2017-05-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Jaså finns det?
Visades dessa förhör i dokumentären?
Hur var tillvägagångsättet?

Ja, uppenbarligen sa de sådant så att man kan dra slutsatsen att båda medverkade i Kevins död.

"I stället skyller de båda bröderna in i det sista på varandra, när det kommer till avgörande punkter i händelseförloppet.
– Det var Christian som höll i pinnen, säger Robin om den pinne som misstänks ha använts för att ta livet av fyraåringen.
– Det var Christian, han satt på halsen, fortsätter pojken.
Robin får också frågan om inte han höll sin fot på fyraåringens hals. Men han förnekar.
– Nej, det var Christian.
Förhörsledaren frågar: Vem var det som nöp i Kevins hals?
– Christian.

I det allra sista avslutande förhöret med storebror Christian är rollerna som ombytta. Enligt SVT:s Dokument inifrån pågick förhöret med den sjuårige pojken i drygt fem timmar.
– Det var inte jag, det var Robin, säger han.
Förhörsledaren: Jaha och vad gjorde Robin då?
– Han höll foten mot halsen?
Förhörsledaren: Vad hände då?
– Då orkade inte Kevin andas.
Robin nöp honom där själv, säger storebrodern om nypen mot halsen
Vad gjorde du på Kevin då?, frågar förhörsledaren. Christian svarar mot slutet av det allra sista förhöret:
– Inget."
Citera
2017-05-20, 13:15
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Hur många hundra gånger ska det behöva sägas?
Kevin drev runt utan att hans mamma brydde sig!
Hennes äldre dotter var 8-9 år vid tillfället. Hon var hemma.

Kevin SÄGS ha varit hemma hos mamma efter mormor & morfar stack på bingo (13-14).
Men ska ha varit ute ensam sedan i alla fall 16.

Mamman ringer mormor 20:30.

Kevins pappa bor inte i Dottevik, utan har en ny familj på annat ställe.

OK, tack! Jag är ny i tråden och gör ett försök att bilda mig en uppfattning löpande utan att läsa ifatt och just denna omständighet ville jag få klarlagt. Som sagt bristande tillsyn, du verkar ha koll, kan du även svara på följande, blev Kevis familj föremål för socialtjänstens insatser och levde Kevins föräldrar ihop?

/Provokatör
Citera
2017-05-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Den 26 augusti – tre dagar efter att Christian nämnt händelsen i ett av polisens videoförhör – beskriver Weine precis var han står i hallen då Christian kommer in "och sade något om att 'Kevin flyter i vattnet'."

Den 14 september ringer Weine upp en av poliserna och berättar att han vill att det ska tas upp ett par anteckningar: "Weine har ett par timmar gått runt och tänkt på det här och vet nu i dag att han hörde vad Christian sa i hallen på söndagen den 16".

Detta enligt Expressen.

BOOM! Nu kan inte pappan svamla om att han va påtänd när han påstått detta.
Citera
2017-05-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Haha vilken pellejöns du är
Om ett förhör bevisas vara övergrepp i en domstol kommer det helt att sakna både bevisvärde och trovädighet. Tror du verkligen domstol tar nån hänsyn till det med motiveringen det var bara oetiskt

Öh.. var fick du luft ifrån ?
Har jag någonsin sagt att bevis finns ?
Jag gillar inte puckon, bara så du vet !
Citera
2017-05-20, 13:17
Medlem
C.B.G.s avatar
Vad vet vi om 10-åringen som gav bröderna alibi? Har han uttalat sig i vuxen ålder?

Polisen verkar ifrågasätta hans vittnesmål. Det jag undrar då är var 10-åringen förmodats ha befunnit sig när dådet skedde.
Citera
2017-05-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ja, uppenbarligen sa de sådant så att man kan dra slutsatsen att båda medverkade i Kevins död.

"I stället skyller de båda bröderna in i det sista på varandra, när det kommer till avgörande punkter i händelseförloppet.
– Det var Christian som höll i pinnen, säger Robin om den pinne som misstänks ha använts för att ta livet av fyraåringen.
Robin får också frågan om inte han höll sin fot på fyraåringens hals. Men han förnekar.
– Christian.

I det allra sista avslutande förhöret med storebror Christian är rollerna som ombytta. Enligt SVT:s Dokument inifrån pågick förhöret med den sjuårige pojken i drygt fem timmar.
Vad gjorde du på Kevin då?, frågar förhörsledaren. Christian svarar mot slutet av det allra sista förhöret:
– Inget."

Detta talar ju för att det varit med i händelsförloppet och det räcker väl i en LUL utredning?
Citera
2017-05-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Man kan väl lika gärna påstå att han drev omkring utan att hans pappa brydde sig?

Pappan bodde i Hillringsberg. Han hade just fått börja träffa Kevin regelbundet då han dog. Han hade med andra ord inte mycket att säga till om angående vad Kevin gjorde när han var hos sin mamma.
Citera
2017-05-20, 13:19
Medlem
Citat:

– Christian.

– Inget."

Det här är väldigt vanligt när två individer skyller på varandra, även barn som fallet är här.
Bara en av de inblandande har fysiska styrkan att klara av det här.
Jag förstår inte hur det kan finnas folk som ens tvivlar på vad som hände.
Citera
2017-05-20, 13:25
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Vad vet vi om 10-åringen som gav bröderna alibi? Har han uttalat sig i vuxen ålder?

Polisen verkar ifrågasätta hans vittnesmål. Det jag undrar då är var 10-åringen förmodats ha befunnit sig när dådet skedde.

Familjen håller fast vid vad dom sa under de 14 förhör man utsattes för
Citera
2017-05-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Familjen håller fast vid vad dom sa under de 14 förhör man utsattes för

Jag har också funderat på 10-åringen vem han är idag. Var han inblandad tillsammans med bröderna på något sätt ? Vilken var relationen dem emellan ?
Citera
2017-05-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Men allt annat avfärdas som hörsägen och falska minnesbilder men just detta skrik vet vi kommer från Kevin?

Vänd på resonemanget. Vissa hävdar att vi ska fästa uppmärksamhet kring varje halmstrå som skulle kunna antyda att pojkarna var inblandade i Kevins död, men vill samtidigt att andra uppgifter ska förbises.

Om vi ser mer nyktert på saken stämmer skriken in på tillfället då Kevin ska ha bragts om livet. Det går givetvis att gissa att någon helt annan inom samma område skrek i princip samtidigt som Kevin mördades, men vi får även bedöma hur sannolikt det är. Polisen trodde ursprungligen att det var Kevins skrik till följd av nämnda omständigheter. Orsaken till att det sedan förbises beror på att Sandberg och SÅC övertygar sig själva om att pojkarna är skyldiga och därmed ignorerar allt som motsäger den tes de driver. Bör vi falla i samma fälla eller titta större på saken?
Citera
2017-05-20, 13:33
Medlem
humor-mes avatar
Eftersom utredningen verkar ha skötts av ett gäng pajasar undrar jag hur tillförlitlig obduktionsprotokollet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in