "bara" 300k upp till hans TOTS-kort. Beslut...

Zlatan känns oekonomiskt annat än på lån för att testa. Hans CMOTM-kort kostar 320k och POTM-kortet kostar 170k att lösa. Hellre köpa ett bättre kort för lite mer som går att sälja ifall det inte funkar än lägga pengarna på untradable.

Annat med Dembele, Fernandinho, El Shaarawy och De Rossi vars kort är de bästa av deras kort. Hade någon av dem passat i elvan kanske jag investerat, men nu har jag bättre alternativ.

Jag har ju som sagt 20+ st NIF Smalling på transferlistan. 6.8k nu, köpta för 2k st. Stör mig som fan att kortet är det billigaste 84-kortet på hela marknaden dock, borde upp på 8k där alla andra kort ligger. Detalj i marginalen som bara handlar om ca 20k totalt men retar mig.. får se om jag säljer före WL-rewards släpps ikväll. Kommer ju troligen behövas imorgon till end of an era, så frågan är om de ska upp lite till eller inte... men 100k profit bara sådär ändå, pengar på banken precis som jag skrev.

Sist men inte minst: någon som kör FUTTIES Sane på högerflanken? Kortet ser ut att vara sämre på nästan allt än OTW Mane som jag har idag, men det ser ändå ut att vara ett trevligt kort för en rimlig peng.
Citera
2017-07-20, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag funderar som sagt på Modric. Bara hans +5 i stamina på SBC-kortet gör att det känns attraktivt... samtidigt kostar kortet närmare 200k och då är det "bara" 300k upp till hans TOTS-kort. Beslut...

Zlatan känns oekonomiskt annat än på lån för att testa. Hans CMOTM-kort kostar 320k och POTM-kortet kostar 170k att lösa. Hellre köpa ett bättre kort för lite mer som går att sälja ifall det inte funkar än lägga pengarna på untradable.

Annat med Dembele, Fernandinho, El Shaarawy och De Rossi vars kort är de bästa av deras kort. Hade någon av dem passat i elvan kanske jag investerat, men nu har jag bättre alternativ.

Jag har ju som sagt 20+ st NIF Smalling på transferlistan. 6.8k nu, köpta för 2k st. Stör mig som fan att kortet är det billigaste 84-kortet på hela marknaden dock, borde upp på 8k där alla andra kort ligger. Detalj i marginalen som bara handlar om ca 20k totalt men retar mig.. får se om jag säljer före WL-rewards släpps ikväll. Kommer ju troligen behövas imorgon till end of an era, så frågan är om de ska upp lite till eller inte... men 100k profit bara sådär ändå, pengar på banken precis som jag skrev.

Sist men inte minst: någon som kör FUTTIES Sane på högerflanken? Kortet ser ut att vara sämre på nästan allt än OTW Mane som jag har idag, men det ser ändå ut att vara ett trevligt kort för en rimlig peng.

Modric är 130k och låg runt 100k igår.. verkar vara billigt i början..gjorde Ibra.. brydde mig inte så mycket om priset..tog 2 IF kort från klubben..sen slängde in lite hög och låg ratade.. kostade väl mig ca 100k + de 2 IF korten jag hade.. coinsen är skit samma nu.. funderade på Modric också..

Ang De Rossi så är hans IF och SBC kort nästan exakt lika.. hellre köpa IF för 35k än göra ett untradable med samma stats..som dessutom kostar ungefär lika mycket..
Citera
2017-07-20, 15:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Modric är 130k och låg runt 100k igår.. verkar vara billigt i början..gjorde Ibra.. brydde mig inte så mycket om priset..tog 2 IF kort från klubben..sen slängde in lite hög och låg ratade.. kostade väl mig ca 100k + de 2 IF korten jag hade.. coinsen är skit samma nu.. funderade på Modric också..

Ang De Rossi så är hans IF och SBC kort nästan exakt lika.. hellre köpa IF för 35k än göra ett untradable med samma stats..som dessutom kostar ungefär lika mycket..

Bra poäng med de Rossi. Har inte gjort researchen så noga då korten inte intresserar mig, var mer en allmän reflektion kring behovet av korten.

Det står i appen att EA kommer släppa "best of SBC" varje onsdag under FUTTIES. Därav kan det vara värt att avvakta tills de släpper de hetare korten.

Jag har gjort helt sanslös profit på några kort jag köpt. IF-kort av Falcao, Jonas, Rigoni har alla stigit 10-30k st. Nu är bara frågan om det finns något vettigt att investera i, har sålt i princip allt jag haft på listan. Jag tror att Gerrard hamnar i MLS imorgon så jag vetefan om jag vill investera. Kommer han i BPL kommer kortet vara stekhett, mer fesljummet om det blir MLS. Har du några tips?
Citera
2017-07-20, 19:55
Medlem
meatballrains avatar
Tjena gubbar! Som så många andra så skaffade jag mig POTM Zlatan igår och jag har nu ett problem med att få in honom i ett lag. Jag kör redan två lag som jag är nöjd med och jag vill egentligen inte använda Zlatan som supersub utan jag vill såklart starta den svenska konungen.

http://www.futhead.com/17/squads/7396616/
Tänkte mig nåt sånt här, kör redan med detta men istället för Zlatan och Robben så kör jag TOTS Werner och TOTS Pulisic. Kommer ändra om till 41212(2) vid start och sätta Foppa som CAM och Xabi som ankaret på mitten.

Någon här som har testat Robben som striker och kan säga om han är värd pengarna eller inte och Zlatan på 8 kemi borde la inte vara nåt större problem?
Citera
2017-07-20, 20:09
Medlem
Vafan, första gången jag hänger på låset o vill öppna WL-rewardsen:
"Delivery of WL rewards will be delayed until further notice as our team investigate reported server issues. We appreciate your patience."

Fick ju nattat ungarna snabbt och sambon jobbar ett par timmar till. Går dessutom inte spela matcher just nu, inte i divisionsspelet iaf. Får upp följande:
"Entering a match has been temporarily disabled, we apologize for the inconvenience and expect match entry to be re-enables soon. Please try again later".

Jaja, hoppas dem löser fort, spelsugen! Såg att det blev ett gäng stormatcher i veckans MM. Träningsmatch-möten? Lite högre krav än tidigare och TOTW +84 som reward.
Citera
2017-07-20, 20:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Vafan, första gången jag hänger på låset o vill öppna WL-rewardsen:
"Delivery of WL rewards will be delayed until further notice as our team investigate reported server issues. We appreciate your patience."

Fick ju nattat ungarna snabbt och sambon jobbar ett par timmar till. Går dessutom inte spela matcher just nu, inte i divisionsspelet iaf. Får upp följande:
"Entering a match has been temporarily disabled, we apologize for the inconvenience and expect match entry to be re-enables soon. Please try again later".

Jaja, hoppas dem löser fort, spelsugen! Såg att det blev ett gäng stormatcher i veckans MM. Träningsmatch-möten? Lite högre krav än tidigare och TOTW +84 som reward.

Samma här. Transfermarknaden nere, store nere, matchskapande nere. Jag kunde nöta igenom MM iaf men det är väl det. Blev rejält nojjig när jag fick: "Due to an ongoing investigation, transfers are currently not available on your account, please try again later." - har jag blivit bannad?

Jag som har tid att ge DKT en chans, öppna paketen och investera lite inför morgondagens End of an era. Men men, bara vänta.

Gällande MM verkar de alla vara från Champions Cup, en försäsongsturnering. Kom verkligen som en kantboll för mig, men jag hade allt som krävdes i klubben turligt nog.
Citera
2017-07-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Samma här. Transfermarknaden nere, store nere, matchskapande nere. Jag kunde nöta igenom MM iaf men det är väl det. Blev rejält nojjig när jag fick: "Due to an ongoing investigation, transfers are currently not available on your account, please try again later." - har jag blivit bannad?

Jag som har tid att ge DKT en chans, öppna paketen och investera lite inför morgondagens End of an era. Men men, bara vänta.

Gällande MM verkar de alla vara från Champions Cup, en försäsongsturnering. Kom verkligen som en kantboll för mig, men jag hade allt som krävdes i klubben turligt nog.

Har samma meddelande...
Borde inte vara något...
Citera
2017-07-20, 21:47
Medlem
Vad tänker du investera i Kylen?
Citera
2017-07-21, 00:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Vad tänker du investera i Kylen?

Ska vi vara sådana är mitt handle en frys, inte en kyl

Men TOTS-korten lär få en rejäl uppsving om Gerrard/Lampard mot förmodan är i PL. Så några stycken av 86-90-ratade TOTS-kort. Om inte annat för att lösa korten själv. Tippar iofs det blir Pirlo Gerrard imorgon, båda i MLS. Om inte korten blir OP som fan, kommer jag nog inte lösa ett enda End of an era-kort fastän det är sexiga kort till rimliga priser.
Citera
2017-07-21, 02:13
Medlem
Fick till min förvåning ett kort som jag faktiskt kan ha användning som belöning i Loyal Lads: FUT Birthday David Luiz! Trodde det mestadels var skit där och att jag skulle få något av bottenskrapen.

Så, någon som testat FUT Birthday David Luiz och tankar om honom? Kan byta honom rätt av emot TOTS Alderwiereld i mitt lag. Statistiskt är Luiz bara snabbare, mer rörlig och större medan resterande egenskaper är Alderwiereld bättre på. High attacking på Luiz med. Känns väl som ett sämre kort men är ju kul om man kan få användning för ett untradable kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in