Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Har själv aldrig haft minnesluckor eller ens blivit aggressiv på benso så fattar inte hur folk lyckas flippa på det, men jag är väl ett unikum. Men så har jag iofs inte vräkt i mig flera nävar heller, om det nu är det folk gör...

Har du blandat med alkohol då? det är då det händer grejer.
Citera
2017-05-23, 23:03
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarkakor123
Ber om ursäkt om jag inte var så detaljerad i mitt tidigare inlägg. Det måste ha varit runt 2008-2009 eller så, så det är ju en del år sedan. Mycket kan hända på så lång tid. Vet inte exakt vad mamman och styvpappan jobbade med, men har för mig att de träffades på jobbet och styvpappan skilde sin dåvarande fru för att vara med Billys mamma. Det är längesedan så mitt minne kan vara lite vagt. De verkade som en ganska normal familj i Västerbotten. Skotrar, hundar osv var/är av deras intresse. Men som sagt, mamman är jättetrevlig och jag har svårt att se hur hon kan ha påverkat honom negativt på något sätt, utifrån vad jag sett så klart.

Då tolkar jag det som att det var i grundskolan eftersom han borde ha tagit studenten 2013 om han gick ett treårigt program vilket brukar vara standard. Vet dock inte hur långa sådana fordonslinjer är.

Umgicks du med Billy på fritiden? Vet du om det var några droger, cannabis, på den tiden? Någon flickvän kanske?
Citera
2017-05-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ledsen, men uppenbarligen gjorde inte dina föräldrar något vidare jobb när det gäller att uppfostra dig till en självständig och självsäker individ med integritet och insikt om ditt eget värde.

1. Det är inte bara föräldrarna som formar en person.

2. Den här snubben - o förmodligen många andra som utsätter sin partner för misshandel - är trevlig, omtänksam, charmig osv osv, till en början. Sen kommer det sakta smygande.
Till slut har personen fått en dit den vill.

Men du o vissa andra varken vill eller kan förstå, men sluta skuldbelägga personerna som utsätts för det!
Citera
2017-05-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Då tolkar jag det som att det var i grundskolan eftersom han borde ha tagit studenten 2013 om han gick ett treårigt program vilket brukar vara standard. Vet dock inte hur långa sådana fordonslinjer är.

Umgicks du med Billy på fritiden? Vet du om det var några droger, cannabis, på den tiden? Någon flickvän kanske?

Nej, jag umgicks inte med honom så mycket. Vi hade gemensamma vänner. Men jag har varit i hans styvfars hus många gånger. Jag kommer från Vännäs. Droger eller liknande har jag inte sett något spår av, men det var ju som sagt många år sedan så mycket kan ha hänt sen dess. Vet ingenting om någon flickvän. Som sagt, vet inte så mycket om de senaste åren gällande Billy. Men vet mer om hans familj (mamman och styvfaderns sida) och de är väldigt trevliga. Verkar ordentliga.
Citera
2017-05-23, 23:35
Medlem
Jag funderar på det där "vittnet" som trädde fram helt plötsligt på Måndagen och påstår att tre män med huvor kom från skogen på söndagen. Varför kom han så sent. Och varför efter att polisen och media gått ut med att det var 3 gripna. Jag kan inte sluta tänka på det.
Tänk om han är gärningsmannen och försöker få bort fokus från sig själv och få det att se ut som någon annan är skyldig. Och så läste jag i tråden att Tovad kropp enligt anhöriga var riktigt illa tilltygad. Med andra ord brutalt misshandlad?
Senast redigerad av Indianprinsessan 2017-05-23 kl. 23:39.
Citera
2017-05-23, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tänker att Tova skulle tävla dagen efter. Kanske hon inte drack så mycket då?
Har för mig att hon skulle träna småbarn, inte tävla själv.

Har också för mig att hon slutat tävla och i år börjat träna barn.
Citera
2017-05-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
1. Det är inte bara föräldrarna som formar en person.

2. Den här snubben - o förmodligen många andra som utsätter sin partner för misshandel - är trevlig, omtänksam, charmig osv osv, till en början. Sen kommer det sakta smygande.
Till slut har personen fått en dit den vill.

Men du o vissa andra varken vill eller kan förstå, men sluta skuldbelägga personerna som utsätts för det!

Självklart påverkar även andra saker, men det är föräldrarna som uppfostrar dig. De är din främsta trygghet (eller borde ha varit) och det är där du kan finna tröst och råd ifall snubben du trodde vara trevlig visar sig vara en skitstövel.

Det spelar ju igen roll ifall någon är charmig och trevlig I början. Visar han sig vara en idiot då kastar man in handduken och sticker.

Varför skulle man stanna kvar?

En 16årng har dessutom inte sådana konsekvenser att hon borde tänka på huslånet, barnens skolgång, arbetsresor och allt möjligt praktiskt som en eventuell separation bär med sig.

En 16åring kan ändå säga “adjöss” och fortsätta sitt liv som vanligt.
Citera
2017-05-24, 00:33
Medlem
Har följt tråden sedan start men brukar inte kommentera, vill dock bara inflika med en tanke...
Arbetar inom sjukvård och vill poängtera att bensodiazepiner och alkohol verkar på exakt samma sätt i hjärnan. Vid alkoholberoende används benso exempelvis Oxascand eller Stesolid på schema för att förhindra abstinens, då dessa abstinensbesvär kan vara dödliga. Anledningen till att patienter erhåller piller är helt enkelt för att det skulle vara knasigt att förse dem med en shot alkohol. Däremot brukar läkarna benämna benso som "en grogg i pillerform". Därmed bör även upplevelsen av dem te sig på olika sätt för olika personer. Och därmed torde dessutom ruset bli starkare ifall en person konsumerar alkohol i samband med bensodiazepiner.

"GABA är en av de signalsubstanser som förflyttar korttidsminnets information till långtidsminnet[6]. Intag av alkohol kan förändra ämnets balans med de andra signalsubstanserna såsom glutamat, vilket gör att överflyttning mellan korttids- och långtidsminnet slutar fungera. Detta kan ge minnesluckor.[7]"
Sammanfattat från Wikipedia som i denna text refererar till vetenskapliga källor.
Citera
2017-05-24, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av em-amand
Har följt tråden sedan start men brukar inte kommentera, vill dock bara inflika med en tanke...
Arbetar inom sjukvård och vill poängtera att bensodiazepiner och alkohol verkar på exakt samma sätt i hjärnan. Vid alkoholberoende används benso exempelvis Oxascand eller Stesolid på schema för att förhindra abstinens, då dessa abstinensbesvär kan vara dödliga. Anledningen till att patienter erhåller piller är helt enkelt för att det skulle vara knasigt att förse dem med en shot alkohol. Däremot brukar läkarna benämna benso som "en grogg i pillerform". Därmed bör även upplevelsen av dem te sig på olika sätt för olika personer. Och därmed torde dessutom ruset bli starkare ifall en person konsumerar alkohol i samband med bensodiazepiner.

"GABA är en av de signalsubstanser som förflyttar korttidsminnets information till långtidsminnet[6]. Intag av alkohol kan förändra ämnets balans med de andra signalsubstanserna såsom glutamat, vilket gör att överflyttning mellan korttids- och långtidsminnet slutar fungera. Detta kan ge minnesluckor.[7]"
Sammanfattat från Wikipedia som i denna text refererar till vetenskapliga källor.

(kan ge minnesluckor) om du har testat kombinationen benso och alkohol så vet du att det 100% ger minnesluckor,
jag har själv testat den kombinationen och det blir helt svart, går nog att hålla nere alkohol intaget väldigt lågt och ha lite minnen kvar men av egen erfarenhet så tar du några shots sprit efter att ha tagit benso så blir det helt jävla svart och du vaknar upp flera timmar senare utan att veta vad du gjort.
Det är därför det räknas som en våldtäktsdrog.

Kan även tillägga att man blir en helt annan människa, känslokall, inget konsekvenstänk och kan bli våldsam m.m. kallas även för torskpiller då man gör idiotsaker och blir tagen av polisen.
Senast redigerad av Manbat 2017-05-24 kl. 02:20.
Citera
2017-05-24, 03:22
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
(kan ge minnesluckor) om du har testat kombinationen benso och alkohol så vet du att det 100% ger minnesluckor,
jag har själv testat den kombinationen och det blir helt svart, går nog att hålla nere alkohol intaget väldigt lågt och ha lite minnen kvar men av egen erfarenhet så tar du några shots sprit efter att ha tagit benso så blir det helt jävla svart och du vaknar upp flera timmar senare utan att veta vad du gjort.
Det är därför det räknas som en våldtäktsdrog.

Kan även tillägga att man blir en helt annan människa, känslokall, inget konsekvenstänk och kan bli våldsam m.m. kallas även för torskpiller då man gör idiotsaker och blir tagen av polisen.
Benso + alkohol ger definitivt inte minnesluckor till 100% - inte ens i större mängder.
Du kan inte utgå från dig själv som referensram.

Visst kan det hända men inte "till 100%".
Citera
2017-05-24, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Självklart påverkar även andra saker, men det är föräldrarna som uppfostrar dig. De är din främsta trygghet (eller borde ha varit) och det är där du kan finna tröst och råd ifall snubben du trodde vara trevlig visar sig vara en skitstövel.

Det spelar ju igen roll ifall någon är charmig och trevlig I början. Visar han sig vara en idiot då kastar man in handduken och sticker.

Varför skulle man stanna kvar?

En 16årng har dessutom inte sådana konsekvenser att hon borde tänka på huslånet, barnens skolgång, arbetsresor och allt möjligt praktiskt som en eventuell separation bär med sig.

En 16åring kan ändå säga “adjöss” och fortsätta sitt liv som vanligt.

Vilken 16åring springer till päronen och berättar om den onda elaka pojkvännen? Vilken 16åring springer och berättar om den dagliga mobbningen på skolan som h*n utsätts för?

Den gemene ungdomen fungerar inte så i det verkliga livet och behåller det för sig själv.
Citera
2017-05-24, 06:21
Medlem
Lite ny info från Forsasidan på facebook; tidigt igårkväll stod ca 7 poliser och tittade ner i vattnet vid ölsundsbron, ca 1-2 km från mgm's hus. Även en polishelikopter var ute och snurrade över vattnet. Vet inte, men det kanske har med detta fruktansvärda att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in