2017-05-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Han är fin, men har inte lirat 90 minuter på flera månader till följd av en muskelskada. Troligtvis får han chansen idag.

Han är dock en annan typ än Arvidsson. Mer fart och löpstyrka; mindre intelligens och spelskicklighet.

Med tanke på att han fick komma in tidigt i matchen mot Häcken känns det ju som att han borde vara valet idag. Ska nog kunna gå bra.

Bergman har vad jag förstått också dragits med problem som inte skyltats så mycket med, så lite speltid verkar inte bara vara att han är långt ned i hierarkin. Fick hoppa in senast, men läget i matchen gör det bytet svårtytt. Däremot är han nog inte aktuell för backlinjen just nu, särskilt inte en sån här match.

Sen finns det en röst inom mig som säger att man kommer peta in Haglund i startelvan igen idag.. Men men.
Citera
2017-05-17, 12:30
Medlem
simonvps avatar
Larvigt taggad för ikväll. Regnmatch och fullständig underdogsroll kommer leda till ett galet ös på läktaren!

Har vi mer än 30 % bollinnehav blir jag både förvånad och besviken. Ikväll är det bara blåställ på och spelarbuss parkerad som gäller!
Citera
2017-05-17, 12:39
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Med tanke på att han fick komma in tidigt i matchen mot Häcken känns det ju som att han borde vara valet idag. Ska nog kunna gå bra.

Bergman har vad jag förstått också dragits med problem som inte skyltats så mycket med, så lite speltid verkar inte bara vara att han är långt ned i hierarkin. Fick hoppa in senast, men läget i matchen gör det bytet svårtytt. Däremot är han nog inte aktuell för backlinjen just nu, särskilt inte en sån här match.

Sen finns det en röst inom mig som säger att man kommer peta in Haglund i startelvan igen idag.. Men men.

Jag har sällan dålig feeling inför Sirius matcher eftersom laget tenderar att överraska en. Idag, däremot, känns det jobbigt. En pinne och jag blir fantastiskt glad. En pinne blir dock svår med Haglund i elvan...

Jag spelar i princip aldrig emot Sirius. Idag är dock ett undantag.
Citera
2017-05-17, 12:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Lennartsson framstår i intervjuer mer och mer som Pelle under sin tid i DIF. Det blir bara provocerande när nån gång på gång talar om bra spel, medan matchen man just bevittnat varit en regelrätt avgrund. Optimism? Förnekelse?

Låt gå för att Jörgen ska bort, men vad är det ni ser i Gren som får er att tycka att han är rätt man?

Gren har trots allt lyckats med det han har företagit sig, det är svårt att peka på några värvningar som misslyckats totalt (Razak kan bli en sådan dock men jag ger det lite mer tid), värvningar han varit osäker på har varit lån med köpoption. När han inför denna säsong inte hade ekonomin så fick vi ta rena lån i Björdal och Mix.
Att Gren dessutom jobbat dubbelt har varit ovärderligt för klubben men samtidigt påverkat hans möjligheter att fokusera på sporten.

Att spelarna gnäller på att det inte ges vad dom vill ha etc ser jag som ett sundhetstecken från vår sida, Gren vet vad ekonomin tillåter och håller sig stenhårt till det. Han är garanterat lika frustrerad över bristen på inriktning om framtiden som vi på läktarna.
Det kommer GARANTERAT bli ett j-a liv om vi skickar Gren, förlänger med Jörgen och därmed fortsätter vår nedåtgående trend.

Klubben måste dock NU säga vilken riktning vi skall ta, ska vi satsa på att hänga med i toppen eller skall vi inse att vi inte har dom pengarna, låta spelare som Erling Jr, Sabah och Billy spela?

Minerna på läktarna efter en torsk mot AIK är aldrig muntra men en torsk på torsdag och tålamodet rinner över hos fler än en...
Citera
2017-05-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Lennartsson framstår i intervjuer mer och mer som Pelle under sin tid i DIF. Det blir bara provocerande när nån gång på gång talar om bra spel, medan matchen man just bevittnat varit en regelrätt avgrund. Optimism? Förnekelse?

Låt gå för att Jörgen ska bort, men vad är det ni ser i Gren som får er att tycka att han är rätt man?

Jörgen är alltid positiv, äckligt är det, får fan spel när jag hör honom, har iofs aldrig gillat honom, sedan tycker jag som sagt att första halvlek var rätt bra, och ja, vi var helt ok även offensivt i första halvlek, tycker vi var bättre än DIF även där, även om det var en jämn halvlek, medans det gick käpprätt åt skogen när Kim typ blev vänsterforward, total hönsgård då, Björdal borde väl ha tagit över från Boman då, eller så borde Jörgen ha bytt in Martin, som hade kunnat hjälpa Emil.

Angående Gren så är hans track record när det gäller transfers ganska bra skulle jag nog säga, sett till kvalitén på spelarna, Jamie och Razak på minussidan, men inga Mané värvningar direkt, då dom inte var svindyra, och bland annat Haitam, Mads och Rieks på plussidan, han har en hög arbetskapacitet, det är inte direkt 40-timmars veckor han har haft sedans Martin fick kicken, jag tror han vågar och kan ta tuffa beslut, jag hoppas han vågar gå i mot styrelsen med Sosse-Frank i spetsen när det gäller Jörgen.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-05-17 kl. 13:17.
Citera
2017-05-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nej inte direkt, då Boman var där han skulle vara när vi anföll.

Nej, vi gick naturligtvis in för att vinna, framförallt på omställningar, vilket vi gjorde bra vid ett antal tillfällen, då DIF var vidöppna vid några tillfällen, du såg uppenbarligen inte matchen, alternativt så var du så jävla dyngrak så du inte såg annat än suddiga siluetter.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Enligt statistiken hade ni totalt två avslut på mål under 90 minuter +2xtillägg
Edit: du kanske var ironisk?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nej inte ett dugg, vi var det bättre laget i första halvlek, och hotade mer, jag tycker matchen var rätt jämn, första halvlek var helt ok, andra halvlek var katastrof dålig.
Ok, jag förstår att var ironisk. Tydligt även för mig nu.
Citera
2017-05-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
...
Minerna på läktarna efter en torsk mot AIK är aldrig muntra men en torsk på torsdag och tålamodet rinner över hos fler än en...
Ni behöver inte vara oroliga. Vi gör inga mål, så ni kan inte torska. Kryss blir väl bra så blir Malmö glada. Då har de ett försprång på 12 p till er och 8p till oss efter en tredjedel av serien. Hur ska detta sluta.
(förutsatt att ett rejält skadeskjutet Bajen kniper någon babyblåpoöng ikväll)
Citera
2017-05-17, 17:39
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ni behöver inte vara oroliga. Vi gör inga mål, så ni kan inte torska. )

Det är lugnt, Rogne eller Bjärsmyr sätter en i eget mål.
Citera
2017-05-17, 18:01
Medlem
Aleopas avatar
Carvalho i backlinjen idag. Känns sådär. Dessutom är Tinner å Lasse varnade två gånger var. Samma med Mackan å AC om de byts in. Peking å AIK kan få världens chans till poäng om domaren slänger med de gula korten
Citera
2017-05-17, 18:14
Medlem
Idittfejss avatar
Tror årets första torsk kommer idag på den gråa bandyarenan.
Citera
2017-05-17, 20:59
Medlem
knullklassons avatar
Blir Axén den förste att få foten i år tro?
Citera
2017-05-17, 21:12
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Blir Axén den förste att få foten i år tro?

Vinner inte Ellos imorgon så är det kicken för Haglund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in