2017-05-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Du såna som dig ska sitta bakom lås och bom. Antingen är du en jävla psykopat eller så trollar du. Läs vad jag skriver och få in det i skallen. Sluta argumentera emot som ett jävla missfoster din dåre.

När en sådan stor händelse sker då glömmer man inte det vare sig man är 5 eller 7 år gammal. Jag minns massor av tiden jag var 5-7 år gammal och det gör mina vänner med. VI är ungefär i samma ålder som grabbarna som är misstänkta.

Så är det. Incidenter som dessa följer med en hela livet. De stunder som man minns från tidig barndom är oftast de mest traumatiska. När man gjorde sig riktigt illa, eller .... när man gjorde någon annan riktigt illa. Man kan kalla det en indicie; men faktum kvarstår att Eva oroade sig för Christians benägenhet att ta strypgrepp och Kevin hittades strypt.
Citera
2017-05-20, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Jag läste att mormodern sade hejdå till Kevin och hans kompis klockan halv två?Kevin skulle då gå hem till sin mamma som bodde i närheten?
Men han gick aldrig hem till sin mamma utan fortsatte leka med sin kompis och kompisens storebror?

Och han saknades inte förrän
på kvällen?

Jag förstår mig inte på det här tidsgapet.
Han var bara fyra år, hur kunde han få vara utomhus så länge utan att någon undrade var han var?
Jag förstår bara inte det här tidsgapet.
Visste inte mamman/pappan att Kevin gick från sin mormor halv två?
Trodde föräldrarna att han var kvar där?

Njaee... inte storebrodern, om jag har läst rätt 😆

Mormodern till Kevin berättar att de två bästa kompisarna Kevin och Robin fick äta lunch hemma hos dom
Vid 13.30-14.00 sa hon åt småkillarna att gå hem för nu skulle hon och hennes man spela bingo
Vittnen berättar att Robin var hemma på em tillsammans med familjen som var på besök och ett annat vittne berättar att hon såg Kevin cykla ensam vid affären klockan 15.30

Kevins mamma ringer till "mormor" (måste varit på kvällen?) och undrar om Kevin är där
MM och MF ger sig ut och letar och vid 21.30 tiden hittar MF den döda Kevin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Ja men det kan vara ett delegerat ansvar men någon hade ansvaret för Kevin vid tidpunkten, det kan ha varit någon förälder eller någon annan, huvudansvaret för ett barns säkerhet kommer dock aldrig vårdnadshavaren ifrån.

Vi vet alltså inte vem som hade ansvaret för Kevin vid försvinnandet?

/Provokatör

Kevins mamma och morföräldrar. Runt 20-tiden på söndagen, då Kevin varit borta/död i över två timmar, då började de bli oroliga till den grad att de gick ut och började leta. Morfadern hittade kroppen. Jag har även hört rykten från Kevins farbror att mamman och morföräldrarna ska ha varit rätt fulla under kvällen.
Citera
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Så är det. Incidenter som dessa följer med en hela livet. De stunder som man minns från tidig barndom är oftast de mest traumatiska. När man gjorde sig riktigt illa, eller .... när man gjorde någon annan riktigt illa. Man kan kalla det en indicie; men faktum kvarstår att Eva oroade sig för Christians benägenhet att ta strypgrepp och Kevin hittades strypt.

Han var väl kvävd och inte strypt? Sen är det tyvärr inget nytt att barn kan ta strypgrepp på varandra..
Citera
2017-05-20, 09:35
Bannlyst
Citat:
Jag minns fragment av vissa saker när jag var 4 till och med!
Men jag minns inte att jag mördat någon.
Undrar varför...
Citera
2017-05-20, 09:35
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jahapp! Nu har även gam.Expressen kommit över FUP.en! Den som det var sekretess på i 18år - så förbaskat hemlig. Vilka andra FUPar är (fortf.) så hemliga?!
DN har kanske delat med sig? eller så krafsade man ihop det såg utspritt i Sandbergs lägenhet
Citera
2017-05-20, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Nej. Inte heller att hon sagt så.
Om jag säger att hon sagt att Kalle Anka är en älg, tror du mig?

Menar du att poliserna hittade på att hon sade så?
Citera
Medlem
Exebulars avatar
Citat:

Ingen av oss kan sätta sig in i vad man minns efter 15 timmars polisförhör av den sort vi fått bevittna med ledande frågor. Eller du kanske har erfarenhet?
Citera
Medlem
Citat:
Men bröderna berättade det DÅ, i anslutning till när det hände.
Inte idag, 19 år senare.

Christians styvmamma var orolig över att Christian stryptes när han "lekte"
Kevin blev ju strypt.
Långsamt, som av ett barn

Leif GW Perssons teori om att Kevin låg på mage på träpallen och trycktes mot den tills han kvävdes - den teorin tycker jag är den bästa hitintills
Därav ett rektangulärt märke på Kevins hals - alltså inte från en pinne utan från pallen
Citera
2017-05-20, 09:42
Bannlyst
Citat:
Menar du att poliserna hittade på att hon sade så?
Troligen.
Eller så pressade dom henne till att säga något som dom ville höra.
Eller så bara sa hon så.
Vem bryr sig?
Citera
2017-05-20, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
Han var väl kvävd och inte strypt? Sen är det tyvärr inget nytt att barn kan ta strypgrepp på varandra..

Kom igen... märk ord !

Läs detta så får du mer insikt i vad som faktiskt hände: http://goranlambertz.se/granskningsnoteringar-efter-del-3/

Polisförhören som gjordes var fel, men det finns även rejäla luckor och vinklingar i dokumentären som framställts. För mig är det ganska tydligt vad som hände den där kvällen, men det är som antyds inget som håller i rätten.
Citera
2017-05-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me

Men det är väl ändå ett sammanträffande att en pojke som tycker om att strypas så mycket att styvmamman blir orolig och går och lånar en bok i ämnet
är på samma plats som Kevin.
Som blev strypt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in