2017-05-18, 09:34
Medlem
Någon som kan förklara vad kraven för WL är i helgen?? Står max 8 guld spelare i startelvan och på bänken. Räknas IF korten som guldspelare??
Citera
2017-05-18, 09:48
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är svårt att vara helt säker på när du är ironisk och inte

Jag tycker det är förjävla dålig stil av EA att locka folk med ett sexigt untradable kort - sen släppa samma kort fast med annan grafik som tradable för lägre kostnad bara någon vecka senare. Halva tjusningen med FUT är att kunna testa och byta, att sitta med ett kort för miljonen som du inte har någon flexibilitet med - då ska det vara bättre eller billigare än liknande kort.

Men vi får väl se vad Kante och Alli landar på. Kanske blir det billigare.

M4sta: jag är också lite sugen på Son. Väntar dock till fredag när jag hoppas priserna på nif-kort ska sjunka.

Lite både och - men i ärlighetens namn så dog det mesta av min pepp i och med TOTKS. Var verkligen inte beredd på den och tappade väl typ 2-3 miljoner i "coins" över en kväll när jag satt på en uteservering.

https://www.futbin.com/17/squad/3960766

Vad tror man om denna?

Har 93-Zlatan, TOTKS-Vidal & Süker i laget idag som isf ska bytas mot Pique, Dembele & Lukaku (och upgrade på Alonso). Borde väl i princip gå att göra det byter rätt av utan coinkostnad? Dessutom så borde Hummels, Picszek & Dembele få TOTS?

Vad tror ni? Är väl ett väldigt värdigt slutlag?
Citera
2017-05-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobar01
Någon som kan förklara vad kraven för WL är i helgen?? Står max 8 guld spelare i startelvan och på bänken. Räknas IF korten som guldspelare??

Är det över 75 rating så räknas det som guld, så du får max ha 8 st guld (startelva+avbytare) oavsett om det är speciella kort eller inte.
Citera
2017-05-18, 11:57
Medlem
Fan, jag är lite kluven.
Jävligt sugen på att skaffa Coutinho IF 89, går nu för ca 340k på XB1.

Känns dock som hans pris kommer droppa till under 300 förr eller senare, hur länge vågar man vänta?
Citera
2017-05-18, 12:16
Medlem
Johansfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockel
Fan, jag är lite kluven.
Jävligt sugen på att skaffa Coutinho IF 89, går nu för ca 340k på XB1.

Känns dock som hans pris kommer droppa till under 300 förr eller senare, hur länge vågar man vänta?

Vänta åtminstone tills ikväll när folk fått rewards från WL och öppnat, då lär han droppa under 300k.
Citera
2017-05-18, 13:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Lite både och - men i ärlighetens namn så dog det mesta av min pepp i och med TOTKS. Var verkligen inte beredd på den och tappade väl typ 2-3 miljoner i "coins" över en kväll när jag satt på en uteservering.

https://www.futbin.com/17/squad/3960766

Vad tror man om denna?

Har 93-Zlatan, TOTKS-Vidal & Süker i laget idag som isf ska bytas mot Pique, Dembele & Lukaku (och upgrade på Alonso). Borde väl i princip gå att göra det byter rätt av utan coinkostnad? Dessutom så borde Hummels, Picszek & Dembele få TOTS?

Vad tror ni? Är väl ett väldigt värdigt slutlag?

Allt annat än typ det här är väl inte ett endgame-lag? https://www.futbin.com/17/squad/3965065

Hazard och Pique har jag testat, det är och prisvärda kort. Testat Dembele på RW (TOTGS) och var inte överdrivet imponerad. Piszcek och Kante är grymma.
Citera
2017-05-18, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
Vilka matcher är heta inför helgens MMsbc?

AIK-Djurgården
Napoli-Fiorentina
Wolfsburg-Hamburg (bottenmöte, vinnare slipper kvala för att stanna kvar i ligan)
Lyon-Nice

Som du ser är det inte direkt några möten som sticker o är självklar förutom Sthlmsderbyt. Väldigt ovisst MM enligt mig då EA kan välja vad som helst. Kollade extra mycket på möten som har någon viktig mening. Där såg jag till exempel Juve-Crotone som ett viktigt möte men eftersom Juve var med förra omgången så är det väl inte så stor chans att de dyker upp igen. Förra helgen snackades det om playoffs i engelska ligan, ta en titt på dem med.

Någon annan som har andra förslag?
Citera
2017-05-18, 14:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansfrukt
Vänta åtminstone tills ikväll när folk fått rewards från WL och öppnat, då lär han droppa under 300k.

För att inte tala om att MM släpps 19 ikväll troligen med ett TOTW-pack i reward. Imorgon släppts BPL TOTS så de tkommer öppnas packs så att det glöder. Skulle jag köpa Coutinho skulle jag avvakta till åtminstone fredag runt 21-22.
Citera
2017-05-18, 14:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niva94
AIK-Djurgården
Napoli-Fiorentina
Wolfsburg-Hamburg (bottenmöte, vinnare slipper kvala för att stanna kvar i ligan)
Lyon-Nice

Som du ser är det inte direkt några möten som sticker o är självklar förutom Sthlmsderbyt. Väldigt ovisst MM enligt mig då EA kan välja vad som helst. Kollade extra mycket på möten som har någon viktig mening. Där såg jag till exempel Juve-Crotone som ett viktigt möte men eftersom Juve var med förra omgången så är det väl inte så stor chans att de dyker upp igen. Förra helgen snackades det om playoffs i engelska ligan, ta en titt på dem med.

Någon annan som har andra förslag?

Vill EA skapa pricefix deluxe tar Ligue 2 - där gör 6 lag upp om tre uppflyttningsplatser, allt avgörs i sista omgången. Och inget av lagen möter varandra. Jag köpte några lirare i respektive lag just in case, även om jag tror chansen är otroligt liten.

Annars känns Wolfsburg-Hamburg som givet. Min spekulation är att EA kommer vara snälla, det blir massa lag man kan lösa med nonrare guld.
Citera
2017-05-18, 14:53
Medlem
Citat:
Vill EA skapa pricefix deluxe tar Ligue 2 - där gör 6 lag upp om tre uppflyttningsplatser, allt avgörs i sista omgången. Och inget av lagen möter varandra. Jag köpte några lirare i respektive lag just in case, även om jag tror chansen är otroligt liten.

Annars känns Wolfsburg-Hamburg som givet. Min spekulation är att EA kommer vara snälla, det blir massa lag man kan lösa med nonrare guld.

Tack för tipset!

Ska göra som du säger o köper ett par spelare från varje lag. Jag tror också på att det blir enkla krav i MM.
Citera
2017-05-18, 15:44
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Allt annat än typ det här är väl inte ett endgame-lag? https://www.futbin.com/17/squad/3965065

Hazard och Pique har jag testat, det är och prisvärda kort. Testat Dembele på RW (TOTGS) och var inte överdrivet imponerad. Piszcek och Kante är grymma.

Sant! ;-) Men jag skulle ju må dåligy psykiskt om jag förlorade med det laget! Så det får jag hålla mig borta ifrån.

Jag misstänker förövrigt att det du inte gillar med Dembele är samma sak som jag själv inte gillar med alla Hazard-kort upp till typ 94an.. att han är lite för klen och att det räcker med att titta argt på honom så blir man av med bollen.

Ett alternativ är ju att köra Lewa, Vidal & Robben.. men jag haaaaaaataaaar Robbens WF.
Citera
2017-05-18, 19:27
Medlem
Inte lika många rätt denna vecka när det gäller MM. Skumt nog så är det inte heller någon TOTW-spelar paket med, kan det vara så att EA vill att man köper massa paket för tots istället?

Är det bara jag som ska spara paketen för imorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in