2017-07-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ja La Liga är tunn på bra wingers om man inte kör Bale, Messi, Neymar eller CR7. Carrasco ser smaskens ut på papper men på planen platt fall, iaf för mig. Jag har väldigt höga krav på mina wingers då det är dem som ligger bakom i princip alla mål jag gör.

Har köpt några Manu Trigueros, Jonathan Viera och Bruno ifall de kan användas i Sbc imorgon. Tror jag ska byta ut Nif Modric mot ngn av dem, på futbin ser båda POTS-korten vassare ut.

Gött att kunna sälja koreaner köpta för 150 coins för 100k totalt ikväll.

Trigueros är riktigt bra som CM.. Bruno känns väldigt seg.. Viera provade jag som CAM men SIF Jovetic var klasser bättre där
Citera
2017-07-07, 10:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Trigueros är riktigt bra som CM.. Bruno känns väldigt seg.. Viera provade jag som CAM men SIF Jovetic var klasser bättre där

Lite sugen på TOTS Nzonzi som CDM och låta Casemiro gå upp till CM. Sen får sista platsen på mittfältet gå till en mer offensivt lagt lirare - kanske flytta ner Bale som weird var inne på eller Isco/Trigueros. Ett riktigt brunkarmittfält med andra ord, men det känns OK. Mina mittfältare ska ha stamina, vinna boll, fördela till wingers - sen är 90% av deras jobb klart. Dock känns Nzonzi ganska dyr med sina 90k.

-------------

Ska nog köpa in lite spelare från varje lag i irländska, japanska, koreanska, svenska och norska ligan. Bland de få ligor + MLS som kör nu på sommaren. 100k för 30 discardspelare igår smakade fågel. Orkar nog inte fylla på så många spelare i varje lag men åtminstone 5 st per lag känns gångbart. Spelarna går alltid åt som utfyllnad när inte MM har ratings req.
Citera
2017-07-07, 10:52
Medlem
Citat:
Lite sugen på TOTS Nzonzi som CDM och låta Casemiro gå upp till CM. Sen får sista platsen på mittfältet gå till en mer offensivt lagt lirare - kanske flytta ner Bale som weird var inne på eller Isco/Trigueros. Ett riktigt brunkarmittfält med andra ord, men det känns OK. Mina mittfältare ska ha stamina, vinna boll, fördela till wingers - sen är 90% av deras jobb klart. Dock känns Nzonzi ganska dyr med sina 90k.

-------------

Ska nog köpa in lite spelare från varje lag i irländska, japanska, koreanska, svenska och norska ligan. Bland de få ligor + MLS som kör nu på sommaren. 100k för 30 discardspelare igår smakade fågel. Orkar nog inte fylla på så många spelare i varje lag men åtminstone 5 st per lag känns gångbart. Spelarna går alltid åt som utfyllnad när inte MM har ratings req.

Jag hade Nzonzi i början..helt menlös.. provade byta plats på honom och Casemiro..hjälpte inte.. Motm Saul ser ju annars bra ut.. även gjort om TOTS Boateng till CM..funkar också väldigt bra med sin fysik..
Citera
2017-07-07, 10:58
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jag hade Nzonzi i början..helt menlös.. provade byta plats på honom och Casemiro..hjälpte inte.. Motm Saul ser ju annars bra ut.. även gjort om TOTS Boateng till CM..funkar också väldigt bra med sin fysik..

Ja, såg att du sågade Nzonzi förut nu när du säger det. På papper ser han ut att vara exakt vad jag vill ha av en CDM - stor, stark, bra på huvudet (vinner utsparkar/insparkar från motståndarens målvakt). Men jag ska fundera.

Jag testade också TOTS Boateng som CM men hans 67 stamina gör att han går bort för mig. Att förlora en löpduell i slutet av matchen på att spelaren har slut på bensin i tanken är fullkomligt oacceptabelt och jag vill inte ha en spelare jag alltid måste byta ut minut 70. Mittfältare som inte orkar hemjobbet har inget att hämta i mitt lag.
Citera
2017-07-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ja, såg att du sågade Nzonzi förut nu när du säger det. På papper ser han ut att vara exakt vad jag vill ha av en CDM - stor, stark, bra på huvudet (vinner utsparkar/insparkar från motståndarens målvakt). Men jag ska fundera.

Jag testade också TOTS Boateng som CM men hans 67 stamina gör att han går bort för mig. Att förlora en löpduell i slutet av matchen på att spelaren har slut på bensin i tanken är fullkomligt oacceptabelt och jag vill inte ha en spelare jag alltid måste byta ut minut 70. Mittfältare som inte orkar hemjobbet har inget att hämta i mitt lag.

https://www.futbin.com/17/player/19172/sa%C3%BAl
Citera
2017-07-07, 11:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
https://www.futbin.com/17/player/19172/sa%C3%BAl

Kollade på honom också, glömde skriva det. Kanske blir lösningen istället för Nzonzi då.
Citera
2017-07-07, 14:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
https://twitter.com/EASPORTSFIFA/status/883294575904911361

Vem kan det vara då? Ronaldinho, Totti? Bedömer mest på 99 passing och den värdelösa defensiven.
Citera
2017-07-07, 14:11
Medlem
Citat:
https://twitter.com/EASPORTSFIFA/status/883294575904911361

Vem kan det vara då? Ronaldinho, Totti? Bedömer mest på 99 passing och den värdelösa defensiven.

Skulle lägga mina pengar på Totti!
Vad investera i isf?
Citera
2017-07-07, 14:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordahl69
Skulle lägga mina pengar på Totti!
Vad investera i isf?

Tja du. Hans hero card är redan extinct. Roma, Italien, Serie A känns som det mest gångbara. Plus special-kort.
Citera
2017-07-07, 14:39
Medlem
Känns som stats för en Forward... Pacen för hög för Totti?
Citera
2017-07-07, 15:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Känns som stats för en Forward... Pacen för hög för Totti?

Totti hade rätt bra pace på t.ex. FIFA 10: http://www.futhead.com/10/players/8150/francesco-totti/
Känns 99% på att det är Totti idag. Tänker att det bör bli 3-4 st del-SBCs som lär kosta någon miljon att lösa. Om jag ska gå för någon av dessa blir det Gerrard, annars får det nog vara.
Citera
2017-07-07, 16:33
Medlem
Har tänkt investera lite inför Futties men glömt av helt, känns nog lite sent nu? Kanske köpa på mig lite 82-85 ratade spelare i toppligorna iaf. Tänker inte göra den SBC:n och tvek om jag tänker göra några andra. Skulle va gött o tjäna in lite extra. Angående MM, tror ni dem kör det sommaren ut? Fortsätta hela vägen till fifa18 släpps?

Någon som testat TOTS Aspas? Missat honom helt och köpte in honom istället för CMOTM Isco som CAM i mitt andralag. Drygt 50k billigare och bättre pace, skott, dribbling. Ska se om jag hinner testa ikväll, han ser helt klart intressant ut! Laget blev så här till slut: https://www.futbin.com/17/squad/4969959

Byter in FIF Hazard vid matchstart, kändes mer värt än att köpa något av Carrascos kort som e klart mycket sämre. Får köra fitnesskort på honom när jag varvar första o andralaget.
Senast redigerad av grahnen 2017-07-07 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in