Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
Jag har en astronomiklubb i närheten med hyfsat teleskop och har funderat på att kontakta dom för att få titta på ISS. Men när man forskat mer i detta så känns det knappast värt besväret. Så mycket med ISS stämmer inte och jag är tämligen övertygad att det man ser av ISS i teleskop är en ljus fläck som lika gärna kunde vara tomtens släde...
Jag håller med dig om att det är en dålig idé att kontakta klubben så du får se ISS med egna ögon.
Hela din världsbild skulle rämna och allt ditt "forskande" på Cluesforum och liknande "itutande" idiot-tillhåll skulle vara bortkastat.
Jag föreslår istället att du virar in hela dig i folie och utestänger alla intryck så slipper du fundera på hur du skulle bortförklara det faktum att rymdstationen verkligen existerar och finns där för alla att se! Det är väl lite väl magstarkt att blanda in tomten i ekvationen vid din ålder även om du åter verkar ha gått i barndom Patrixx?
Vem vet, du kanske t.om börjar tvivla på din egen existens en vacker dag. Du tänker ju inte, då är det är ju högst troligt att du heller inte existerar?