Citat:
Att avlägga en examen är - som du skulle vetat om du haft en basal förståelse för hur en högskola fungerar - en förutsättning för att doktorera inom ett ämne.
Jag är ledsen att du inte klarar av att fortsätta diskussionen när jag inte okritiskt godtar dina uppenbart uppdiktade meriter inom ämnet. Fast det förstås, du hade väl inte så mycket mer än dina personliga fantasier kvar att luta dig mot nu när det framgick att sådana här händelser kan återfinnas i alla akademiska fält och helt enkelt inte bevisar någonting mer än att enstaka tidskrifter har en tveksam etik.
Jag är ledsen att du inte klarar av att fortsätta diskussionen när jag inte okritiskt godtar dina uppenbart uppdiktade meriter inom ämnet. Fast det förstås, du hade väl inte så mycket mer än dina personliga fantasier kvar att luta dig mot nu när det framgick att sådana här händelser kan återfinnas i alla akademiska fält och helt enkelt inte bevisar någonting mer än att enstaka tidskrifter har en tveksam etik.
Jojo, jag hade fan tre akademiska grundexamina innan jag tog doktorsgraden; men det är liksom den som räknas. Efter den är det ingen som bryr sig längre om du också läst 120p sociologi eller spanska eller whatever. Allt du är är doktor. Det är mer en personlig stolthetsgrej: hade nån presenterat mig som havandes en examen inom x eller x hade jag tagit anstöt; jag vill i formella sammanhang identifieras antingen per doktorsgrad eller akademisk rang.
Emellertid såg jag diskussionen som i stort sett avslutad, eller?
Det fetade förstår jag är din ståndpunkt. Den kan jag till viss del hålla med om. Även om jag, återigen, menar att detta fall också exemplifierade de brister gällande vetenskaplig rigorositet som jag anser föreligga inom genusvetenskapen. Jag tror knappast vi kommer längre än så. Du får gärna ha sista ordet, hursomhelst ger jag mig nu.