2017-05-16, 22:56
Medlem
Oj, det där var en satans massa utgångar. I normala fall har du kanske en ingång och två utgångar och till och med där behöver du betala kanske 5 kr i avgift för är komma med i ett block under dagen. Vad har du betalat för avgift på denna transaktionen?
Citera
2017-05-17, 14:42
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Aa det går snabbare, högre fee = högre prioritet. Är inte helt 100 på hur det räknas ut men höj inte onödigt mycket, dubbel fee lär göra att du får bra mycket högre prio.

Ute på vift är dem knappast om du har skickat till rätt adress, bara att hålla huvudet kallt. Har du inga confirmations alls? Vet hur mycket det suger att vänta men det är bara att hålla huvudet kallt Den är nog väldigt överbelastad med köp/sälj med tanke på hur mycket den ökat senaste dagarna.

Jag har ingen kontroll över vilka wallets som pengarna skickades ifrån utan skickar bara från mitt konto. Sen tror jag att mina wallets ändras med tiden så dom kommer inte tillbaka till mig om det nu ligger till så.
Jag kan inte välja avgift när jag skickar btc utan det är bara gratis. Skulle det gå att gå igenom en bitcoinmixer och höjer avgiften där? Alltså jag skickar btc till en adress och mixern skickar till den adressen jag ville från början? Dras då avgiften i första transaktionen eller dras den från den andra om man använder birmixer.io?
Citera
2017-05-18, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
I december 2011 hade du fått ca 0.08 BTC/dygn.

I januari hade du fått ca 6.24 BTC/dygn.

Jösses, det var en viss skillnad..

Var hittade du informationen?
Och vet du vad man fått i början av juni samma år?
Citera
2017-05-18, 04:49
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timilim
Jösses, det var en viss skillnad..

Var hittade du informationen?
Och vet du vad man fått i början av juni samma år?

Här hittar du historisk difficulty
http://www.coindesk.com/data/bitcoin-mining-difficulty-time/

I början av juni 2011 så var svårighetsgraden 434877.

Här kan du se hash rate för olika grafikkort.
https://en.bitcoin.it/wiki/Non-specialized_hardware_comparison

Och via följande kalkylator kan du se hur mycket du hade genererat vid olika svårighetsgrader och med olika hash rates.

https://alloscomp.com/bitcoin/calculator
Citera
2017-05-18, 07:41
Medlem
svallerbyttans avatar
För er som funderar på att köpa Bitcoin så kan det nog vara en bra idé att göra det nu. Finns signaler på att en en kompromiss är på väg för att skala upp Bitcoin.
Citera
2017-05-18, 08:41
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
För er som funderar på att köpa Bitcoin så kan det nog vara en bra idé att göra det nu. Finns signaler på att en en kompromiss är på väg för att skala upp Bitcoin.

Kompromiss..? Kompromiss för vad?
Citera
2017-05-18, 09:30
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Kompromiss..? Kompromiss för vad?

SegWit + 2MB HF
Verkar som att allt fler ansluter sig till det nu. Så kan nog bli verklighet inom kort. Då lär priset på Bitcoin skjuta iväg.
Citera
2017-05-18, 10:08
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
SegWit + 2MB HF
Verkar som att allt fler ansluter sig till det nu. Så kan nog bli verklighet inom kort. Då lär priset på Bitcoin skjuta iväg.

Ptja..kanske. Skulle göra bitcoinnätverket bättre fungerande iallafall. Dock är det bara ca 40% av alla miners just nu som röstat JA på segwit.
Citera
2017-05-18, 12:53
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ptja..kanske. Skulle göra bitcoinnätverket bättre fungerande iallafall. Dock är det bara ca 40% av alla miners just nu som röstat JA på segwit.

Informellt så verkar det pågå en del bakom kulisserna iaf:
http://www.newsbtc.com/2017/05/18/barry-silbert-hints-growing-support-imminent-bitcoin-scaling-solution/
Citera
2017-05-19, 03:33
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jag har ingen kontroll över vilka wallets som pengarna skickades ifrån utan skickar bara från mitt konto. Sen tror jag att mina wallets ändras med tiden så dom kommer inte tillbaka till mig om det nu ligger till så.
Jag kan inte välja avgift när jag skickar btc utan det är bara gratis. Skulle det gå att gå igenom en bitcoinmixer och höjer avgiften där? Alltså jag skickar btc till en adress och mixern skickar till den adressen jag ville från början? Dras då avgiften i första transaktionen eller dras den från den andra om man använder birmixer.io?
Den drar ifrån den sista adressen som skickar iväg överföringen, i ditt fall bitmixer. Men hade rekommenderat att du fixar en egen plånbok i stil med https://multibit.org/ och väljer fee själv istället sås du slipper en mellanhand i onödan.
Citera
2017-05-19, 07:12
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Informellt så verkar det pågå en del bakom kulisserna iaf:
http://www.newsbtc.com/2017/05/18/barry-silbert-hints-growing-support-imminent-bitcoin-scaling-solution/

Mjo, men läser man artikeln så står följande: "That is still quite a big amount, although the mining statistics say something else. Support for Emergent Consensus is still above 40%, with SegWit following at 34.1%."

så, som sagt..endast 40% än så länge... men jag hoppas att nåt görs..för det är fan inte hållbart att en transaktion ska kosta 10-15 kr. Då försvinner ju hela syftet med att "kunna betala en kaffe med bitcoin" om 50% av kostnaden går till transac-avgiften.
Citera
2017-05-19, 11:29
Medlem
72mms avatar
Citat:
så, som sagt..endast 40% än så länge... men jag hoppas att nåt görs..för det är fan inte hållbart att en transaktion ska kosta 10-15 kr. Då försvinner ju hela syftet med att "kunna betala en kaffe med bitcoin" om 50% av kostnaden går till transac-avgiften.
Är du säker på att det är det som är syftet med Bitcoin? Personligen tror jag att just den verkligheten, att "kunna betala en kaffe med bitcoin" aldrig kommer att materialisera sig.

Däremot tror jag att chansen är ganska stor att företag såsom Espresso House kommer vilja knyta kunder till sig genom någon form av tokens/valuta/poäng. Vi ser redan hur folk "laddar" busskort och hur flygbolag delar ut poäng till trogna kunder. Amazon har sitt "Amazon Coin" etc.. Är inte detta valutor? Vad är sannolikheten att man i framtiden inte kommer använda någon typ av krypto-valuta-teknik för att implementera dylika? Och vad är sannolikheten att det inte kommer att gå att växla/köpa dessa för bitcoin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in