2017-05-19, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast det finns väl andra tvättlappar än våtservetter? " de som man blöter"
Nu kanske dem torkade med torr lapp, så då måste det varit hårt för huden och hon kan ha fått sår?
De här föräldrarna är inte helt normala människor, så vem vet hur de tvättat eller kanske inte alls tvättat?

Jag använde i stort sett alltid våtservetter på mina barn och då var det ju de som var avsedda för blöjbarn.
Jag provade tvättlappar också men fattade aldrig riktigt tycke för dem. Tyckte de verkade så hårda, men jag hittade kanske bara inte rätt sort...jag vet inte, Tyckte det var svårare att få rent på nåt sätt. Dessutom så är ju våtservetter guld när man är borta och behöver byta med små medel så att säga.

Nej, vem vet hur de har tvättat och om de har tvättat. Det finns en rad olika scenario man kan tänka sig där.
Citera
2017-05-19, 07:57
Medlem
p1t4s avatar
Nån som vet vad det är E menar när hon säger att det "knäppte" till i sidan på Hailey? Med tanke på att de tryckte osv och hon inte visade tecken på smärta. Vad kan det ha varit?
Citera
2017-05-19, 08:46
Medlem
PickiPickis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1t4
Nån som vet vad det är E menar när hon säger att det "knäppte" till i sidan på Hailey? Med tanke på att de tryckte osv och hon inte visade tecken på smärta. Vad kan det ha varit?
Hon hade 20!!! revbensbrott! Hela bröstkorgen var instabil och hon kändes sönder Inte konstigt att det lät och knäppte, fy fan
Citera
2017-05-19, 08:57
Medlem
p1t4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickiPicki
Hon hade 20!!! revbensbrott! Hela bröstkorgen var instabil och hon kändes sönder Inte konstigt att det lät och knäppte, fy fan

Jäklar, visste inte att det var så många men tycker ändå det är konstigt att hon inte skrek då när de petade på henne där? Eller så ljuger föräldrarna iofs om det också, och hon skrek jättemycket.. När man tittar på alla bilder både från FUP:en och Es instagram ser Hailey inte speciellt kry ut. Så jävla hemskt. Jag förstår verkligen inte hur man kan med sig. Hur jävla lågbegåvad eller dum man än är, måste man förstå när ett spädbarn tar skada. Antagligen brydde han/de sig inte.
Citera
2017-05-19, 09:00
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av PickiPicki
varje gång jag blev påmind om det gråter själen
stackars stackars lilla ängeln som tynade bort i tysthet till slut, orkade inte äns gråta av smärta
Citera
2017-05-19, 09:00
Medlem
PickiPickis avatar
Citat:
Jäklar, visste inte att det var så många men tycker ändå det är konstigt att hon inte skrek då när de petade på henne där? Eller så ljuger föräldrarna iofs om det också, och hon skrek jättemycket.. När man tittar på alla bilder både från FUP:en och Es instagram ser Hailey inte speciellt kry ut. Så jävla hemskt. Jag förstår verkligen inte hur man kan med sig. Hur jävla lågbegåvad eller dum man än är, måste man förstå när ett spädbarn tar skada. Antagligen brydde han/de sig inte.
Det gjorde antagligen för ont att skrika
Citera
2017-05-19, 09:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Oavsett kön på barnet om dem gjort ner sig rejält så är det väl en dusch man använder och inte en våtservett. Det faller sig helt naturligt kan man tycka.

Jag brukade skölja av mina under kranen över handfatet. Ungen vilade över (längs med) höger arm med huvudet vilande i armbågsvecket, och man plaskade ljummet vatten i stjärten med vänster hand. Sedan la ma ungen på skötbordet, och så torkade man rent med papper först om det varit bajs, annars bara handduken. Gick utmärkt.

Våtservetter är bra att ha när man går ut, men självklart använder man dem inte hemma. Och särskilt inte om man har dålig ekonomi. Dessa föräldrar verkar ha varit helt borta???

Edit: och nu mindes jag (det är länge sedan!) att jag hade ett par kvadratiska, mjuka frottétvättlappar också. Men en mjuk, gammal, välanvänd vanlig frottéhandduk går också bra.
Senast redigerad av Merwinna 2017-05-19 kl. 09:13.
Citera
2017-05-19, 09:08
Medlem
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/folj-femte-rattegangsdagen-har/

Nu börjar dom, jag satt redo igår kl 9, men kom på att de var idag, pappan som ska förhöras idag.
Citera
2017-05-19, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag brukade skölja av mina under kranen över handfatet. Ungen vilade över (längs med) höger arm med huvudet vilande i armbågsvecket, och man plaskade ljummet vatten i stjärten med vänster hand. Sedan la ma ungen på skötbordet, och så torkade man rent med papper först om det varit bajs, annars bara handduken. Gick utmärkt.

Våtservetter är bra att ha när man går ut, men självklart använder man dem inte hemma. Och särskilt inte om man har dålig ekonomi. Dessa föräldrar verkar ha varit helt borta???

Den där ekonomin undrar man verkligen över, undrar vad dom år för mat själva med tanke på att han köpte cigg o cola varje dag, lever man på existensminimum finns ju knappas pengar till det.
Tror inte dom tänkte så långt att det är billigare med tvättlappar av papper eller att använda vatten enbart, eller att det är bättre för huden, verkar inte tänka steget längre dom där två..
Citera
2017-05-19, 09:14
Medlem
Citat:

Med 20 revbensfrakturer tror jag att det helt enkelt gjorde för ont att skrika. (Det räcker att nysa när man har en revbensfraktur för att det ska göra fruktansvärt ont. Jag kan inte ens försöka föreställa mig Haileys smärta...)
Däremot gissar jag att hon faktiskt visade upp andra smärttecken så som grimaser, att stelna till för att ögonblicket efter bli helt slapp (kan ibland tolkas som ryckningar) eller ytlig andning, men att föräldrarna helt enkelt inte hade förmågan att tolka dessa signaler. "Skriker hon inte så kan hon inte ha ont", liksom. De var väl nöjda med det och trodde att allting var frid och fröjd eftersom hon inte skrek.
Senast redigerad av Telefoni 2017-05-19 kl. 09:28.
Citera
2017-05-19, 09:26
Medlem
Jag har läst en del i FUP men inte allt, finns där någon annan som upplevt att E hade en förlossningsdepression? Har A pratat med någon om detta eller är det något han kommit på i häktet? Finns där något i journaler som tyder på att hon hade det?
Citera
2017-05-19, 09:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Den där ekonomin undrar man verkligen över, undrar vad dom år för mat själva med tanke på att han köpte cigg o cola varje dag, lever man på existensminimum finns ju knappas pengar till det.
Tror inte dom tänkte så långt att det är billigare med tvättlappar av papper eller att använda vatten enbart, eller att det är bättre för huden, verkar inte tänka steget längre dom där två..

Nej, de tyckte nog att det där "tänka" är något överskattat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in