Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Jag svarar på en fråga, så du får poängtera detta till frågeställaren.
Åklagaren verkar dessutom inte varit helt inom regelverket eftersom han dömdes för den olagliga avlyssningen.
Spelar väl ingen roll om jag använder ditt svar att tillrättalägga hur det förhåller sig.
Sedan är det, som jag påpekat flera gånger i tråden, ett mycket dåligt agerande från åklagaren och RS chefer. RS får nu ta hela smällen, vilket naturligtvis beror på att han gärna ställde upp i media, men det är många fler som brustit minst lika mycket och mer. Åklagaren har gjort ett genomuselt arbete.
Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Eftersom du tidigare så tvärsäkert snoppade av mig så tillåter jag mig själv att göra ett avsteg från min normala ödmjukhet och medger att det roar mig att du hade fel. Jag har iaf haft den goda smaken att klargöra att jag inte är påläst utan deltar med 'nya' ögon i tråden.
/Provokatör
Ja, det visar sig nu om den nya förundersökningsledaren har rätt. Det är inget problem med att du inte är påläst i tråden. Här har det hela tiden förutsatts att det varit en § 31-utredning, vilket det naturligtvis borde ha varit. Mitt svar förändras inte rent generellt och det var egentligen aldrig min avsikt att slå dig i huvudet.