2017-05-21, 15:45
Bannlyst
Återigen någon som vet om man måste ha Facebook för att kunna använda Tinder eller går det bra att bara skapa ett konto?
Citera
2017-05-21, 16:25
Bannlyst
Skulle vilja höra vad tjejerna har att säga om Tinder.
1. Brukar ni kolla på alla bilder eller väljer ni redan vid första?
2. Finns det saker som ni dissar direkt (t.ex. barbröstade bilder)?
3. Saker som ger plus i eran bok?

Måbäst!
Citera
2017-05-21, 17:21
Medlem
inga matchningar!!! varför?
Citera
2017-05-21, 18:39
Medlem
R.Bloodworths avatar
Sjukt jobbigt! Öppnar tinder appen i dag första gången på länge. Swipar lite grann och kollar runt. Sedan trycker jag på pratbubblan där uppe och ser att jag har en tjej där .....som jag matchat med 23 april utan att ha fått någon notifikation om det! Hon ser bra ut dessutom. Skrev till henne men kommer aldrig få svar haha.

Lifes a bitch!!!!!!
Citera
2017-05-21, 21:11
Medlem
Nä nu lägger jag ned (avinstallerar Tinder) då jag har upptäckt att det finns tre sorts tjejer i mitt flöde och ingen av dessa intresserar mig. Tackåhej Tinder, en gång i tiden var du bra men numera huserar du bara kastrullklippta tjockisar, översminkade 20-åringar och 30-åringar vars utseende är som 50-åringar.
Citera
2017-05-21, 21:43
Medlem
Är en sarkastisk profil en dum idé? Vet inte hur killar skriver sina profiler men tjejer har ju rätt så tråkiga profiler. Hur som helst så skrev jag min profil när jag hade på lyxfällan i bakgrunden lol, vill inte skriva exakt vad det står men i runda drag så skriver jag att bästa sättet att lösa ekonomiska "problem" är med hjälp av sms-lån och att köpa mycket dyra prylar på avbetalning är en schysst grej då det blir typ gratis.

Har inte använt appen tillräckligt länge för att ta reda på svaret själv, men är det bättre att vara 'tråkig' och beskriva sig själv och vad man söker på något avslappnat sätt? Det är ju trots allt en dejting app och jag kanske ger fel signaler om jag trollar i profilen. Är fullt medveten om att unga tjejer som spenderar helgerna till att försöka få gratis drinkar kommer swipa nej, men det är rätt så lungt för min del.

En annan fråga, har man olika 'rating' beroende på vilken stad man är i? Har haft appen ca 2 år i göteborg med en sjukt dålig profil/bilder och 0 intresse för att använda appen, men ändå hållt mitt konto aktivt mestadels. Nu swipar jag sjukt selektiv (1 på 10 om inte fler). Har matchat med typ 5 senaste dagarna. I linköping matchade jag med allt och alla. Säkert 50+ pers när min kompis tog mobilen och swipade ja på alla som var ok en kväll. Vill inte testa göra så igen då jag läst att det förstör ens rating, stämmer det för övrigt? (I linköping skrev han som det var, att jag var där och festade över helgen bara)
Senast redigerad av petkar90 2017-05-21 kl. 22:00.
Citera
2017-05-21, 22:20
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petkar90
Är en sarkastisk profil en dum idé? Vet inte hur killar skriver sina profiler men tjejer har ju rätt så tråkiga profiler. Hur som helst så skrev jag min profil när jag hade på lyxfällan i bakgrunden lol, vill inte skriva exakt vad det står men i runda drag så skriver jag att bästa sättet att lösa ekonomiska "problem" är med hjälp av sms-lån och att köpa mycket dyra prylar på avbetalning är en schysst grej då det blir typ gratis.

Har inte använt appen tillräckligt länge för att ta reda på svaret själv, men är det bättre att vara 'tråkig' och beskriva sig själv och vad man söker på något avslappnat sätt? Det är ju trots allt en dejting app och jag kanske ger fel signaler om jag trollar i profilen. Är fullt medveten om att unga tjejer som spenderar helgerna till att försöka få gratis drinkar kommer swipa nej, men det är rätt så lungt för min del.

En annan fråga, har man olika 'rating' beroende på vilken stad man är i? Har haft appen ca 2 år i göteborg med en sjukt dålig profil/bilder och 0 intresse för att använda appen, men ändå hållt mitt konto aktivt mestadels. Nu swipar jag sjukt selektiv (1 på 10 om inte fler). Har matchat med typ 5 senaste dagarna. I linköping matchade jag med allt och alla. Säkert 50+ pers när min kompis tog mobilen och swipade ja på alla som var ok en kväll. Vill inte testa göra så igen då jag läst att det förstör ens rating, stämmer det för övrigt? (I linköping skrev han som det var, att jag var där och festade över helgen bara)

Jag har en överdriven profil och det funkade för mig. Det finns alltid någon som överträffar dina egenskaper så då får man sticka ut på annat sätt och ta igen det när man matchat.
Citera
2017-05-21, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
1. Lär dig att använda google. 2. Lär dig att använda sökrutan här till höger, det där har tagits upp i tråden flera flera gånger förut.

Lata idiotjävel.
Tråden är till för att man ska fråga gällande Tinder. Det spelar ingen roll hur många gånger det har nämnts här innan. Eller att det för den delen finns en sökfunktion.

Appen eller vad det nu än kan röra sig om kan ha uppdaterats efter det senaste svaret gällande den saken som efterfrågas.

Jag är ute efter ett färskt svar.

Efterblivna jävel.
Citera
2017-05-22, 01:07
Medlem
Finns det någon sida på nätet där man kan posta sina bilder och få en objektiv bedömning från främlingar angående hur bra man ser ut? Är faktiskt själv väldigt osäker på exakt hur bra/dåligt mitt utseende är. Jag tror att jag är en 4a-6a (om vi antar att 5 = Medel). Hade varit kul att göra en undersökning med 10-15 främmande tjejer från utlandet och se medelvärdet.

Ja, ja... Jag vet att utseendeskalan är bullshit och snygghet är subjektivt, men om man frågar 20 tjejer borde man få en hyfsad uppfattning.

Helst ingen sida som reddit där alla världens människor kan se än...
Citera
2017-05-22, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Alltså Sverige suger i allt. Det är bara här som saker och ting är så jävla komplicerat. Vare sig dig det gäller förhållanden eller att skaffa sig ett jobb.

Tyvärr är det så i mellanmjölks landet.
Citera
2017-05-22, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Tråden är till för att man ska fråga gällande Tinder. Det spelar ingen roll hur många gånger det har nämnts här innan. Eller att det för den delen finns en sökfunktion.

Appen eller vad det nu än kan röra sig om kan ha uppdaterats efter det senaste svaret gällande den saken som efterfrågas.

Jag är ute efter ett färskt svar.

Efterblivna jävel.

Skit i svennebananen. Machos på nätet men helt trasiga IRL efter de runkat ur sig all testo framför rutan.

Du måste ha Facebook, finns inget alternativ tyvärr. Det som tas från ditt Facebook konto är jobb info, ålder samt gemensamma vänner och vad man gillat.
Citera
2017-05-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komsevaduvill
Skulle vilja höra vad tjejerna har att säga om Tinder.
1. Brukar ni kolla på alla bilder eller väljer ni redan vid första?
2. Finns det saker som ni dissar direkt (t.ex. barbröstade bilder)?
3. Saker som ger plus i eran bok?

Måbäst!
Detta är vad jag läst/hört från tjejer, både här i tråden indirekt via deras profiler, samt IRL:
  1. Ja, tjejer är oftast ganska noggranna med vad de swipar på, finns statistik som styrker detta. Jag gör så själv, som kille, och kan inte tänka mig att tjejer skulle vara mindre noggranna, generellt, undantaget fylleswipes.
  2. Halvnakna badrumsselfies är något som genomgående lyfts fram som något som avtändande (kort och gått ville de att man lämnar lite till fantasin). Fiskar på bilder är också en sak som återkommer bland klagomålen, dvs tex. när man fått en stor fisk på kroken och poserar med den. Har du en fin kropp ska så klart visa upp den, men gör det lite stilfullt/diskret
  3. Många gillar "fina leenden"/skrattande, hundar/katter med på bilden tex.
Det får räcka tills någon riktig svarar dig. Sen är det ju allt väldigt individuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in