2017-05-18, 12:10
Medlem
snillet_1s avatar
Otroligt starkt av spelaren som berättade vad som hade skett. Det är rimligen inga trevliga krafter som sysslar med den här typen av aktiviteter om vi säger så.

Gren snackar på på presskonferens som jag förstår det. Tar tillbaka sina tidigare uttalanden och säger att de var felaktiga samtidigt som han säger att flera spelare blivit hotade.

Citat:
Sportchef i IFK, Mats Gren: "Jag sa det i morse att det florerar så mycket. Det var helt fel av mig. Det får jag ta tillbaka. Jag poängterade det i intervjun, att det är en massa namn och tydligen är det inte bara en spelare."

Varför ska han ens kommentera det finstilta, det är polisens roll om något. Bättre att tala i allmänna ordalag i den här situationen.
Senast redigerad av snillet_1 2017-05-18 kl. 12:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vad grundar du det på? Frågar uppriktig, inte menat som spydigt!

Det ekonomiska incitamentet kan kanske vara högre, lägre lön, (idrotts)karriären går mot sitt slut, samtidigt är det ju vanligare att det finns andra personer som då t ex barn med i bilden när man är lite äldre, som kan användas som leverage när hot uttalas, men då tar man ju inte andra faktorer med i riskbedömningen, moral, etik, skyddsinstinkt och gammal hederlig ryggrad osv.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Vem är AIK:s tredje målvakt?

Vilken match var det som John "BEA" Alvbåge kastade sig efter en boll som hade legat i nätet ett par sekunder. Gjorde han inte lite konstiga ingripanden i den matchen, tror att GBG förlorade med 1-3?
Citera
2017-05-18, 12:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Vilken match var det som John "BEA" Alvbåge kastade sig efter en boll som hade legat i nätet ett par sekunder. Gjorde han inte lite konstiga ingripanden i den matchen, tror att GBG förlorade med 1-3?

Du kan sällan se matchfixar utifrån matchbilder. Kolla oddsrörelser istället, gärna rörande liveodds.

Själv har jag varit säker att Div2, Div1 och SE är väldigt smutsigt. Tråkigt.
Citera
2017-05-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Vad kan man förvänta sig av AIK?
AIK med en f.d. ordförande som varit med i HA

Tillbaka till svenska fans djurgårdsforum med dig. Glöm inte foliehatten.
Citera
2017-05-18, 12:20
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Gustav Nyberg.

Mats Gren alltså.

Polisen vill inte uttala sig om det är en eller fler spelare inblandade och då går Mats ut och bekräftar att det rör sig om flera.

Lider han av Foot In Mouth Disease eller vad fan är hans problem?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-05-18, 12:26
Medlem
anteri17s avatar
Varför alla är så förvånande är inte särskilt konstigt. De som sitter med kunskap om antalet potentiella riggar, på ett ungefär, är våra professionella gamblers. De har inget intresse av att sprida kunskap eller larma om potentiella fall. Troligtvis är inte vanliga spelbolag (alltså inte statliga SvS) heller särskilt sugna på att larma om fall - ibland stänger man ner vissa matcher i smyg. Ju mer kunskap, ju större är risken/chansen att spelbranschen begränsas. Det är något som varken professionella gamblers eller spelbolag har intresse av.
Citera
2017-05-18, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Vad kan man förvänta sig av AIK?
AIK med en f.d. ordförande som varit med i HA
Varför skulle en AIK huliganer muta AIK spelare för att underprestera? Guld går före pengar. Tror på en sorts liga annars finns det två scenario. Blåvitt huliganer ville hjälpa sitt lag till seger vinna eller Djurgården huliganer som vill slippa Linnér och Sundgren. Men tror på att det är en matchfixnings liga som ligger bakom. All heder till AIK spelaren.
Citera
2017-05-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Otroligt starkt av spelaren som berättade vad som hade skett. Det är rimligen inga trevliga krafter som sysslar med den här typen av aktiviteter om vi säger så.

Gren snackar på på presskonferens som jag förstår det. Tar tillbaka sina tidigare uttalanden och säger att de var felaktiga samtidigt som han säger att flera spelare blivit hotade.

Varför ska han ens kommentera det finstilta, det är polisens roll om något. Bättre att tala i allmänna ordalag i den här situationen.

Han är fan efterbliven på en helt ny komisk nivå
Citera
2017-05-18, 12:46
Medlem
Cruachans avatar
Dags att lägga munkavle på Mats Gren. Killens sociala färdigheter håller inte för att representera IFK utåt. En amatör.

Är det här första gången en allsvensk match ställs in på grund av misstanke om matchfixning?
Citera
2017-05-18, 13:21
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
På tal om misstänkt fixade matcher... Varberg - Gais spelade igår, resultatet 7-1! Många av Varbergsmål såg inte direkt ut att vara helt ostoppbara... Men vad vet jag, följer inte Gais utan såg bara highlights, spelarna är kanske inte bättre än så bara!

http://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/superettan/highlights-varberg-gais/
Citera
2017-05-18, 13:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Alltså totalt tre matchers avstängning för Franz Brorsson och två matcher för Behrang Safari.

Från SDS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in