2019-01-02, 15:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ytterst märklig historia i förhållande till bilderna som publicerats. Robin ska ha blivit misshandlad tidigt på morgonen ( mörkt ute). Toaletten som han tar korten på har ett takfönster där man klart och tydligt ser att bilderna är tagna mitt på ljusa dagen pga solens motreflektion. Av blodets färg att döma så är det dessutom färskt vid tidpunkten för när bilderna tas.
Var ser du ett fönster?

När det gäller ljus kan det lika gärna handla om blixt eller annan belysning.
Såren - det är färska skrapsår, betyder inte att de purfärska när bilden tas, utan kan ha några timmar på nacken -- däremot inga dagar eller veckor.
Citera
2019-01-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var ser du ett fönster?

När det gäller ljus kan det lika gärna handla om blixt eller annan belysning.
Såren - det är färska skrapsår, betyder inte att de purfärska när bilden tas, utan kan ha några timmar på nacken -- däremot inga dagar eller veckor.
Fönstret ser du i första bilden när Robin visar skrapsåren i ansiktet. Om vi ponerar att bilderna är tagna några timmar efter misshandeln så har blodet koagulerat sen länge. Det är något som inte stämmer med den här historien.
Citera
2019-01-02, 15:45
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Fönstret ser du i första bilden när Robin visar skrapsåren i ansiktet. Om vi ponerar att bilderna är tagna några timmar efter misshandeln så har blodet koagulerat sen länge. Det är något som inte stämmer med den här historien.
Jag ser inte rinnande blod, jag ser skrapsår - och de kan vara öppna ganska länge.

Nej, jag ser inget fönster i någon bild som är aktuellt -- enbart på de gamla bilder som är tagna vid tidigare tillfällen,
Citera
2019-01-02, 15:51
Medlem
Citat:
Så sjukt, jag hoppas de som utförde misshandeln åker dit ordentligt.

Robin misshandlad: ”Sa att jag skulle sluta ljuga om Kevin”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ljuga-om-kevin
Hatandet ska aldrig ta slut. Det är inte minst låtsasdiskussionen här på FB ett gott bevis på.
Varför gör dom på detta sättet.....?
Citera
2019-01-02, 16:12
Medlem
Citat:
Jag ser inte rinnande blod, jag ser skrapsår - och de kan vara öppna ganska länge.

Nej, jag ser inget fönster i någon bild som är aktuellt -- enbart på de gamla bilder som är tagna vid tidigare tillfällen,

Ser du inte att det rinner blod från knogarna?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ljuga-om-kevin Här ser du fönstret i första bilden med ljusinsläpp från solen.

Nej det är något som inte stämmer med den här historien.
Citera
2019-01-02, 16:13
Medlem
zoomlanders avatar
B

Citat:
Så sjukt, jag hoppas de som utförde misshandeln åker dit ordentligt.

Robin misshandlad: ”Sa att jag skulle sluta ljuga om Kevin”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ljuga-om-kevin

Hur vet vi om det här är på riktigt eller inte, medias bild och robins, ganska dålig misshandel i så fall. Gjort det själv?

Det skriker uppmärksamhet om de här grabbarna. De hade inte begövt va med på bild eller video alls I nya Utredningen, varför går man ut offentligt? Pengar, uppmärksamhet gissningsvis,
Misshandel med några skrubbsår jo tjena visa gärna bilderna från sparkarna I ryggen och magen också
Senast redigerad av zoomlander 2019-01-02 kl. 16:16. Anledning: A
Citera
2019-01-02, 16:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ser du inte att det rinner blod från knogarna?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ljuga-om-kevin Här ser du fönstret i första bilden med ljusinsläpp från solen.

Nej det är något som inte stämmer med den här historien.
Nej, jag ser inte att det rinner blod från knogarna.

Nej, jag ser inget fönster, jag ser en fönsternisch som kan vara upplyst av lyse/blixt eller möjligen utifrån -- vad det handlar om syns inte på bild.
Citera
2019-01-02, 16:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Hur t vet vi om det här är på riktigt eller inte, medias bild och robins, ganska dålig misshandel i så fall. Gjort det själv?

Det skriker uppmärksamhet om de här grabbarna. De hade inte begövt va med på bild eller video alls I nya Utredningen, varför går man ut offentligt? Pengar, uppmärksamhet gissningsvis,
Misshandel med några skrubbsår jo tjena
Du menar att han skulle ha sminkat dit sår eller?

Annars får du ju utgå ifrån att märkena/skadorna är "på riktigt".
Citera
2019-01-02, 16:18
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Nej, jag ser inte att det rinner blod från knogarna.

Nej, jag ser inget fönster, jag ser en fönsternisch som kan vara upplyst av lyse/blixt eller möjligen utifrån -- vad det handlar om syns inte på bild.

Visa gärna bilder ifrån sparkarna på ryggen och magen också
Citera
2019-01-02, 16:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Visa gärna bilder ifrån sparkarna på ryggen och magen också
Hur skulle jag kunna göra det?
Jag var inte på plats och filmade.
Citera
2019-01-02, 16:23
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Du menar att han skulle ha sminkat dit sår eller?

Annars får du ju utgå ifrån att märkena/skadorna är "på riktigt".

Nej absolut inte, däremot kan det vara självförvållat. Vilken vanlig människa skickar In Bilder på sig själv till aftonbladet? Efter en misshandel, knappast polisens Bilder.,,
Citera
2019-01-02, 16:24
Medlem
MrBarnabys avatar
Tyvärr ser det ut som Dan Josefsson får rätt.

I den här intervjun
https://urplay.se/program/206612-ur-...v-fallet-kevin
berättar han att han sagt till Christian och Robin ungefär så här:
"Är ni säkra på att ni vill göra det här?" (det vill säga gå ut i offentligheten) och "det finns alltid någon eller några som kommer fortsätta tro att ni är skyldiga".

Det är en sak att hata på FB, en annan att hata och verkställa hatet därute i verkligheten.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-01-02 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in