2017-05-21, 14:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur vet RS att " barnen visste vad de gjorde"?

Den frågan måste du rikta till RS.
Citera
2017-05-21, 14:08
Medlem
http://kriminellt.com/michael-vickerfalt-arvika/

Kan denna snubbe bott i Arvika 99 ?
Citera
2017-05-21, 14:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Jag läste att mormodern sade hejdå till Kevin och hans kompis klockan halv två?Kevin skulle då gå hem till sin mamma som bodde i närheten?
Men han gick aldrig hem till sin mamma utan fortsatte leka med sin kompis och kompisens storebror?

Och han saknades inte förrän
på kvällen?

Jag förstår mig inte på det här tidsgapet.
Han var bara fyra år, hur kunde han få vara utomhus så länge utan att någon undrade var han var?
Jag förstår bara inte det här tidsgapet.
Visste inte mamman/pappan att Kevin gick från sin mormor halv två?
Trodde föräldrarna att han var kvar där?
Du har inte läst mycket om fallet, va?

Lille Kevin var en vinddriven existens trots sina 4 år.
Hans mamma hade problem, hans pappa fanns inte i bilden, hans morfar och mormor hade egna problem, men tog mestadels hand om honom men de orkade väl inte med riktigt. Så Kevin fick växa upp fort. Han sökte sig till där det fanns mat, glass, lekkamrater, ömhet, närhet.
Först kl 20.30 undrade mormor och morfar var han fanns.
Citera
2017-05-21, 14:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Bröderna är oskyldiga t o m bortom all tvivel. Förstår inte ens att det längre diskuteras. Den som sett förhören och har eller har haft egna barn märker ju med en gång att pojkarna inte har en susning om vad som hänt. Varför dom inte avskrevs redan efter första förhören är en gåta.
Då är diskussionen om hur det kunde gå så här illa intressantare
Precis. Jag tror Christian slöt sig inuti sig själv för att han kände vilket svar förhörsledarna ville ha. Och det kunde han inte ge. För han gjorde det inte.

Förstår inte varför folk inte är argare att en 4årings mördare gått fri hela den här tiden, om poliserna bara inte bara fokuserat på bröderna.

Dagarna innan Kevin dog umgicks han med 3 kända pedofiler. Varför har ingen grävt mer i DET? Varför har ingen satsat 20 sekunder på att spräcka DERAS alibin?
Citera
2017-05-21, 14:22
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UHJ

Han har varit uppe i tråden några ggr, och var 12-13 år vid tidpunkten för Kevins död. Det är dock inte bekräftat om detta är killen polisen fiskade med, eller om han ens bodde i Arvika -98.
Citera
2017-05-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
"Ljugar-Roffe":
I en intervju med Expressen avfärdade han bland annat vittnesmålet från en tioårig pojke som skulle ge de två utpekade bröderna alibi.

– Vi slog sönder den på tio sekunder, sa han bland annat, som NWT berättat.

Det krävdes ju 14 förhör och inte ens då verkar man ha slagit sönder alibit

http://nwt.se/varmland/2017/05/16/rolf-sandberg-fortsatter-fabulera

Ja vad säger man? 😂
Egentligen vill jag inte ge Sandberg några goda råd - men han kan väl få ett:
Var tyst fr o m nu och snacka absolut inte med media. Skaffa dig en bra advokat och låt inte den sekretessbelagda förundersökningen ligga framme överallt i lgh
Det blev tre men jag bjuder på dom 😆

När det gäller våldtäkten på 3-åringen och namnet på den gärningsmannen och OM det är han som bröderna TROR gjord illa Kevin - då har 5-åringen i förhör nämnt "God Jul", "Mjölkpaket" och "Robert"...?

Hmmm. ..det är svårt som amatör att tolka detta - bäst vore ju om SÅC eller någon av de närvarande barnpsykologerna hade några idéer om detta 😆

Men jag låter fantasin flöda det finns ingen som kan göra bort sig mer än utredarna i fallet redan har gjort:

OM lilla Robin i förhör faktiskt försöker berätta om pedofil-tonåringen som uppenbarligen leker med de mkt yngre barnen - då heter han kanske Robert?
Denne Robert har kanske dragit ner byxorna inför barnen, onanerat och sagt att "den här är som ett mjölkpaket och sedan sagt "God Jul" när det kom ut "mjölk från mjölkpaketet"

Och jag vet att detta är långsökt men bättre än Sandbergs teorier iallafall 😃
Citera
2017-05-21, 14:46
Medlem
Ursprungligen postat av V-Villesson
Nej, det var ingen lek som spårade ur, enligt Rolf Sandberg. Detta var bara något Rolf sa från början, erkände han sedan.

Det var en planerad avrättning iscensatt av en 5- och 7-åringen, berättade Rolf Sandberg några år senare. Barnen visste vad de gjorde från början till slut. I dagarna kom det fram att de små mördarna även anlitat bärhjälp, eftersom de aldrig skulle kunnat bära Kevin så som Rolf skissar upp mordscenariot.

Även denne medhjälpare har Arvikas svar på Bugsy Malone hotat till tystnad.

Ett tänkbart motiv för att släcka 5-åringens bästa vän, lilla Kevin, kan vara att pojkarnas pappa brukade ta upp honom i knät.

Lek med den tanken, gott folk.

Jag läste att motivet var att Kevin hade fått en ny cykel - därför var bröderna avundsjuka o förbannade? 😆😄
Citera
2017-05-21, 14:58
Medlem
Citat:

http://kriminellt.com/wp-

content/uploads/2014/12/michael-vickerfalt-dom-B_3927-13.pdf
googlar man honom och läser denna dom framgår att han iaf gått i en skola som heter Järinge. Och den skolan ligger inte i Arvika. Men han kan ju ha hunnit flytta. För tillfället skriven i andra kanten av Arvika, men 1998?
Citera
2017-05-21, 15:07
Medlem
Citat:

Hmmm....om det inte är samma pedofil då börjar jag fundera på om lilla Arvika är Sveriges pedofilnäste nr 1?

Om jag var förälder till 3-5 åringar och bodde i Arvika skulle jag flyttat därifrån i raketfart
Citera
2017-05-21, 15:10
Medlem
PiusXIIIs avatar
Blir inte förvånad om GW kommer med mer information om den här tonåringen som begått en våldtäkt. Han brukar ofta bygga ihop sådana här saker i flera artiklar.

Sedan kan ju iofs fråga sig hur man fick den killen att erkänna brottet.
Citera
2017-05-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tror inte att det är något fel på den. Däremot använde han den på fel sätt. En typisk resultatmänniska som ska gå i mål till varje pris.

Om Rolf Sandberg till varje pris ska sätta dit oskyldiga småpojkar så är min bedömning att det är något fel på honom
Citera
2017-05-21, 15:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantmarskalken
Om Rolf Sandberg till varje pris ska sätta dit oskyldiga småpojkar så är min bedömning att det är något fel på honom

Att det är något fel på någon innebär inte att det är på begåvningen det är fel. Finns många begåvningar som riktats åt fel håll och på fel saker.

Han var inte ensam om dessa rättsvidriga beslut.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-05-21 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in