2017-05-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenia
varför har dom tagit bort P3s dokumentär om fallet?

För att det kom fram nya fakta. Någon aom har Hasse Aro dokumentären?
Citera
2017-05-18, 23:06
Medlem
Varför ska familjen ha en presskonferens imorgon ens?
Citera
2017-05-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Men jag vet då jag bor i Arvika

Att Sandberg skulle ha någon sorts allmänt gott anseende i Arvika efter sista avsnittet är ett sanslöst idiotiskt uttalande. Han ses som den kompletta riksidiot han är, liksom resten av Sverige ser honom.
Citera
2017-05-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/gt/rattslakaren-i-kevin-falletinget-stodjer-polisens-teori/

När Rammer var inblandad och även gästade Arvika och Sandbergs grupp hade dom ett annat spår.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/orG2m/advokaten-malet-ar-att-fa-broderna-avskrivna

Och nu har dom det försvar dom skulle haft redan då dom misstänktes. Sandberg måste vara mytoman. Är det inte bättre han bara är tyst?

I januari gav bröderna advokat Thomas Olsson fullmakt att ”anhängiggöra, utföra och bevaka” brödernas talan ”angående begäran om skadestånd”.

Teknikaliteter som har rapporterats om lite konstigt i media.
Citera
2017-05-18, 23:15
Medlem
bpjans avatar
Tror Lambertz och SÅC själva satte spiken i sin egen dubbelkista genom sin drapa på DN debatt i kväll. Länge sedan jag såg maken till så lealöst svammel från två högt uppsatta ämbetsmän.

Dock helfestligt att dom inte kan låta bli att dra in Quickfallet och hävda att resningarna, sedermera frikännandena, bara var ett missförstånd och att han ändå är skyldig, trots avsaknad av bevisning. Dom framstår som komplett jävla galna.
Citera
2017-05-18, 23:16
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1refly
Att Sandberg skulle ha någon sorts allmänt gott anseende i Arvika efter sista avsnittet är ett sanslöst idiotiskt uttalande. Han ses som den kompletta riksidiot han är, liksom resten av Sverige ser honom.

+ även innan kan jag tillägga, kanske inte Alla såklart. (Som Beatas så briljant konstaterade så verkar de som "inte kan skilja på de och dem" m fl tyckt Sandberg varit en sympatisk snubbe, men det finns ju folk till allt så, kanske delar de Sandbergs gener eller begåvningsprofil, vem vet. Men någon majoritet pratar vi inte om här.)
Citera
2017-05-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Inga barn har passat Kevin. Eller vet du något vi inte vet?

Han var rädd för vatten.

Vad menar du "klämd"? Mellan pallen och vad?
Han kvävdes/ströps, kanske mot kanten på en av lastpallarna eller något annat hårt.

Min mening och det jag tror är:
Att Kevin inte blev mördad uppe vid boden 30m från vattnet.. jag tror att ev bråket startade där och han blev stucken med pinnen på kroppen och sparkad i underlivet, sparkade av sig skorna och ena strumpan, blev jagad och då sprang han till vattnet och där blev han puttad i mot lastpallen, sen ställer sig dom på halsen till han kvävs.. det är min teori..

Kevins Morbror.
Citera
2017-05-18, 23:20
Medlem
Denne Kriminalkommissarie Sandberg må vara en total rättshaverist till Polis men vi ska inte förminska hans kvinnliga kollega hon är lika insyltad och var lika drivande om inte mer drivande i förhören är Herr Sandberg.
Citera
2017-05-18, 23:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Tror Lambertz och SÅC själva satte spiken i sin egen dubbelkista genom sin drapa på DN debatt i kväll. Länge sedan jag såg maken till så lealöst svammel från två högt uppsatta ämbetsmän.

Dock helfestligt att dom inte kan låta bli att dra in Quickfallet och hävda att resningarna, sedermera frikännandena, bara var ett missförstånd och att han ändå är skyldig, trots avsaknad av bevisning. Dom framstår som komplett jävla galna.
Galna vet jag inget om. Men inkompetens när det gäller SÅC är jag villig att skriva under på.
Citera
2017-05-18, 23:22
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Inga barn har passat Kevin. Eller vet du något vi inte vet?

Han var rädd för vatten.

Vad menar du "klämd"? Mellan pallen och vad?
Han kvävdes/ströps, kanske mot kanten på en av lastpallarna eller något annat hårt.

Det var pojken som skulle "passa" bröderna jag tänkte på.
Men det ändrar inte saken,tvärtom, om Kevin var själv vid vattnet så var chansen till en fatal olycka desto större.
Ja,som du säger så kan han fallit och blivit klämd mot en hård/trubbig kant och blivit kvävd.
Har själv en 4 årig pojk och den ena dagen kan han vara rädd för vatten och nästa dag badar han i vår pool och hemma tycker han inte om mjölk men dricker mängder på förskolan.
Så att han var rädd för vatten ska vi nog inte hänga upp oss på,ofta tar nyfikenhet och äventyr över för barn.
Citera
2017-05-18, 23:23
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerstuga1974
Min mening och det jag tror är:
Att Kevin inte blev mördad uppe vid boden 30m från vattnet.. jag tror att ev bråket startade där och han blev stucken med pinnen på kroppen och sparkad i underlivet, sparkade av sig skorna och ena strumpan, blev jagad och då sprang han till vattnet och där blev han puttad i mot lastpallen, sen ställer sig dom på halsen till han kvävs.. det är min teori..

Kevins Morbror.
Jag hoppas den nya utredningen kommer fram till vad som hänt.
Citera
2017-05-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

När Rammer var inblandad och även gästade Arvika och Sandbergs grupp hade dom ett annat spår.

Utredningen bedrevs i tre spår, anhörigspåret, pedofilspåret och barnspåret.

Om man ser dokumentären kan man lätt tro att det bara var barnspåret, men det beror nog på att dokumentären handlar om just brödernas historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in