2017-05-21, 13:04
Medlem
Själv är jag lite nyfiken på pedofilen som våldtog 3-åringen i Arvika (år 1999?)

Om han har sett Kevin-dokumentären på TV gissar jag att han ännu mer svettig än vad Sandberg & Co är just nu 😆

Någon som vet vem han är?
Citera
2017-05-21, 13:10
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Själv är jag lite nyfiken på pedofilen som våldtog 3-åringen i Arvika (år 1999?)

Om han har sett Kevin-dokumentären på TV gissar jag att han ännu mer svettig än vad Sandberg & Co är just nu 😆

Han kanske inte bara är svettig utan även deltar i tråden?

/Provokatör
Citera
2017-05-21, 13:18
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Jag är inte ute efter att skuldbelägga, eftersom bevisning saknas och alla är att anse som oskyldiga tills motsatsen bevisas. Jag har dock en fundering kring denna tonåring. Min fundering är följande:

Om vi ponerar att det stämmer att Kevin ringde på dörren till Robin i sällskap av en äldre pojke för att de ville leka med honom. Pappan i familjen sade nej till att låta Robin gå ut och leka, då de skulle ha gäster. Kevin gick vidare med den äldre pojken - kan det vara samma tonåring som åsyftas då?

Om vi även ponerar (märk väl: ytterst hypotetiskt) att tonåringen är av utländsk härkomst och vi då spolar fram tiden till tidpunkten då Robin förhörs och uppger namn som "God Jul" när han ombeds att namnge de äldre pojkarna - kan det vara samma tonåring som åsyftas? Då är det, i min mening, inte så förvånande att en femåring inte klarar av att uppge rätt namn, eftersom tonåringen då skulle ha haft ett svåruttalat sådant.

Någon som är inne på samma spår?
Senast redigerad av TheFortress 2017-05-21 kl. 13:21.
Citera
2017-05-21, 13:23
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Han kanske inte bara är svettig utan även deltar i tråden?

/Provokatör
Japp, det gissar jag.
Citera
2017-05-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag är inte ute efter att skuldbelägga, eftersom bevisning saknas och alla är att anse som oskyldiga tills motsatsen bevisas. Jag har dock en fundering kring denna tonåring. Min fundering är följande:

Om vi ponerar att det stämmer att Kevin ringde på dörren till Robin i sällskap av en äldre pojke för att de ville leka med honom. Pappan i familjen sade nej till att låta Robin gå ut och leka, då de skulle ha gäster. Kevin gick vidare med den äldre pojken - kan det vara samma tonåring som åsyftas då?

Om vi även ponerar (märk väl: ytterst hypotetiskt) att tonåringen är av utländsk härkomst och vi då spolar fram tiden till tidpunkten då Robin förhörs och uppger namn som "God Jul" när han ombeds att namnge de äldre pojkarna - kan det vara samma tonåring som åsyftas? Då är det, i min mening, inte så förvånande att en femåring inte klarar av att uppge rätt namn, eftersom tonåringen då skulle ha haft ett svåruttalat sådant.

Fast pappan hade väl reagerat om en 13-14-åring ville leka med en fyraåring och en femåring? Liksom liite suspekt..förmodligen var det en inte så mycket äldre pojke. Eller så kan ju tonåringen sett yngre ut.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-05-21 kl. 13:30.
Citera
2017-05-21, 13:24
Medlem
Vi har ju inget namn på tonåringen men namnet Robert säger väl Robin i de första förhören?
Citera
2017-05-21, 13:25
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Fast pappan hade väl reagerat på att 13-14-åring ville leka med en fyraåring och en femåring? Liksom liite suspekt..förmodligen var det en inte så mycket äldre pojke. Eller så kan ju tonåringen sett yngre ut.

Ingenting som säger att pappan inte reagerade. Vi vet ju, i dagsläget, inte så mycket om tonåringen.
Citera
2017-05-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
Vi har ju inget namn på tonåringen men namnet Robert säger väl Robin i de första förhören?

Va inte Robert en annan, udda typ med sexuella problem, som utredarna fiskade med och misstänkte tidigt? Som sedan avfördes, den här som senare våldtog en 3-åring är väl en annan?
Citera
2017-05-21, 13:28
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress

Känns lite obehagligt att du använder "invandrarspåret" utan att ha något som helst mer än att backa upp det med än "God Jul".
Citera
2017-05-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Du vet väldigt lite om hur barn fungerar? Man behöver inte vara professor (Det hjälper tydligen inte heller) för att förstå vilka fantasifoster detta är. Finns inget som tyder på att Kevin flutit i vattnet vid bryggan.
Dessutom hade barnen, liksom alla andra i Dottevik, fått "reda på" i skolan resp media att Kevin drunknat. Barn har såpass fantasi att dom vet att det behövs vatten till det. Bryggan vet dom är ett ställe barn gärna är vid, och så grejade de till historien för att försöka förstå det barn egentligen inte kan förstå; att ens kompis är död.
Dessutom har föräldrar säkert innan dess sagt till barna sina att de inte får leka vid bryggan. Det först o främst Chr togs med till farbror polisen var för att han som en bearbetning av det otroliga sagt att han sett nåt, och kanske var klockslagen inte ens kända då, så föräldrarna trodde väl att deras lille palt hade nåt som kunde tillföra utredningen nåt. De hade ju ingen aning om hur detta skulle vrängas sen. Dessutom har barn inte nån vidare tidsuppfattning heller så när Chr säger att han sett Kevin prata med äldre barn så kan det ha varit vilken annan dag som helst. Allt annat som de lekt med Kevin likaså, de har säkerligen varit osams nån gång och säkerligen blivit sams igen. Men istället för att undersöka andra hypoteser så valde man ut denna familj, och byggde upp och byggde om "fragment".
Citera
2017-05-21, 13:31
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Känns lite obehagligt att du använder "invandrarspåret" utan att ha något som helst mer än att backa upp det med än "God Jul".
Det cirkulerar ett namn tidigare i tråden, men kommer inte ihåg detaljerna
Citera
2017-05-21, 13:31
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular

Du får givetvis tycka vad du vill, men då läser du inte vad jag har skrivit. Jag försöker hitta ett samband till förhöret med Kevin och "God Jul"-hänvisningen. Jag skriver även att jag inte är ute efter att skuldbelägga och att alla är att anse som oskyldiga tills annat bevisas. Men, en teori får man väl lov att ha? Jag anser att jag är ytterst tydlig med detta.
Senast redigerad av TheFortress 2017-05-21 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in