2017-05-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Ganska underbart att det citeras ur ett förhör som Anders Forsman höll. När han ser detta håller han huvudet i handen och säger "Det här saknar ju helt värde" och ser mycket bedrövad ut

Nej helt fel !! Det var inte alls Anders Forsman som höll det där förhöret, däremot har han kommenterat det.

"Till slut – efter närmare fem timmars förhör – ska Christian ha sagt att Kevin inte riktigt orkade andas. Att han dog och att bröderna sedan bar honom till lastpallen. Dock ska han inte ha uttryckt att bröderna var de som bragde Kevin om livet. Det ska ha kommit senare i ett icke inspelat förhör med förundersökningsledare Rolf Sandberg, rapporterar SVT."

Det är klockrent bröderna som dödade honom. Frågan för mig är exakt hur det överlades, hur det utfördes och varför !
Citera
2017-05-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nu handlar det inte om statistik utan om videoupptagningar som visar vad de visar. Urusla förhörsmetoder och ledande frågor som medför att barnen säger det de tror att de vuxna vill höra. Bevisvärdet av detta är som bortblåst. Det finns ingenting som går att vinkla med detta.

Så du tillhör den grupp som tror att de spelade fotboll eller liknande och inte ens var på platsen vid mordtillfället?
Citera
2017-05-20, 20:50
Medlem
Provokatörs avatar
När det gäller dagens förhörssituationer så finns det även en del som kan ifrågasättas, dessa två exempel är tagna ur verkligheten och båda gäller ett allvarligt brott där straffskalan börjar på två års fängelse.

Är du nyanländ och ensamkommande så ser 'din' laguppställning ut enligt följande:
Du, din advokat, socialsekreterare, god man och tolk - totalt fem (5) personer.

Är du svensk ser det ut såhär:
Du - totalt en (1) person.

Vem känner sig mest utsatt, du eller den ensamkommande?

Vad jag vill säga är att det fortfarande finns orättvisor i hur förhör under förundersökningar bedrivs.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-05-20 kl. 21:41.
Citera
2017-05-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
De flesta människor blir påverkad av vinklad media, så är det tyvärr.
I min värld är fortfarande bröderna huvudmisstänka. Har du någon gång hört dem redogöra för vad de gjorde under tiden för mordet?

Du vet att du pratar om en femåring som alltså enligt dig måste redogöra för var han var och gjorde ett särskilt klockslag för att inte vara huvudmisstänkt?

Totalt idiotiskt redan där.
Det spelar ingen roll om en femåring säger att han var på månen, snackade med sin låtsaskompis draken av Drakeborg uppe på toppen av Kebenekajse eller om han säger att han stod på en brygga och "buttade" Kevin efter att polisen tutat i honom att han var där på bryggan som förmodligen inte ens är mordplatsen. Polisen hade förmodligen kunnat tuta i honom att det var en stor ost som hoppade upp ur Glafsfjorden och puttade Kevin och det hade blivit ungefär lika trovärdigt.

Det väsentliga är att det inte finns vare sig teknisk bevisning eller något som ens påminner om en realistisk beskrivning av mordet. Inte en endaste liten detalj som killen säger liknar ju mordet innan polisen berättar för honom.

Att vara mediekritisk är bra men att tro att mediekritik är att vara säker på att allt som sägs i medier är lögn är lika korkat som att tro att allt som medier säger är sant.
Citera
2017-05-20, 20:51
Medlem
Citat:
Nej ! Jag vet heller inte vad ett alibi som var 10 år vid tillfället nu 20 år senare är värd. Jag tvivlar dessutom att alibit följde bröderna som plåster under eftermiddagen/kvällen och kan redogöra i detalj vad de gjorde.

Om du är så intresserad av fallet så kan du inte missat att förhör hölls minst 14 gånger med den familj som var på besök hos bröderna. Det är ju fan meningslöst med alla troll. Ni kan inte läsa, har dåligt minne och vägrar förstå det enklaste.
Citera
2017-05-20, 20:52
Medlem
Citat:
Nej det blir inte en siffra rätt om man inte håller sig till sanningen. Att fejka fram ngt hållbart när man är i den åldern ärnågon stans mellan mycket svårt och omöjligt.
Jag tror inte jag är ensam om att inte förstå din poäng här. Att du sedan undermedvetet börjat närma dig förståelse är något annat.
Citera
2017-05-20, 20:53
Bannlyst
Citat:
Nej helt fel !! Det var inte alls Anders Forsman som höll det där förhöret, däremot har han kommenterat det.

"Till slut – efter närmare fem timmars förhör – ska Christian ha sagt att Kevin inte riktigt orkade andas. Att han dog och att bröderna sedan bar honom till lastpallen. Dock ska han inte ha uttryckt att bröderna var de som bragde Kevin om livet. Det ska ha kommit senare i ett icke inspelat förhör med förundersökningsledare Rolf Sandberg, rapporterar SVT."

Det är klockrent bröderna som dödade honom. Frågan för mig är exakt hur det överlades, hur det utfördes och varför !

Klockrent? Fy fan alltså. Mer och mer trött på människor. Det är en extrem skörd av totalt tappade själar bara bevittnat idag. Under fyra timmar.

Skjut mig för fan!
Citera
2017-05-20, 20:54
Medlem
Exebulars avatar
Det slår slår mig när jag läse3r vad "Roffes fan club" skriver, så verkar man inte fatta hur små dessa barn är. Man får intrycket av att man talar om stora barn. Här hemma springer dagligen en 5-åring, en 6-åring och en 7-åring. Dom är små omogna varelser fulla av lek och fantasi. Precis som C och R som blev psykiskt misshandlade av polisen
De förvandlas i tråden till någon typ av objekt för diverse konspirationsteorier
Citera
2017-05-20, 20:55
Medlem
Citat:
Så du tillhör den grupp som tror att de spelade fotboll eller liknande och inte ens var på platsen vid mordtillfället?
I nuläget finns inget som visar att de begått mordet, men framkommer någon sensationell fakta som tyder på motsatsen är jag idel öra. Något sådant har ni eller utredarna dock inte kunnat presentera.
Citera
2017-05-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Det var knappast några övergrepp men självklart har den idag utbredda lättkränktheten gjort att många idag ser annorlunda på förhören.

Jag gissar att du inte själv har barn och kunnat tänka tanken att det är ett av dina barn som satt där i 4,5 timma och pressades... Det är utan tvekan övergrepp och psykisk tortyr. Men det krävs empati för att förstå det.

Jag blev själv utsatt för en liknande situation när jag var 7 år av en vuxen lärare, den situationen varade i fjuttiga en-två minuter och gav mig ångest i minst ett år. Verkligen peanuts i jämförelse men jag är rätt säker på att dessa två barn mådde fruktansvärt dåligt efter dessa förhör och när sedan Kling och Klang dessutom berättade att de var mördare och hela familjen hamnade på pyske eller vad det var så blev det knappast bättre.
Citera
2017-05-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Dr Dollar har lagt ut hela artikeln i Aftonbladet Plus requesttråden:

https://www.flashback.org/sp21338142
https://www.flashback.org/sp21338156

Citat:
Söndagen den 16 augusti 1998 lekte fyraårige Kevin med två andra barn, en femåring och en sjuåring. Två helt vanliga barn. De hade klättrat i träd tillsammans, hoppat längdhopp och sedan hade det blivit bråk. Sjuåringen hade gett sig på Kevin. Efter ett tag slutade de att bråka och beslutade sig för att leka fiskeleken. De tog en gren från ett träd och gick ner till Kyrkviken och låtsades fiska. Men bråket startade igen. Det handlade om vem som skulle bestämma. Men den här gången slutade de inte bråka. Inte förrän de två små pojkarna hade misshandlat Kevin till döds. Han hittades senare på kvällen i vattnet av sin morfar.

Det som Kevins pappa berättar om i artikeln, framkom väl aldrig i dokumentären?

Skadorna i underlivet kan ju ha tillkommit när de klättrade i träd. Gruset i byxorna är logiskt om de hoppat länghopp. Även att han tagit av sig skorna för att hoppa i gruset.

Sedan förstår jag inte. De har alibi av 10-åringen och hans föräldrar. Men ändå säger pappan så detaljerat att de lekt tillsammans med Kevin. De kan ju inte vara på 2 ställen samtidigt.
Citera
2017-05-20, 21:01
Medlem
Citat:

Som sagt, du missar det väsentliga. Det finns inget som binder dem tekniskt till brottet och det gjorde det inte vid förhören heller. Så var de var någonstans är av ringa betydelse så länge de inte kan knytas till mordplatsen vid tidpunkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in