Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 20:18
  #2713
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlestown1
Tänkte kolla med er, ska åka till Mallorca om nån vecka från Landvetter nån som har koll på hur utbudet på cigarrer i taxfreen där? utbudet på mallorca? eller ska man fylla resehumidoren hemma redan tro.
den är meh. sedvanliga utbude;t davidoff, lite kubaner och sen är det inte mycket mer.

fyll på hemma.
Citera
2017-04-28, 10:57
  #2714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
den är meh. sedvanliga utbude;t davidoff, lite kubaner och sen är det inte mycket mer.

fyll på hemma.


Tack för tipset!
Citera
2017-04-30, 22:59
  #2715
Medlem
zinodavidoffs avatar
Vem har prövat Punch 48?
Citera
2017-05-01, 00:06
  #2716
Medlem
EnGodForlorares avatar
Var får man tag på goda och prisvärda cigarrer? Jag röker inte till vardags, men gillar att sitta på verandan på sommarkvällar och njuta av en cigarr och en bra bok. Men de som jag köpt i från vanliga tobaksbutiker med humidorer har varit torra och smakat illa. Det ska väl inte vara omöjligt att få tag i hyfsade cigarrer för under hundralappen i Sverige?
Citera
2017-05-01, 01:54
  #2717
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Var får man tag på goda och prisvärda cigarrer? Jag röker inte till vardags, men gillar att sitta på verandan på sommarkvällar och njuta av en cigarr och en bra bok. Men de som jag köpt i från vanliga tobaksbutiker med humidorer har varit torra och smakat illa. Det ska väl inte vara omöjligt att få tag i hyfsade cigarrer för under hundralappen i Sverige?
Det finns väldigt mycket som är bra, även under hundralappen! Själv har jag en hel del bra pinnar som kostar mellan femtio och hundra spänn.
Var bor du någonstans?
Har du ingen bra cigarrhandlare i närheten så finns ju alltid Cigarrlagret.
Citera
2017-05-05, 21:48
  #2718
Medlem
MixPixs avatar
Nu har man kommit så långt i sin cigarrkarriär att man för första gången fått brist på pinnar i humidoren och fyllt upp den igen med nya godsaker. Av det gångna urvalet hittade jag både några bottennapp och riktiga godbitar som jag lär få återkomma till. Jag har lärt mig gilla olika maduros och gärna pinnar i robustoformat. Torpedos hör också bland favoriterna. De märken jag tycker mest om så här långt: Rocky Patel, Matilde, Vegueros och La Galera (tycker deras maduro cortador är svårslagen). Provade även ett par Cohiba Maduro 5 som smakade riktigt bra, men priset för dessa kändes omotiverat högt, tycker jag.
Citera
2017-05-05, 22:30
  #2719
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixPix
Nu har man kommit så långt i sin cigarrkarriär att man för första gången fått brist på pinnar i humidoren och fyllt upp den igen med nya godsaker. Av det gångna urvalet hittade jag både några bottennapp och riktiga godbitar som jag lär få återkomma till. Jag har lärt mig gilla olika maduros och gärna pinnar i robustoformat. Torpedos hör också bland favoriterna. De märken jag tycker mest om så här långt: Rocky Patel, Matilde, Vegueros och La Galera (tycker deras maduro cortador är svårslagen). Provade även ett par Cohiba Maduro 5 som smakade riktigt bra, men priset för dessa kändes omotiverat högt, tycker jag.
Mina tips till dig:
Pratagas P2 (Torpedo) och D4 (Robusto).
Alec Bradley Prensado Torpedo och Robusto.
Ramon Allones Small Club Corona.

Edit: Vilka cigarrer tyckte du var "bottennapp" och varför?
__________________
Senast redigerad av Mr.Woods 2017-05-05 kl. 22:58.
Citera
2017-05-05, 22:37
  #2720
Moderator
Mr.Woodss avatar
Jävla skit!

Redan nu har jag lyckats få mögel i humidoren! Visserligen inte på cigarrerna, men på ett mellanlägg från en cigarrlåda, som jag naturligtvis slängde.
Misstänkte att temperaturen varierar för mycket i den gamla sommarstuga där jag bor, men trodde ändå att jag skulle klara mig åtminstone ett litet tag...

Nåväl, nu skall jag försöka hitta ett ställe med lite jämnare temperatur, och håller som bäst på med att sänka fukthalten. Hur lågt tycker ni att jag skall lägga den?
__________________
Senast redigerad av Mr.Woods 2017-05-05 kl. 22:40.
Citera
2017-05-06, 12:09
  #2721
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Mina tips till dig:
Pratagas P2 (Torpedo) och D4 (Robusto).
Alec Bradley Prensado Torpedo och Robusto.
Ramon Allones Small Club Corona.

Edit: Vilka cigarrer tyckte du var "bottennapp" och varför?

Tack för tipsen

Alltså, jag hade höga förväntningar på HdM Epicure No2. Hypad var som helst man läser reviews om dem. Hyfsat dyra och fina att titta på. Köpte två för att utesluta eventuella tillverkningsfel. Blev så besviken. Klarade inte ens av att röka färdigt dessa. Det bevisar inget annat än att smaken är som bekant högst subjektiv och att man kanske inte bör bry mig så mycket om vad andra tycker så länge man inte delar liknande smakpalett.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jävla skit!

Redan nu har jag lyckats få mögel i humidoren! Visserligen inte på cigarrerna, men på ett mellanlägg från en cigarrlåda, som jag naturligtvis slängde.
Misstänkte att temperaturen varierar för mycket i den gamla sommarstuga där jag bor, men trodde ändå att jag skulle klara mig åtminstone ett litet tag...

Nåväl, nu skall jag försöka hitta ett ställe med lite jämnare temperatur, och håller som bäst på med att sänka fukthalten. Hur lågt tycker ni att jag skall lägga den?
Hemska tanke. Mögel vill man absolut inte ha. Vet inte om jag själv skulle palla med att röka de cigarrer som legat i närheten. Ja, jag är drabbad av utpräglad mögelfobi

Själv kör jag på 65% och det verkar fungera.
Citera
2017-05-06, 15:45
  #2722
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixPix
Tack för tipsen

Alltså, jag hade höga förväntningar på HdM Epicure No2. Hypad var som helst man läser reviews om dem. Hyfsat dyra och fina att titta på. Köpte två för att utesluta eventuella tillverkningsfel. Blev så besviken. Klarade inte ens av att röka färdigt dessa. Det bevisar inget annat än att smaken är som bekant högst subjektiv och att man kanske inte bör bry mig så mycket om vad andra tycker så länge man inte delar liknande smakpalett.
Hemska tanke. Mögel vill man absolut inte ha. Vet inte om jag själv skulle palla med att röka de cigarrer som legat i närheten. Ja, jag är drabbad av utpräglad mögelfobi

Själv kör jag på 65% och det verkar fungera.
Cigarrer med någon tuss vitmögel på täckbladet är fullt rökbara. Bara att torka av och fyra upp! Däremot vill jag inte ha mögel i humidoren, oavsett vilken färg det är på det!
Det har uppenbarligen varit för varmt och fuktigt, fukten kan jag styra men temperaturen är ju lite värre...
Citera
2017-05-20, 10:00
  #2723
Moderator
Mr.Woodss avatar
Jaha, då får vi se om vädret håller i sig idag!
Om det gör det så blir det till att fundera på vilken cigarr man skall unna sig efter maten. Jag har ju till exempel ett par San Cristobal El Morro från 2007 hemma, de borde rimligen ha hunnit mogna ordentligt nu.

Fan vilken bra idé det var att börja ha cigarrer hemma! Herrarna i tråden skall ha tack för vägledningen!
Citera
2017-05-20, 21:24
  #2724
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jaha, då får vi se om vädret håller i sig idag!
Om det gör det så blir det till att fundera på vilken cigarr man skall unna sig efter maten. Jag har ju till exempel ett par San Cristobal El Morro från 2007 hemma, de borde rimligen ha hunnit mogna ordentligt nu.
Hur smakade den?
Själv provade jag en Matilde Serena Robusto ...alltså, cigarrer med ljusa täckblad är nog inte min kopp te tydligen. Bör nog hålla sig till de mörkare kulörerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Fan vilken bra idé det var att börja ha cigarrer hemma! Herrarna i tråden skall ha tack för vägledningen!
Jag är böjd att hålla med.
Stort tack till alla herrar och damer i tråden!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback