2017-05-19, 09:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PickiPicki
Hon hade 20!!! revbensbrott! Hela bröstkorgen var instabil och hon kändes sönder Inte konstigt att det lät och knäppte, fy fan
Hur många av frakturerna skedde vid HLR, och hur många var gamla?
Citera
2017-05-19, 09:42
Medlem
PickiPickis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hur många av frakturerna skedde vid HLR, och hur många var gamla?
Vad jag förstått av Fup så fanns de där innan HLR..
Citera
2017-05-19, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PickiPicki
Vad jag förstått av Fup så fanns de där innan HLR..
Inte alla, det är jag helt säker på.
Citera
2017-05-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Inte alla, det är jag helt säker på.

Jag hittade detta tidigare i tråden, skrivet av sign Fighter99 den 10/5:

• Sammanfattningsvis skriver överläkaren att det finns talrika frakturer på höger och vänster sida. Fler är inte helt färska frakturer. Åldern på dessa kan vara en till två veckor. Revbensfrakturer har påvisats vid såväl obduktion som bedömning av röntgenbilder.

• Följande revbensbrott har kunnat påvisats utifrån obduktion: (brott som verkar vara äldre) på vänster sida; 1, 5, 6, 7, 9, 10, 11 varav dubbla brott på revben sju. På höger sida brott på 1 och 12. Färska revbensbrott på fem revben, varav dubbla brott på ett av dem.

• Flertalet påvisade frakturer har alltså inte varit färska. De ska heller inte ha uppkommit i samband med återupplivningsförsöket på flickan den 9 september.
Citera
2017-05-19, 10:14
Medlem
Pappan är ju lite ... speciell.

Ett par snabba klipp ur Kristianstadsbladets direktrapportering:

En annan vinkel på flickan. Hon har en klänning på sig.
Åklagaren och pappan pratar om ett mörkare parti på flickans huvud.
– Polisonger som växer kanske. Det är inget blåmärke, säger pappan.

Hade det inte varit så tragiskt så hade det nästan varit lite skrattretande. Polisonger som växer. Jodåsåatt...

– Det var precis som att hon var för lat för att äta.
Var det likadant hela tiden, var hon lat hela tiden när hon skulle äta?
– Ja, det tycker jag. Hon var lat hela tiden.

Lat? Lat???
Citera
2017-05-19, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Jag hittade detta tidigare i tråden, skrivet av sign Fighter99 den 10/5:

• Sammanfattningsvis skriver överläkaren att det finns talrika frakturer på höger och vänster sida. Fler är inte helt färska frakturer. Åldern på dessa kan vara en till två veckor. Revbensfrakturer har påvisats vid såväl obduktion som bedömning av röntgenbilder.

• Följande revbensbrott har kunnat påvisats utifrån obduktion: (brott som verkar vara äldre) på vänster sida; 1, 5, 6, 7, 9, 10, 11 varav dubbla brott på revben sju. På höger sida brott på 1 och 12. Färska revbensbrott på fem revben, varav dubbla brott på ett av dem.

• Flertalet påvisade frakturer har alltså inte varit färska. De ska heller inte ha uppkommit i samband med återupplivningsförsöket på flickan den 9 september.
Ok, tack.
Sitter inte så att jag hat tillgång till Fup, men litar på Fighter99. Det är så jag mindes det också. Stackars stackars lilla tjej.
Citera
2017-05-19, 10:19
Avslutad
Citat:
Pappan är ju lite ... speciell.

Ett par snabba klipp ur Kristianstadsbladets direktrapportering:

En annan vinkel på flickan. Hon har en klänning på sig.
Åklagaren och pappan pratar om ett mörkare parti på flickans huvud.
– Polisonger som växer kanske. Det är inget blåmärke, säger pappan.

Hade det inte varit så tragiskt så hade det nästan varit lite skrattretande. Polisonger som växer. Jodåsåatt...

– Det var precis som att hon var för lat för att äta.
Var det likadant hela tiden, var hon lat hela tiden när hon skulle äta?
– Ja, det tycker jag. Hon var lat hela tiden.

Lat? Lat???
Lutar åt att Alex antingen ljög om att hon åt bättre när han matade, eller så tvingade han henne. Kanske gorde han båda alternativen.
Citera
2017-05-19, 11:13
Medlem
Har bara läst igenom hennes förhör i fup än så länge men en lite kul vinkling på den är att varje gång ett förhör avslutas och tiden ska sägas så säger förhörsledaren fel tid och blir rättad. Whats up with that.

Och varför säger Erika "det" ibland, som ett enda ord i en mening 🙄
Citera
2017-05-19, 11:34
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
för 29 minuter sedan
Han skyllde på att mamman och dottern mådde dåligt. Men så var inte fallet, berättar han. De ville inte upplevas som jobbiga, säger pappan.
Varför skriver du att dottern mår dåligt?
– Det sa jag ju precis. Det skulle låta bättre.
Citat:
för en timme sedan
Tolv minuter efter midnatt. Meddelande från pappan till en bekant "Kunde inte svara, dottern är i full gång".
Kan det vara så att dottern var ledsen då?
– Det var hon inte.
Varför skrev du så då?
– Jag ville inte prata. Personen kanske skulle tro att jag var sur om jag inte skulle svara.
Det skulle se bättre ut?
– Ja.

Han säger alltså sådant han tror folk vill höra. Är det så i resten av hans yttranden? Vad han tror Tingsrätten vill höra?
Citera
2017-05-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Han säger alltså sådant han tror folk vill höra. Är det så i resten av hans yttranden? Vad han tror Tingsrätten vill höra?

Tror helt ärligt inte han e så pass smart, han ifrågasätter ju frågor och höjer rösten lite i vissa svar, upplevs som irriterad i svaren, dock e de ju svårt att veta i skrift,
Han ser ju dessutom inte alls samma märken som E sett, hur blir trovärdigheten då om hon vittnar om att där finns märken och han säger att han inte ser, han erkänner ju dock de riktigt tydliga att dom är från hans grepp.
Citera
2017-05-19, 11:56
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Med 20 revbensfrakturer tror jag att det helt enkelt gjorde för ont att skrika. (Det räcker att nysa när man har en revbensfraktur för att det ska göra fruktansvärt ont. Jag kan inte ens försöka föreställa mig Haileys smärta...)
Däremot gissar jag att hon faktiskt visade upp andra smärttecken så som grimaser, att stelna till för att ögonblicket efter bli helt slapp (kan ibland tolkas som ryckningar) eller ytlig andning, men att föräldrarna helt enkelt inte hade förmågan att tolka dessa signaler. "Skriker hon inte så kan hon inte ha ont", liksom. De var väl nöjda med det och trodde att allting var frid och fröjd eftersom hon inte skrek.

Hon var ju HELT hjärndöd den 9:e iofs... det är väl ingen som vet exakt hur hjärndöd hon var dagarna innan?
Citera
2017-05-19, 11:58
Medlem
Mycket märkligt att pappan inte kan se någon av alla de märken som åklagaren visar för honom på bilder, trovärdigheten blir ju inte jättehög på honom då...
och det är jättejobbigt att han inte har en dator, men ändå inte så jobbigt. Han blir frustrerad men har inga verktyg för att hantera det, men hans sätt är att gå runt huset när det händer, men det har inte hänt på flera år... ja herregud vad ska jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in