2017-05-17, 21:27
Medlem
downbelows avatar
Känns som att bröderna och familjen borde stämma polisen.
Citera
2017-05-17, 21:28
Medlem
Pantone297Cs avatar
Salzaino & co visar på ett smärtsamt sätt de dåliga sidorna med Flashback.
Är helt tömd efter kvällens program, men kan inte låta bli att undra om det inte går att anmäla/åtala denna mordutredning för något?
Citera
2017-05-17, 21:29
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Är GW på Aktuellt?

Ja, tycker till om polisarbetet.
Sjöberg tycker till om "minnesexperten".
Dan kapar Rolf vid fotknölarna!

Team Rolf <3 Sven-Åke skiner med sin frånvaro. Och är ändå kvällens stjärnor!
Citera
2017-05-17, 21:29
Medlem
ShadowStepzs avatar
Den här utredningen borde bli ett skolboksexempel på hur man INTE ska göra.. Ändå står äcklet Rolf Sandberg och blåljuger, att pojkarna varit "stenklara" när de berättat om mordet.

Men nu kan väl ingen ändå mena att pojkarna är skyldiga, jag såg att Kung_Caligula ändrat sig och bett om ursäkt, cred till dig.
Citera
2017-05-17, 21:30
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Är GW på Aktuellt?

Han var Ansåg att det fanns en möjlighet att lösa mordet ändå. Jag ställer mig mer tveksam till det med tanke på den bristande tekniska bevisningen.
Citera
2017-05-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
En väldigt bra TV-serie. Den borde få alla pris som finns i konsten att övertyga och dupera tittaren. Alla tror sig ha fått veta sanningen och inget annat än sanningen. Inga tveksamheter kvarstår. Till och med vindflöjeln GW fladdrar rätt i vinden. DJ får kräkas ur sig det sista i Aktuellt helt oemotsagd. De jurister som nu skall återuppta och granska förundersökningen kan nu bara komma till en slutsats för att inte stöta sig med pöbeln.

Personligen är jag endast imponerad av TV-serien som hantverk betraktad men tillmäter den inte överdrivet stor trovärdighet. Det är helt enkelt för många stråkar och billiga knep.

Du hade kunnat skala bort alla stråkar, alla scener, alla intervjuer och enbart visat förhören med pojkarna och slutsatsen hade varit detsamma hos alla normalbegåvade individer. Det räcker så.
Citera
2017-05-17, 21:31
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
För att inte nämna Dan Josefsson kritik mot Rolf Sandberg där han rakt ut påstod att han är en bluffmakare och lögnare. Jäklar, det var ord och inga visor.

Men han tycks ha rätt till det. Min spontana tanke efter halva sista avsnittet var att dessa poliser och psykologen borde åtalas, och själva behöva betala ett saftigt skadestånd till bröderna från egen ficka:
Citera
2017-05-17, 21:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
En väldigt bra TV-serie. Den borde få alla pris som finns i konsten att övertyga och dupera tittaren. Alla tror sig ha fått veta sanningen och inget annat än sanningen. Inga tveksamheter kvarstår. Till och med vindflöjeln GW fladdrar rätt i vinden. DJ får kräkas ur sig det sista i Aktuellt helt oemotsagd. De jurister som nu skall återuppta och granska förundersökningen kan nu bara komma till en slutsats för att inte stöta sig med pöbeln.

Personligen är jag endast imponerad av TV-serien som hantverk betraktad men tillmäter den inte överdrivet stor trovärdighet. Det är helt enkelt för många stråkar och billiga knep.

Att DJ fick stå oemotsagd berodde ju på att Rolf Sandberg, SÅC och de andra halvfigurerna vägrade ta debatten. Du kanske kunde ha ställt upp i deras ställe?
Citera
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Är helt tömd efter kvällens program, men kan inte låta bli att undra om det inte går att anmäla/åtala denna mordutredning för något?

Enligt GW ser det tungt ut gällande rättsliga åtgärder. Ev brott är redan preskriberade. Men det kanske finns någon lucka någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Undrar också det. Det pojkarna och deras föräldrar varit utsatta för är inget annat än tortyr. Får inte pojkarna ett fett skadestånd, vet jag inte vad jag gör
Citera
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Vill minnas att det där fallet fick rättsliga efterspel för någon person ur rättsväsendet då det utfördes telefonavlyssning - något som alltså inte fick göras då barnen inte var straffmyndiga.

Enligt Leif G.W Persson är utredningen grovt tjänstefel! Grov psykisk misshandel mot barn, Robin 5+ Christian 7år.
Sven Åke Christiansson, professor i psykiatri var inblandad, psykiatrins Paolo Macchiarini med sina teorier om förträngda minnen, saknar vetenskapligt stöd, fick Thomas Quick fälld för 8 mord, en kriminell psykopat!
SVT gick igenom hela utredningen med stor pondus och huvuden måste rulla inom polisen. Rättsläkaren Lennart Rammer uttalar sig "ngt hårt föremål pressades mot Kevins hals". Polisens tekniker utesluter att de två bröderna kunde ha flyttat kroppen.
Mycket trovärdigt vittne finns på att bröderna inte var på platsen, de har följaktligen 100% säkert alibi.
Polisen Rolf Sandberg är en lögnare och har gjort sig skyldig till brottsliga handlingar och har ljugit om att bröderna erkänt mord.
Förundersökningen är återupptagen och kommer helt att fria de två bröderna, ett stort skadestånd kommer att betalas ut till pojkarna och familjen.
De inblandade poliserna har gjort sig skyldiga till ett grovt brott då de medvetet satt dit två små barn för mord trots att de är helt oskyldiga, hoppas de får sitt straff!
Citera
2017-05-17, 21:34
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Men han tycks ha rätt till det. Min spontana tanke efter halva sista avsnittet var att dessa poliser och psykologen borde åtalas, och själva behöva betala ett saftigt skadestånd till bröderna från egen ficka:

Det är klart att han har rätt i det. Det är ju uppenbart att RS bluffade och ljög om vad pojkarna verkligen sagt och fortfarande försöker ljuga om det.
Det är uppenbart inte endast SÅC som är felet i den här utredningen. Tyvärr är RS typ av snut inte ovanlig, iaf inte i den generationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in