Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Jag är allergisk mot dåligt genomförda förundersökningar och domar och i synnerhet när det övergår i vad som närmast bara kan beskrivas som ett haveri av mycket stora proportioner. Och tro mig jag har läst många förundersökningar och domar.
Alla ska betraktas som oskyldiga tills domen har fallit, punkt!
Denna förundersökning och Claan har båda visat prov på alla tecken för haveri och ska lämnas helt utan vidare uppmärksamhet.
Jag oroas över att vi efter nästa val får se ett stort antal av Claan och hans gelikar ta plats i våra Tingsrätter i form av politiskt tillsatta nämndemän drivna av agendor och lösa antaganden.
/Provokatör
Kan bara hålla med.
Delar din oro om nämndemän. Hur mycket alternatlva sanningar och pseudovetenskap tål vårt rättssystem.
Att ifrågasätta förundersökningen och inblandade myndigheter är en sund reaktion i en demokrati.
Att trolla och utifrån en egen agenda sprida bilden av en femåring och en sjuåring beskrivna som kallhamrade mördare som planerat sitt dåd.....
Ja vilket är vårt största problem tro?
Skyldig utom rimligt tvivel är miniminivån.
Ingen liten streber till förundersökningsledare ska kunna uttala sig om skuldfråga utan någon form av insyn från de anklagades sida.