Citat:
Jag tvivlar av två orsaker.
1. Jag vet hur dåliga förhör ser ut, jag har noga följt vad experter i den frågan sagt när det gäller bevisbara falska erkännanden. Förhören är exakt likadana som alla den sortens fall, Falubränderna, Memphis Three fallet, TQ fallen.
Ledande frågor och frågor som går att svara med ja eller nej.
2. Tidpunkten, Sista vittnet såg Kevin 17.30, vi vet av alibiförhören att bröderna var hemma redan 17.45-17.50 och skriken hördes efter att de båda familjerna åkt iväg på fisketuren.
Hur kan de ens varit nere vid sjön och utfört ett mord på knappa 10 minuter? På tio minuter hinner man inte ens med ett sådant förlopp bröderna pratade om i förhören, samt hela inledningen till det hela.
Vi snackar ändå om små barn, om de överhuvudtaget skulle kunnat flytta kroppen genom den terrängen med buskage, stenar o.s.v borde bara detta ta omkring 10 minuter.
tiden räcker inte till.
Det är detta som gör att jag är säker, om de hade dragit iväg till sjön, hade de inte kommit hem förrän efter 18.30 tiden på grund av att barn i den åldern saknar tidsuppfattning, ett barn kan inte avgöra om det gått tio minuter eller 30 minuter, barnen visste att de skulle åka och fiska inom en kort framtid.
Barnen var hemma före 18.00 och de åkte iväg och det finns ett kvitto som bevisar tidpunkten när de var på macken och handlade.