2017-05-21, 13:38
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag är inte ute efter att skuldbelägga, eftersom bevisning saknas och alla är att anse som oskyldiga tills motsatsen bevisas. Jag har dock en fundering kring denna tonåring. Min fundering är följande:

Om vi ponerar att det stämmer att Kevin ringde på dörren till Robin i sällskap av en äldre pojke för att de ville leka med honom. Pappan i familjen sade nej till att låta Robin gå ut och leka, då de skulle ha gäster. Kevin gick vidare med den äldre pojken - kan det vara samma tonåring som åsyftas då?

Om vi även ponerar (märk väl: ytterst hypotetiskt) att tonåringen är av utländsk härkomst och vi då spolar fram tiden till tidpunkten då Robin förhörs och uppger namn som "God Jul" när han ombeds att namnge de äldre pojkarna - kan det vara samma tonåring som åsyftas? Då är det, i min mening, inte så förvånande att en femåring inte klarar av att uppge rätt namn, eftersom tonåringen då skulle ha haft ett svåruttalat sådant.

Någon som är inne på samma spår?
Det där plötsliga "God Jul!" som Robin sa med ett liksom litet skratt tror jag bara var en sorts nervös överloppshandling, en sån som man kan se hos hundar som börjar gäspa för att de känner sig osäkra och förvirrade. Jag uppfattade inte God Jul! som en sorts lustigt försök att nämna ett namn. Robin var pressad, visste inte vad han skulle svara, förstod inte vart förhörsledarna ville komma. För honom var kanske God Jul ett snurrigt svar på snurriga frågor.

Om det var så som du funderar, att Kevin och den äldre pojken ringt på dörren men fått nej till lek eftersom familjen skulle få gäster, då skulle den som öppnat dörren kommit ihåg och berättat detta. Det fanns i så fall ingenting skrämmande eller traumatsikt i den händelsen, inget skäl alls till "Bortträngda minnen".
Citera
2017-05-21, 13:39
Medlem
Okej jag ändrar mig, nu efter vad GW skrivit i expressen så är jag helt övertygad om att tonåringen hade ihjäl Kevin , där pratar vi lustigt sammanträffande om något .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Fast hur man än vrider och vänder på detta kvarstår det faktum att det inte finns någon teknisk bevisning och det finns inget erkännade och ingen sannolik sammanhängande historia från pojkarna som ens tillnärmelsevis liknar ett sannlikt mordförlopp. De är ju inte ens på rätt plats!

Alla övriga spekulationer är säkert jätteskojiga för de som gillar sånt men som sagt, det går ju att föreställa sig oändligt många scenarier men vad hjälper det när det inte finns stöd för dem annat än diverse mer eller mindre irrelevanta efterhandskonstruktioner som nu i denna tråd tillmäts på tok för stor betydelse.

Kort och koncist- Läs och ta till er detta och anväd inte delar av efterhandskonstruktionerna för att bygga upp nya konstruktioner, med Chr och Robin som huvudpersoner. De var inte där, lika lite som resten av Dottevik, Arvika Sverige.
Citera
Medlem
Exebulars avatar
Man kan linda in sin agenda i vackra ord och fraser och du får naturligtvis fritt uttrycka dina teorier. Med tanke på alla troll av olika slag som sitter i buskarna och väntar på att få hugga, är min personliga åsikt att behöver ha lite mera på fötterna innan man lockar fram dom
Citera
2017-05-21, 13:45
Medlem
Exebulars avatar
"Ljugar-Roffe":
I en intervju med Expressen avfärdade han bland annat vittnesmålet från en tioårig pojke som skulle ge de två utpekade bröderna alibi.

– Vi slog sönder den på tio sekunder, sa han bland annat, som NWT berättat.

Det krävdes ju 14 förhör och inte ens då verkar man ha slagit sönder alibit

http://nwt.se/varmland/2017/05/16/rolf-sandberg-fortsatter-fabulera
Citera
2017-05-21, 13:47
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Man kan linda in sin agenda i vackra ord och fraser och du får naturligtvis fritt uttrycka dina teorier. Med tanke på alla troll av olika slag som sitter i buskarna och väntar på att få hugga, är min personliga åsikt att behöver ha lite mera på fötterna innan man lockar fram dom

Som sagt, du får tycka vad du vill. Min agenda är tydlig - alla är oskyldiga tills motsatsen bevisas. Jag skulle vilja be dig att sluta raljera och sätta ord i mun på mig. Att avstå från en teori eller snarare fundering, enbart för att det kan locka fram potentiella troll (som du kallar det) leder enbart till likriktning.
Citera
2017-05-21, 13:50
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det där plötsliga "God Jul!" som Robin sa med ett liksom litet skratt tror jag bara var en sorts nervös överloppshandling, en sån som man kan se hos hundar som börjar gäspa för att de känner sig osäkra och förvirrade. Jag uppfattade inte God Jul! som en sorts lustigt försök att nämna ett namn. Robin var pressad, visste inte vad han skulle svara, förstod inte vart förhörsledarna ville komma. För honom var kanske God Jul ett snurrigt svar på snurriga frågor.

Om det var så som du funderar, att Kevin och den äldre pojken ringt på dörren men fått nej till lek eftersom familjen skulle få gäster, då skulle den som öppnat dörren kommit ihåg och berättat detta. Det fanns i så fall ingenting skrämmande eller traumatsikt i den händelsen, inget skäl alls till "Bortträngda minnen".

Så kan det givetvis vara, att det bara var ett snurrigt svar på snurriga frågor. Självklart är jag öppen för den varianten - hade enbart en fundering kring kopplingen.

Jag har ingen information om vad som skedde när dörren öppnades och vem som öppnade den. Vore rätt intressant att ta del av FUP.
Citera
2017-05-21, 13:55
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Va inte Robert en annan, udda typ med sexuella problem, som utredarna fiskade med och misstänkte tidigt? Som sedan avfördes, den här som senare våldtog en 3-åring är väl en annan?

Det borde väl gå att reda ut hyfsat snabbt. Om någon från Arvika som vet något om våldtäkten 1999 kan tänkas bidra med något. Eftersom GM då var under 15 blev det ju ingen rättegång antar jag. Men snacket måste ju ha gått tycker man. Är det två olika tonårsgrabbar eller samma kille som hördes i Kevin-fallet?

Står i tidningen att han stack till Norge för att hålla sig undan. Hade han släkt där eller varför just Norge? Visst, gränsen ligger nära Arvika men ändå. Hur som helst, han är 30+ idag. Har han haft annat tok för sig sedan våldtäkten -99? Någon som vet?
Citera
2017-05-21, 14:00
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Det borde väl gå att reda ut hyfsat snabbt. Om någon från Arvika som vet något om våldtäkten 1999 kan tänkas bidra med något. Eftersom GM då var under 15 blev det ju ingen rättegång antar jag. Men snacket måste ju ha gått tycker man. Är det två olika tonårsgrabbar eller samma kille som hördes i Kevin-fallet?

Det är samma kille. GW har en krönika i Expressen idag där han skriver om detta.

Står i tidningen att han stack till Norge för att hålla sig undan. Hade han släkt där eller varför just Norge? Visst, gränsen ligger nära Arvika men ändå. Hur som helst, han är 30+ idag. Har han haft annat tok för sig sedan våldtäkten -99? Någon som vet?

Det är samma kille. GW har en krönika om det idag.
Citera
2017-05-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
"Ljugar-Roffe":
I en intervju med Expressen avfärdade han bland annat vittnesmålet från en tioårig pojke som skulle ge de två utpekade bröderna alibi.

– Vi slog sönder den på tio sekunder, sa han bland annat, som NWT berättat.

Det krävdes ju 14 förhör och inte ens då verkar man ha slagit sönder alibit

http://nwt.se/varmland/2017/05/16/rolf-sandberg-fortsatter-fabulera

Att alibit inte håller bygger Sandberg på vad styvmodern och C har sagt:

I förhör uppger Christian att tioåringen ljög. I förhör från 15 september 1998 berättar styvmamman att tioåringen sagt att Christian varit borta en stund medan han var vid gungparken. Hon hade själv tittat ut genom fönstret och sett att sonen inte var där.

http://www.expressen.se/gt/darfor-tror-sandberg-inte-pa-huvudvittnet/

Men nu vet vi ju att deras uppgifter inte går att lita på, tioåringen har ju inte ändrat sina uppgifter. Och vad betyder "en stund", och båda pojkarna skulle ju ha mördat Kevin, men bara C var borta en stund? Går inte ihop.
Citera
2017-05-21, 14:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Nej, det var ingen lek som spårade ur, enligt Rolf Sandberg. Detta var bara något Rolf sa från början, erkände han sedan.

Det var en planerad avrättning iscensatt av en 5- och 7-åringen, berättade Rolf Sandberg några år senare. Barnen visste vad de gjorde från början till slut. I dagarna kom det fram att de små mördarna även anlitat bärhjälp, eftersom de aldrig skulle kunnat bära Kevin så som Rolf skissar upp mordscenariot.

Även denne medhjälpare har Arvikas svar på Bugsy Malone hotat till tystnad.

Ett tänkbart motiv för att släcka 5-åringens bästa vän, lilla Kevin, kan vara att pojkarnas pappa brukade ta upp honom i knät.

Lek med den tanken, gott folk.
Vad prata du om? Fria fantasier! Ironi/satir eller allvar?
Vem är "Arvikas svart på Bugsy Malone"?
Hur vet RS att " barnen visste vad de gjorde"?
Vem skulle bärhjälpen vara?
Kallhamrad mördare den där sjuåringen! (obs ironi)
Citera
2017-05-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Det är samma kille. GW har en krönika om det idag.

Då är ju den potentiella GM uthängd, någon borde väl kunna hitta en Robert som passar in, krävs lite arbete iförsig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in