2017-05-18, 11:48
Medlem
Vad kan man förvänta sig av AIK?
AIK med en f.d. ordförande som varit med i HA
Citera
2017-05-18, 11:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Vilken jävla soppa. Förbundet har haft info tidigare men då inte ställt in matcherna. Kan det vara för att det är just en så exponerad match som det är att de vill visa var de står?

Jag tror mycket beror på hur hoten framförts med.
Ett flummigt samtal med ett "Öhh du ska se till att ni torskar" mot mer riktade hot är en annan femma. Det kan handla om hot mot hela familjen/ev barn etc. Vi vet trots allt inte HUR hoten framförts.

Gren lär få sina fiskar varma av fabjoj blå med, blir intressant att se vad som sägs på vår PK nu klockan 12.
Citera
2017-05-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H

Du har inte alla indianer i båten märker jag. Eller tror du AIK försökt fixa matchen?
Citera
2017-05-18, 11:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Vilken jävla soppa. Förbundet har haft info tidigare men då inte ställt in matcherna. Kan det vara för att det är just en så exponerad match som det är att de vill visa var de står?

Det behöver inte vara fel att göra en grej av det. Matchfixning har gått under radarn såväl medialt som sportsligt de senaste åren. Risken finns dock att matchfixarna slår tillbaka... Det bör rimligtvis inte vara några duvungar som fixar matcher.

Matchfixare är inte heller blåsta. Man väntar uppenbart på lägen där man kan smyga in en fix. Risken att en äldre andrakeeper goolar är mindre än gällande en ung förstakeeper.
Citera
2017-05-18, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H

Tror du det är någon inom AIK som försöker matchfixa en förlust för AIK...?

Snarare minskar det väl risken då matchfixaren gör sig ovän med medlemmar från HA i sammanhanget.
Citera
2017-05-18, 11:58
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det behöver inte vara fel att göra en grej av det. Matchfixning har gått under radarn såväl medialt som sportsligt de senaste åren. Risken finns dock att matchfixarna slår tillbaka... Det bör rimligtvis inte vara några duvungar som fixar matcher.

Matchfixare är inte heller blåsta. Man väntar uppenbart på lägen där man kan smyga in en fix. Risken att en äldre andrakeeper goolar är mindre än gällande en ung förstakeeper.

Vad grundar du det på? Frågar uppriktig, inte menat som spydigt!
Citera
2017-05-18, 12:01
Medlem
johnny_viciouss avatar
Just nu sitter jag bara och väntar på hur vissa i tråden ska koka ihop det här till att det egentligen är MFFs fel.
Citera
2017-05-18, 12:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Logik. Rimligtvis lockar stora och snabba pengar en spelare vars karriär snart slocknar mer än en upcoming star. Det ska iofs ställas mot att en äldre människa kanske har mer balls att säga nej; Linnér hade troligen blivit mer rädd.

Dessutom: en andrekeeper kan spela dåligt - han har inget att förlora. Är man uttalad andramålvakt kommer man inte kunna ta förstaspaden ändå. Linnér, som är ung och i framtiden potentiellt eftertraktad, vill inte gärna kasta in bollar i egen kasse.
Citera
2017-05-18, 12:05
Medlem
Citat:
En ung målis med ambitioner och förhoppningar om en lång och framgångsrik karriär kanske inte är så lika sugen på att riskera sin karriär som en gammal tvålnäve som ser ljuset i tunneln. Reserven kan lättare komma undan med misstag. Så tänker jag i alla fall.

Hedersmedalj till golaren!

Edit: tvåa på bollen.
Citera
2017-05-18, 12:07
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Logik. Rimligtvis lockar stora och snabba pengar en spelare vars karriär snart slocknar mer än en upcoming star. Det ska iofs ställas mot att en äldre människa kanske har mer balls att säga nej; Linnér hade troligen blivit mer rädd.

Dessutom: en andrekeeper kan spela dåligt - han har inget att förlora. Är man uttalad andramålvakt kommer man inte kunna ta förstaspaden ändå. Linnér, som är ung och i framtiden potentiellt eftertraktad, vill inte gärna kasta in bollar i egen kasse.

Jo. Jag fastnade mest för åldersaspekten då en äldre spelare förmodligen bör ha mer civilkurage än en yngre. Annars håller jag med.
Citera
2017-05-18, 12:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jo. Jag fastnade mest för åldersaspekten då en äldre spelare förmodligen bör ha mer civilkurage än en yngre. Annars håller jag med.

Jag vet inte om min tes om golning stämmer. Däremot är det ett sammanträffande att detta sker vid något så ovanligt som att en förstemålvakt är avstängd.
Citera
2017-05-18, 12:10
Medlem
Tre matchers avstängning på Brorsson, två på Safari och Hoppcut efter Söndagens match. Inte så mycket att orda om egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in