Citat:
Ursprungligen postat av
claan719
Eller kom skriket från någon som hittade en livlös pojke i vattnet ?
Om det verkligen var Kevin så är detta en av de ytterst få saker (tillsammans med det osäkra 10-åriga alibit) som talar för att bröderna är oskyldiga.
Vem hittade en livlös pojke i vattnet vid 18-tiden? Frågan är intressant av flera skäl, inte minst eftersom Kevin aldrig låg i vattnet utan på en lastpall. Fanns det ytterligare en livlös pojke enligt din teori?
I övrigt talar i princip allt för att pojkarna är oskyldiga. Jag och flera med mig har angivit skälen vid upprepade tillfällen. Ingen här har anfört något som talar för motsatsen utöver deras tyckande och tolkningar av enskilda detaljer.
Varför har pojkarna pekat ut fel plats hela tiden? Varför har de angivit fel tillvägagångssätt för mordet? Varför har de nämnt vissa detaljer först efter att förhörsledarna nämnt dem? Varför har andra utomstående givit dem alibi som visar att de inte var vid sjön? Vilket motiv skulle pojkarna haft för detta enligt Sandberg överlagda mord? Varför erkände pojkarna att de dragit Kevins kropp när den tekniska utredningen visade att de inte kan ha flyttat på kroppen?
Jag kan fortsätta, men allt detta har som sagt redan berörts vid upprepade tillfällen och de som prompt vill att pojkarna ska vara skyldiga av någon outgrundlig anledning är helt faktaresistenta och hittar gärna, precis som Sandberg, på fundamentalistiska undanflykter istället för att se det uppenbara.