2017-05-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Jag bara hoppas att ni förstår att det är ocskå väldigt osannolikt att tro att ett barn, trots massiva påtryckningar, skulle erkänna och berätta runt ett mord denne inte begått.
Hade någon anklagat mig för detta som liten hade jag gråtit halsen ur mig om jag blivit ifrågasatt. Vad jag ser från dokumentären är förnekelse.

Ingen har erkänt heller.
Citera
2017-05-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Men skulle du undvika att berätta, efter så många förhör som de blev utsatta för? De berättade ju helt andra saker än vad som hänt, t.ex knivmord, pekade ut "God Jul", "Robert" etc. Även vid vallningen, det var inte ens rätt plats.

Däremot håller jag det öppet för att Christian såg vad som hände men inte vågar berätta.

Det kan vara ett alternativt scenario men inte lika troligt som att Christian själv är dräparen.
Jag är övertygad om att om det funnits en alternativ dräpare som de "råkat" vara med vid platsen så hade de faktiskt pekat ut honom efter alla dessa påtryckningar.
Nej, det är mera sannolikt att C tryckte på R att vi skyller på någon annan. I brist med objekt att skylla på i realiteten så pekades som följd "God Jul" med flera personer ut.

Det är lite för många här som verkar tro, att de överhuvud taget inte ens var inblandade.
Tror ni på allvar att deras minnen blivit inpräntade ? De minns ju uppenbarligen att mordet inträffat det framgår av deras nutida berättelser även om de undviker detaljer. Det ska väldigt mycket till för att pränta in en sådan bild i två separata individers hjärnor. Osannolikt helt enkelt
Citera
2017-05-20, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Likförbannat så ska förundersökningen bedrivas enligt gällande praxis, den misstänkte ska inledningsvis upplysas om för vilket brott vederbörande är misstänkt samt informeras om rätten att till advokat. Båda dessa omständigheter har förundersökningsledaren givit helt och hållet faderulingen i dessutom tar han avslutningsvis på eget bevåg på sig rollen som domare. En enkel landsortssnut...här passar den där smileyn som slår sig i pannan!

Detta räcker för att helt bortse från alla andra påståenden.

/Provokatör

Ja, i bevishänsende. Skuldhänseende ?? Nej ...
Citera
2017-05-20, 14:31
Medlem
Citat:
Du missförstår. Skribenten menar inte att HAN (eller hon) kommer förfölja bröderna, utan den här situationen. Alltså, att det har förföljt de under hela livet och att det kommer fortsätta förfölja de.

Är jag rätt ute, Claan?

Haha, var det så personen uppfattade det jag skrev så vill jag upplysa denna om att läsa igen. Jag har ingen avsikt att förfölja någon.
Citera
2017-05-20, 14:31
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Man kan väl lika gärna påstå att han drev omkring utan att hans pappa brydde sig?

Självklart. Men det är inte särskilt intressant, eftersom vi vill veta vad som hänt Kevin denna söndag. Pappan var inte närvarande i Kevins liv, och möjligen indirekt ansvarig (vi vet inget om hur vårdnadsprocessen sett ut osv) men han är inte direkt ansvarig då han inte befunnit sig i området öht eller visste att Kevin var ute ensam vid tidpunkten.
Sen vet jag inte om han visste hur Kevins omsorger brast och lät det ske - i det fallet är han direkt ansvarig också. Givetvis.
Men detta är inte intressant, som sagt, pga det hjälper oss inte förstå vad som hände vid 16-21:15 på söndagen.
Citera
2017-05-20, 14:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Likförbannat så ska förundersökningen bedrivas enligt gällande praxis, den misstänkte ska inledningsvis upplysas om för vilket brott vederbörande är misstänkt samt informeras om rätten att till advokat. Båda dessa omständigheter har förundersökningsledaren givit helt och hållet faderulingen i dessutom tar han avslutningsvis på eget bevåg på sig rollen som domare. En enkel landsortssnut...här passar den där smileyn som slår sig i pannan!

Detta räcker för att helt bortse från alla andra påståenden.

/Provokatör

Du är helt fel ute eftersom det öppnades en § 31-utredning enligt LUL så snart de befanns misstänkta. Således fanns de båda bröderna aldrig med i förundersökningen på det sättet du tycks tro.
Citera
2017-05-20, 14:34
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Det kan vara ett alternativt scenario men inte lika troligt som att Christian själv är dräparen.
Jag är övertygad om att om det funnits en alternativ dräpare som de "råkat" vara med vid platsen så hade de faktiskt pekat ut honom efter alla dessa påtryckningar.
Nej, det är mera sannolikt att C tryckte på R att vi skyller på någon annan. I brist med objekt att skylla på i realiteten så pekades som följd "God Jul" med flera personer ut.

Det är lite för många här som verkar tro, att de överhuvud taget inte ens var inblandade.
Tror ni på allvar att deras minnen blivit inpräntade ? De minns ju uppenbarligen att mordet inträffat det framgår av deras nutida berättelser även om de undviker detaljer. Det ska väldigt mycket till för att pränta in en sådan bild i två separata individers hjärnor. Osannolikt helt enkelt

Tror du då inte att Christian skulle erkänna vid ett senare tillfälle, just för att få bort den där klumpen i magen? Han har ju isåfall tagit ett liv, och det tror åtminstone inte jag att han skulle kunna leva med i all evighet.

Citat:
Haha, var det så personen uppfattade det jag skrev så vill jag upplysa denna om att läsa igen. Jag har ingen avsikt att förfölja någon.

Varför skulle han/hon annars kalla dig stalker?
Citera
2017-05-20, 14:35
Medlem
Citat:
[b]Re: Rolf polisen menar att de till slut erkände, åtminstone att Robin pekade ut Christian som förövare och berättade förloppet och omständigheter runt dödsfallet. Att fyndplatsen är mordplatsen är enbart min spekulation som jag delar med Leif GW person.

För det första, nej pojkarna har inte erkänt. Det är en lögn utav Rolf Sandberg. Robin har svarat ja på allting, allt ifrån ett knivmord till en drunkning vid flytbryggan som vi vet inte har skett till "God Jul" som gärningsman.

Efter bokstavligt talat över hundra frågor från Harrysson varav alla var ledande så svarade han även ja rörande Christian vilket blir kanske det femtionde scenariot han har sagt ja till. Man behöver inte ha barn eller vara psykolog för att se vad som händer i förhören. Robin säger ja till absolut allt för han förstår inte vad som händer eller vad de vuxna vill veta.

Christian har nekat hela tiden och inte kunnat ge någon som helst information.

Är fyndplatsen mordplatsen är pojkarna inte gärningsmännen. I så fall måste du förkasta Robins "vittnesmål" om bryggan som poliserna byggde hela sin teori kring. Tar du bort detta finns absolut ingenting att gå på rörande R och C.

Vill du ha med detta så måste du förklara hur de flyttade kroppen vilket enligt polisens tekniker är omöjligt.
Citera
2017-05-20, 14:35
Medlem
Samtliga poliser som medverkat/arbetat med utredningen ska utredas.

Vidare hoppas jag VERKLIGEN att Robin och Christian stämmer staten. För bevismatrialet är SKIT!

Stackars killar. Detta är under all kritik.
Citera
2017-05-20, 14:36
Medlem
Citat:
Tror du då inte att Christian skulle erkänna vid ett senare tillfälle, just för att få bort den där klumpen i magen? Han har ju isåfall tagit ett liv, och det tror åtminstone inte jag att han skulle kunna leva med i all evighet.

Tror? Varför skulle man tro någonting om det?

Christian har inte erkänt någonting, varken nu eller då. Varför vill du prata i hypotetiska termer?
Citera
2017-05-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

...Pojkarna erkände aldrig något mord. Hur löd det erkännandet menar du?.

De verkar ju onekligen ha erkänt att de deltog i gärningen. Vem som kvävde Kevin verkar inte vara klarlagt.

"I stället skyller de båda bröderna in i det sista på varandra, när det kommer till avgörande punkter i händelseförloppet.
– Det var Christian som höll i pinnen, säger Robin om den pinne som misstänks ha använts för att ta livet av fyraåringen.
– Det var Christian, han satt på halsen, fortsätter pojken.
Robin får också frågan om inte han höll sin fot på fyraåringens hals. Men han förnekar.
– Nej, det var Christian.
Förhörsledaren frågar: Vem var det som nöp i Kevins hals?
– Christian.
I det allra sista avslutande förhöret med storebror Christian är rollerna som ombytta.

Enligt SVT:s Dokument inifrån pågick förhöret med den sjuårige pojken i drygt fem timmar.
– Det var inte jag, det var Robin, säger han.
Förhörsledaren: Jaha och vad gjorde Robin då?
– Han höll foten mot halsen?
Förhörsledaren: Vad hände då?
– Då orkade inte Kevin andas.
Robin nöp honom där själv, säger storebrodern om nypen mot halsen
Vad gjorde du på Kevin då?, frågar förhörsledaren. Christian svarar mot slutet av det allra sista förhöret:
– Inget."
Citera
2017-05-20, 14:37
Medlem
[quote=thedarkmatters|60787477]Självklart. Men det är inte särskilt intressant, eftersom vi vill veta vad som hänt Kevin denna söndag. Pappan var inte närvarande i Kevins liv, och möjligen indirekt ansvarig (vi vet inget om hur vårdnadsprocessen sett ut osv) men han är inte direkt
ansvarig då han inte befunnit sig i området öht eller visste att Kevin var ute ensam vid tidpunkten.
Sen vet jag inte om han visste hur Kevins omsorger brast och lät det ske - i det fallet är han direkt ansvarig också. Givetvis.
Men detta är inte intressant, som sagt, pga det hjälper oss inte förstå vad som hände vid 16-21:15 på söndagen.[/
QUOTE]

jag ville ändå inflika det eftersom pappor så enkelt kommer undan ansvar när det gäller sina barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in