2017-05-16, 16:09
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old Nick
Nämns S-Å Christiansson ens i de två första avsnitten? Jag har läst så många tidningsartiklar, hört radiodokumentärer och kollat igenom rapporter att jag börjat få lite svårt att minnas var jag hört vad. Jag har för mig att han INTE nämns.

Fan va gött det skulle vara om han inte är med i tredje delen heller i sådana fall. Det skulle innebära att Dan Josefsson kapat honom jämns med fotknölarna än en gång utan att ens nämna hans namn. Det skulle verkligen få kritikerna som säger att Josefsson tog sig an fallet bara för att sänka Christiansson att stå där med lång näsa.
Kan sätta en del pengar på att sista avsnittet inte kommer att utelämna SÅC. Men det vore roligt om det är som du sa.
Citera
2017-05-16, 16:14
Medlem
SkurtCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Bröderna säger att de inte minns alternativt inte vet om de mördade Kevin. I det läget kan man knappast vara ute efter någon upprättelse. Möjligen kan de vara ute efter att kasta tvivel kring utredningen men så länge de inte förnekar kan det ju inte bli tal om någon upprättelse.

Det här handlar snarare om vad DJ är ute efter.

Tycker det är ganska tydligt att de själva inte tror att de var inblandade. Att de inte vill uttala sig tvärsäkert är inte så konstigt givet allt de varit med om. Nog vill de ha upprättelse.
Citera
2017-05-16, 16:17
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtCobain
Tycker det är ganska tydligt att de själva inte tror att de var inblandade. Att de inte vill uttala sig tvärsäkert är inte så konstigt givet allt de varit med om. Nog vill de ha upprättelse.
Du hör väl själv hur det låter. Tror!?
Citera
2017-05-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Christian Karlsson har anfört: Han träffade målsäganden när han var hjälplärare i hennes klass på mellanstadiet under sex veckor. Han hade ingen kontakt med henne fram till chatten den 8 augusti. Han minns inte varför han fick kontakt med henne. De hade gemensamma vänner, och på så sätt fick de kontakt på facebook. Det fanns ingen särskild anledning till kontakten den 8 augusti. Han ville vara social och målsäganden råkade vara inne på chatten. Målsäganden har umgåtts med hans lille- bror, Robin Karlsson, som fyller 20 i april. Det fanns ingen direkt anledning till att han började prata sex med henne. Målsäganden såg bra ut för sin ålder. Han visste inte att hon var 13 år gammal men kände till att hon var född år 1998. Han tänkte inte på åldern specifikt. Det är riktigt att han under chatten förklarade sig villig att ställa upp på att ha sex med henne. Han tänkte att hon kanske var intresserad av honom. Han hade flickvän vid tiden. Det som inträffade hade inget med det att göra. Det berodde alltså inte på någon dålig relation med tjejen; han var helt enkelt sugen på att ha sex. Han ville att det skulle stanna mellan dem för att hans flickvän inte skulle få reda på något.

Einstein visste inte att hon var 13 men kände till hon var född 1998.

Jag kan bekräfta dessa uppgifter efter att ha kontaktat tingsrätten.

Han minns alltså inte hur de fick kontakt. Och har ni sett hur människor i den åldern ser ut? Som barn. De är barn både mentalt och kroppsligt. Tycker helt klart det visar på dålig moral och vilken karaktär han är.
Citera
2017-05-16, 16:20
Medlem
SkurtCobains avatar
Citat:

Jag skrev just att jag inte tycker att det är speciellt konstigt.
Du är så klart fri att tycka annorlunda.
Citera
2017-05-16, 16:22
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtCobain
Jag skrev just att jag inte tycker att det är speciellt konstigt.
Du är så klart fri att tycka annorlunda.
Ok, det är alltså inte speciellt konstigt att de vill ha upprättelse för att de tror att de inte begått ett mord!? Som de inte ens säger själva utan som du tolkar dem!? Ok...
Citera
2017-05-16, 16:23
Medlem
Citat:
Tycker det låter helt rimligt. Svårt att lita på sina egna minnen eller veta vad som är riktiga minnen om man som liten blivit utsatt för det dom gått igenom. Bägge säger ju att dom inte har något minne av själva dådet, det är inget dom tror.
Citera
2017-05-16, 16:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:

De var 5 resp. 7 år och alla har ständigt sagt att det är bevisat att de har gjort detta. De har pressats i ett antal förhör och vallningar. De har sett i TV och läst i tidningar att de är "onda" och att de är kallblodiga mördare.

Jag förstår att du med ditt vassa intellekt och superminne skulle hantera detta galant, men för ett vanligt barn är det fullständigt normalt att inte veta säkert efter en sådan behandling/upplevelse.

Ser du hur du själv framstår när du skriver saker här?
Senast redigerad av DikT 2017-05-16 kl. 16:30.
Citera
2017-05-16, 16:26
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Kan sätta en del pengar på att sista avsnittet inte kommer att utelämna SÅC. Men det vore roligt om det är som du sa.

Har du inte sett del två eller är du helt hjärndöd?
Citera
2017-05-16, 16:27
Medlem
SkurtCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag kan bekräfta dessa uppgifter efter att ha kontaktat tingsrätten.

Han minns alltså inte hur de fick kontakt. Och har ni sett hur människor i den åldern ser ut? Som barn. De är barn både mentalt och kroppsligt. Tycker helt klart det visar på dålig moral och vilken karaktär han är.

Jag skulle gissa att denna typ av brottslighet sker flera gånger om dagen i Sverige.
Man kan (och bör) ifrågasätta just moralen och karaktären hos dessa förövare, men gissar att ganska få av dessa är mördare eller våldsverkare för övrigt.

Om du vill påskinna att denna dom har relevans för fallet Kevin får du nog utveckla lite hur du tänker.
Citera
2017-05-16, 16:29
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
De var 5 resp. 7 år och alla har ständigt sagt att det är bevisat att de har gjort detta. De har pressats i ett antal förhör och vallningar. De har sett i TV och läst i tidningar att de är "onda" och att de är kallblodiga mördare.

Jag förstår att du med ditt vassa intellekt och superminne skulle hantera detta galant, men för ett vanlig barn är det fullständigt normalt att inte veta säkert efter en sådan behandling/upplevelse.

Ser du hur du själv framstår när du skriver saker här?
Ja, jag tillhör den gruppen som skulle minnas att jag dödat ett barn om jag var sju och ett halvt år vid tillfället. Jag accepterar dock att majoriteten av tråddeltagarna tillhör en annan grupp. Men om jag tillhörde den gruppen skulle jag vara försiktig med att gapa efter upprättelse.
Citera
2017-05-16, 16:32
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ja, jag tillhör den gruppen som skulle minnas att jag dödat ett barn om jag var sju och ett halvt år vid tillfället. Jag accepterar dock att majoriteten av tråddeltagarna tillhör en annan grupp. Men om jag tillhörde den gruppen skulle jag vara försiktig med att gapa efter upprättelse.
Men om du inte hade dödat någon... då håller du med om att det är normalt att vara osäker med den behandlingen!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in