2017-05-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Varför tror du han blivit stucken med en pinne när han inte har några sådana skador på sig?

Något har ju uppenbarligen skett vid boden eftersom 2 skor och 1 strumpa finns där (och cykeln på framsidan indikerar att han frivilligt cyklat till boden).

Varför skulle han lämna EN strumpa på sig? Hade han dålig koll på sådant?

Fyraåringar i min omgivning skulle aldrig missa att ta av sig en strumpa om de gjorde det med flit, s a s.
Menar du att skor och strumpa åkt av i "bråksituation"? (Det tror jag mer på, eller någon "lek"?)

Vad fanns det att leka bakom boden? Varför kan han velat leka där? Var han där annars?

Det fanns sand i underkläderna, som bara fanns vid boden, så någon aktivitet där, längdhopp skrev någon, kan ha ägt rum där. Kanske spårade det ur, eller har Kevin klätts av där eller liknande...
Senast redigerad av echoesofglory 2017-05-18 kl. 23:46.
Citera
2017-05-18, 23:43
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprangen
Jag bodde en tid i Arvika för flera år sedan, säg decennieskiftet. Jag frågade en bekant vem mannen på cykel i stan var "-Det är ****-**** och han ska du veta är kemiskt kastrerad eftersom han förgripit sig på en flicka i Dottevik för flera år sedan!". Jag syftade dock på statyn som föreställde Elis i tasere som står med en cykel på ett torg... Det är på senare tid jag börjat fundera kring denna man som var ett av Arvikas original den tid när jag bodde där, kan han ha varit inblandad på något sett i fallet Kevin då jag konstant såg honom fiska längs stränderna kring Glafsfjorden?

Intressant. Ännu en av alla "speciella" människor i Dottevik... undrar om han är "en av de tre" från morddagen, eller en ytterligare. Tror man kan få ihop minst en handfull "sexuellt störda" profiler från närområden vid tidpunkten... Horribelt.
Citera
2017-05-18, 23:46
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Ja, det här är ju en av de mer intressanta bitarna.

"Erkännandet" det talas om, filmat eller ej, påhittat eller ej, består i att femårige Robin berättar att sjuårige brorsan tryckte pinnen mot Kevins hals. Christian förhörs aldrig mer efter det påstådda uttalandet från Robin.

Mig veterligen kan man inte "erkänna" ett brott åt någon annan. Men tydligen gick det bra här. Lämpligt nog så skedde det också när man för första och enda gången höll förhör utan videokamera eller ljudupptagning.

Det var en intressant synpunkt: Att femårige Robin (efter enorm press och manipulerande frågor) till slut "erkände" att sjuårige Christian utfört mordet. Fantastiskt!
Och därefter skedde inte några fler förhör med Christian, den utpekade "mördaren" som alltså inte fick någon möjlighet att försvara sig.

Ingen inom rättsväsendet skulle ha reagerat på detta? Fullständigt rättsvidrigt, har det någonsin tidigare eller senare hänt att en person "erkänt" att en annan person begått ett brott, och sedan har saken varit klar och brottets gåta löst?
Skandal!
Citera
2017-05-18, 23:47
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det fanns sand i underkläderna, som bara fanns vid Boden, så någon aktivitet där, längdhopp skrev någon, kan ha ägt rum där. Kanske spårade det ur, eller har Kevin klätts av där eller liknande...

Ja något har hänt vid boden, men om det är våld inblandat där är som sagt svårt att sia om. Längdhopp DÄR, det tror jag är synnerligen osannolikt, eftersom det bara är en "strimma" sand på baksidan och sedan gräs, sly och träd? (Där skorna fanns.) På framsidan, där cykeln stod, finns ju lite mer sand, med utrymme för ev längdhopp, men Varför längdhopp där? Och det är ju bara att lägga till ytterligare ett komplicerat steg i förklaringen, och förklarar inte skorna och strumpa på andra sidan... Därför tror jag inte riktigt på det.
Citera
2017-05-18, 23:49
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprangen
Jag bodde en tid i Arvika för flera år sedan, säg decennieskiftet. Jag frågade en bekant vem mannen på cykel i stan var "-Det är ****-**** och han ska du veta är kemiskt kastrerad eftersom han förgripit sig på en flicka i Dottevik för flera år sedan!". Jag syftade dock på statyn som föreställde Elis i tasere som står med en cykel på ett torg... Det är på senare tid jag börjat fundera kring denna man som var ett av Arvikas original den tid när jag bodde där, kan han ha varit inblandad på något sett i fallet Kevin då jag konstant såg honom fiska längs stränderna kring Glafsfjorden?

Kan det ha varit Porr-Sv*n alias Sv*n i Helvetet?

Aldrig hört att han varit dömd för något iofs men många stannade och kollade honom när han pratade med barn.

Du får gärna skicka pm.
Citera
2017-05-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ja, men Kevin lekte inte med de barnen, på den gården, den söndagen, enligt någon vad jag vet i alla fall.
Det var bröderna och deras tre gästande barn i leken ca 17:15-17:45, en stund efter middagen.

(Kevin var ju ute på annat från 16 - ~18.)
Många barn var ju vid fotbollsplanen (äldre barn). Men vid det uppvuxna området vid vattnet är det ju inte osannolikt att pedofil eller en mobbad och sexualstörd 12-åring (t ex sådana som avförts "på märkliga grunder" ur FU!) kan befinna sig...

Intressant, samma teori som GW kommer att presentera...?
Citera
2017-05-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, det här är från Per Folkesson, Bengt G Eriksson, Marit Grönberg Eskel och en fallstudie där man pratat med personerna i den här utredningen och tagit del av förundersökningen på 10000 sidor. Speciellt SÅC, vars namn inte är anonymiserat i den här studien.

Ser att dom haft tillgång till alla förhör. Ett exempel på studie som haft tillgång till utredningen.
Citera
Medlem
Beatass avatar
Ber om ursäkt om denna länk postats innan.
Skrivet av Börje Carlsson

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/debatt/49247-alla-brottsfall-som-minnesprofessorn-har-varit-inblandad-i-maste-granskas/
Citera
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Kan det ha varit Porr-Sv*n alias Sv*n i Helvetet?

Aldrig hört att han varit dömd för något iofs men många stannade och kollade honom när han pratade med barn.

Du får gärna skicka pm.

Som sagt han är väl inte dömd för något sånt? Aldrig hört.
Och inte bodde väl han i Dottevik runt 2010 eller?
Sista åren bodde han på boende, men vet inte hur många på rak arm.
Citera
2017-05-18, 23:56
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Intressant, samma teori som GW kommer att presentera...?

Jag vet inte vem GW syftar på än! Men han sa väl äldre barn? Och jag lägger nog mitt bud på att han tänker på den fiskande 12-åringen i så fall... men det är ju bara för att jag inte får höra om någon annan ur FU Kanske det finns 20 lika goda alternativ, det vet vi ju inte eftersom Rolf har stått för berättelsen, och han kan ju (tydligen) låta bli att nämna vad som helst!
Citera
2017-05-18, 23:59
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Som sagt han är väl inte dömd för något sånt? Aldrig hört.
Och inte bodde väl han i Dottevik runt 2010 eller?
Sista åren bodde han på boende, men vet inte hur många på rak arm.

Nej jag vet inte. Det passade med antal stjärnor i namnet och fiske. Vet inte hur länge han fanns på boendet men medan han cyklade så var inte färden förbi Dottevik otänkbar från en fisketur och till stan.

Ett riktigt långskott för namnet kan ha varit ett vanligt dubbelnamn.
Citera
2017-05-19, 00:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte vem GW syftar på än! Men han sa väl äldre barn? Och jag lägger nog mitt bud på att han tänker på den fiskande 12-åringen i så fall... men det är ju bara för att jag inte får höra om någon annan ur FU Kanske det finns 20 lika goda alternativ, det vet vi ju inte eftersom Rolf har stått för berättelsen, och han kan ju (tydligen) låta bli att nämna vad som helst!

Nja... vi vet ju att ett antal pedofiler kartlades och att flera äldre barn utreddes. Vore intressant att se kartläggningen och veta vilka fler som fanns i närheten vid tiden för brottet.

En mamma skrev tidigare idag i tråden att hon skulle ha fått sina barn att ljuga/hålla tyst om de skulle ha befunnit sig i närheten av brottsplatsen. Kan det vara fler som har falska alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in