Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 10:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrixyo
De gjorde väl slut för längesedan? Eller tänker du att de fortsatt ligga ändå?

Sex med ex är vad jag förstår inte helt ovanligt. och sen vet vi inte säkert att det var helt slut mellan dem. Det kan vara något Tova sagt till föräldrarna för att de ville det skulle vara slut pga misshandeln.
Citera
2017-05-18, 10:28
Bannlyst
Citat:
Nja slut kanske dom gjorde iom pappans anmälan men slut var det nog knappast, som jag skrivit pappor kan inte få döttrar att göra slut annat än på papperet!
Citera
2017-05-18, 10:29
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Först och främst.. så vet vi alla redan att han är skyldig så va håller du på med? Sen när han blir dömd utav domstolen och åklagare.. ska jag komma tillbaka till dig sen och säga. "va vade jag sa" Sluta upp med att försvara han! Det där ser bara dumt ut! Och att sitta och ta en mördarens/kvinnomisshandlarens parti får mig att undra.. va faan är det för fel på dig?

Vet vi? Nej. Det är med största sannolikhet han, men vi VET inte.
Citera
2017-05-18, 10:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Tack, så har det nog varit. men jag är förvånad endå.

Hon kanske alktid hört av sig förut och hon var 19 år. Hur långt upp i åldern ska föräldrarna sitta uppe och vänta på sitt barn?
Citera
2017-05-18, 10:34
Medlem
kodsnickrarns avatar
Citat:

Enligt uppgift så tog det slut för två månader sedan, mitten av mars.

T beskrevs ju sedan en tid därefter att hon blev som "sitt gamla jag" igen,
glad och uppåt...kanske hon visste att hon var gravid och att det var något hon ville.

Vi vet ju dessutom inte om det var *hon* som gjorde slut, det _kan_ ju varit
han också. Eller föräldrarna.

Så åker hon dit för att berätta den glada nyheten att B ska bli pappa. Han kör iväg
polarna och häftiga diskussioner bryter ut som pågår hela natten. Han vill att hon
gör abort, hon vägrar. Till slut rinner sinnet på honom vid fyratiden på morgonen...

/K
Citera
2017-05-18, 10:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timtaxi
"Mannens försvarare uppger att 22-åringen förnekar brott.

– Han har lämnat en berättelse om vad han gjort under dagen, kvällen och natten och där finns ingenting med som gör honom delaktig i vad Tova råkat ut för, säger advokat Bo Karlsson.

Hans klient uppger sig ha känt till att Tova var försvunnen men informationen om hennes dödsfall fick han under ett polisförhör."

Enligt GD.se

Där sprack många teorier om detta nu stämmer.

Hur menar du då? Menar du att bara för att advokaten återger vad Billy sagt så är det sanning? Det är väl extremt vanligt att anhållna, som sedan blir dömda för mord, under de första dagarna säger att de är oskyldiga. Skulle väl säga att det är standard.

Vilka teorier är det som faller? Och varför?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-18 kl. 10:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Kan han ha åkt ut till gården under natten?

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon kanske alktid hört av sig förut och hon var 19 år. Hur långt upp i åldern ska föräldrarna sitta uppe och vänta på sitt barn?

Om jag avtalit med nån, oavsätt ålder, att hämta så skulle ja bli fruktansvärt orolig om peronen ifråga inte var at finna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
.

Till slut rinner sinnet på honom vid fyratiden på morgonen...

/K

Men det klockslaget (4-tiden) var ju faktiskt ett tekniskt fel hos polisen. Man vet faktiskt inte när hon avled. Det måste varit efter 21.30 eftersom hon ringde någon då. Men mer vet man inte än.
Citera
2017-05-18, 10:36
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Nja slut kanske dom gjorde iom pappans anmälan men slut var det nog knappast, som jag skrivit pappor kan inte få döttrar att göra slut annat än på papperet!

Dessutom, icke att förglömma, Tova var 19 och därmed myndig. Bodde visserligen hemma men föräldrarna har inga rättigheter att ha insyn i myndiga barns liv. Även om jag misstänker, hoppas och tror att Tova och föräldrarna hade god kommunikation men man berättar inte exakt ALLT för sina föräldrar när man är i den åldern plus att hon visste om att föräldrarna inte var så överförtjusta i exet. Enligt utsago från bekanta hade dem haft en on-off relation i ca 4 år och troligtvis känt varandra även längre. Inte alltid så lätt att bryta rakt av....
Citera
2017-05-18, 10:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Om jag avtalit med nån, oavsätt ålder, att hämta så skulle ja bli fruktansvärt orolig om peronen ifråga inte var at finna.

Ja, men det avtalade var tydligen (förmodligen så de brukar göra) att föräldrarna lade sig för att sova och att Tova väckte de med ett telefonsamtal när hon ville ha hämtning. Svårt att bli orolig när man sover för man vet ju inte vad klockan är och att det redan är morgon, dvs att hon inte ringt.
Citera
2017-05-18, 10:37
Medlem
Citat:
Nja, "ring när du vill bli hämtad så kommer vi". Man lägger sig vid 23-tiden förvissad om att Tova ringer och då hoppar man i kläderna och hämtar. Somnar man så sover man till man vaknar av den telefonsignalen. Men det ringde inte och man konstaterade att hon inte var hemma på morgonen. Man ringer runt. Och resten är historia. Har själv varit tonårsförälder och vet de facto hur det fungerar.
Citera
2017-05-18, 10:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Ut till gården. Detta har jag inte sett skrivet utan fått reda IRL.

Då gills det inte. Vad mer fick du reda på IRL så att man kan bedöma din källa eller din källas källa Kjell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in