2017-05-17, 23:15
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Måste också ge en stor eloge till Rickard L Sjöberg, läkaren som börjat tala ut om alla vansinnigheter som SÅC har kommit med genom åren. Det här kan vara en stor skandal under uppsegling. Två stora rättsfall som en och samma person har varit inblandad i, det börjar likna ett mönster.

http://www.expressen.se/tv/nyheter/lakaren-tipsade-svt-om-kevinfallet-ett-systemfel/
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Stava rätt först och återkom med ett rättsmedicinskt protokoll.

Det kräver ett protokoll minst sagt, och nej, du är inte utbildad utan inbillad.

Du har under månader bevisat att du är rätt lågbegåvad!
Det är tröttsamt att diskutera med någon som vill diskutera -mig och min utbildning. Lägg ner det ät OT i denna tråd. Jag ger sjutton i vad du tror, det är irrelevant.

Läs på lite mer. Kevin skador utesluter inte 100% att Kevin förolyckats. Fynden är absolut inte entydiga
Han kan ha kvävts/drunknat av en ren olycka.

Men övriga obefintliga indicier för att mord - inget uppsåt, inga vittnet, och faktiskt ingen verifierad förövare, är det inte uteslutet att detta inte är ett mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosehunter
Polisen sitter inne på den tekniska bevisningen så begär ut den du!
Här sitter en massa "besserwissers" och är indoktrinerade av SVT och sväljer alt de säger med hull och hår utan att tveka.
Tänk efter var SVT står politiskt och moralt så förstår du bättre!
Självklart har polisen rejält på fötterna
för deras slutsats.

OK du tycker att det alltid är extremvänsterkommunism att kritisera polisen? Eller vad menar du?
Det finns ingen teknisk bevisning och inget erkännande utan polisen berättar för pojkarna vilka skador Kevin hade och pressar sjuåringen i cirka fem timmar för att han ska "berätta" vad han gjort på Kevin.
Citera
2017-05-17, 23:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
...om du växt upp i arvika och känt till Rolf hade du inte vart ett dugg förvånad att utredningen har gått till på detta sätt. tro mig.

Ok, men varför kunde ha inta den position han gjorde då? Det måste funnits mycket inkompetens ovanför honom också.
Citera
2017-05-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Man andas inte när man är död, även en 7 åring vet det. De har ju sagt till honom att Kevin är död

Jo fast att ha svårt med andningen (han sa ju att han inte kunde andas riktigt först, sen att han inte andades alls) är en rätt så grafisk detalj som beskriver sättet Kevin dog på (kvävning) och helt plötsligt handlar inget om drunkning längre.
Citera
2017-05-17, 23:18
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Ja vad tror ni? Så här i efterhand?

Justitiemord.
Citera
2017-05-17, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Var står SVT politiskt och moralt? och vad har det med ämnet att göra?
svenska myndigheter luktar skit, speciellt poliskåren, och om du växt upp i arvika och känt till Rolf hade du inte vart ett dugg förvånad att utredningen har gått till på detta sätt. tro mig.

Mer anekdoter om Rolf S från bygden tack, ganska relevant för att förstå hur fallet blev som det blev.
Citera
2017-05-17, 23:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Läs på lite mer. Kevin skador utesluter inte 100% att Kevin förolyckats. Fynden är absolut inte entydiga
Han kan ha kvävts/drunknat av en ren olycka.

Men övriga obefintliga indicier för att mord - inget uppsåt, inga vittnet, och faktiskt ingen verifierad förövare, är det inte uteslutet att detta inte är ett mord.

Nej, jag förhåller mig till rättsläkarens uttalande och inte dina fantasier. Jo, enligt rättsläkaren är pojken strypt så det kanske inte passar in i din trånga skalle, men för att ändra på det krävs ett nytt utlåtande av en annan rättsläkare som då får tillgång till fullständigt material. Det är om något sekretessbelagt, så du kan omöjligen vet ett förbannat skit om det.
Så vill du tala om lågbegåvad reflektera över dig själ först, sedan föreslår jag verkligheten och expertisen som arbetar just med rättsmedicinska utvidgade obduktioner. Talar starkt för ger extremt lite utrymme för annan dödsorsak, så återkom med protokollet. Inte vad du har googlat dig fram till.
Citera
2017-05-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyvarn
Hej!

Vill bara tacka för alla som står på våran sida och skriver så mycket snälla kommentarer!

Till er som inte står på våran sida (om det är några kvar) förstår eran tveksamhet men tycker även att nu borde det väll vara ganska klart om våran skyldighet.

Tack igen!

//C

Hej Christian tråkigt allt de där men vill du kommentera din våldtäktsdom när du ändå är här? Varför gjorde du de där mot en 13 årig flicka?
Citera
2017-05-17, 23:20
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Om nån fortfarande tror på dåren Rolf Sandberg så är vederbörande dumma i huvudet på riktigt

jag kan dessutom säja att jag föst Herr Sandberg av en idrottsplan i början på 2000 talet, jag visste inte han han va snut då,, men han gapade å skrek som en rabiat på en femtonårig domare

han blev sedemera avstängd av värmlands förbund som ledare i den aktuella sporten

Så han har varit ledare för idrottslag med småbarn? Han verkar dras till barn. Läste på metros rubrik igår att var 20 barn blivit utsatt för övergrepp bland ledare, man undrar hur många av dessa barn hade rolf som ledare? hjälpre han barnen att torka av sig efter duschen tro?
Känns som han seglar upp starkt som MGM.
Citera
2017-05-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Han blev kvävd av ett föremål mot halsen.

Kanske en bok,om strypning..?

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han ville sannolikt leka som ett barn i stället för att tvingas till förhör.

Det ville han säkert,då kunde dom lekt fram fakta istället för att ställa ledande frågor och tvinga fram rätt svar.

Önskar alla förhör var offentliga,så man får en klarare bild. DJ lurar in RS i en dokumentär som smutskastar honom (som RS förtjänar iof,men det är inte ärligt av denna DJ,jävligt fult gjort)

Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det står helt klart att pappan sorgset slår huvudet på spiken när han nu efteråt säger att de var en svag familj, en sån familj som det kunde löna sig att utse som offer.
Familjens blinda auktoritetstro där man lydde överhetens minsta vink så till den grad ledde till att man utan att mena det offrade sina barn. Den psykiskt sköra styvmamman. Den biologiska mamman skild från familjen. Enkla hyggliga människor som förlitade sig på myndigheter och höga psykologer. Utan värdefulla kontakter och kunskaper om sina rättigheter som kunnat hjälpa dem att t ex begära att soc trätt in och stöttat, och sett till att pojkarna inte fick pressas timme efter timme efter timme tills de till slut inte visste vad de skulle ta sig till för att komma ifrån.
Och de erkände ju aldrig, det var något som kommissarien hittade på. Skandal.

Psykisk svag familj. Kan det påverkat killarna som barn? Barn är känsliga och känner såna vibbar. Mådde dom dåligt av det och agerade utåt? R sa ju nu,i sista delen när man fick se dom när dom såg programmet,att han "måste gå ut innan han slår sönder något".

Citat:
Ursprungligen postat av Moosehunter
Min personliga uppfattning efter att ha sett dokumentären är att bröderna är skyldiga till mord.
Tragiskt att SVT försöker medverka till brödernas "tvagning" av sig själv.
Stackars lilla Kevin som blev brutalt mördad. En liten kille som hade hela livet framför sig och mördades av dessa förövare.
SVT vinklar hela historien och utesluter fakta. Är någon så naiv och tror på SVT:s berättelse?
Naturligtvis så har polisen ordentligt på fötterna för att komma till denna slutsats.
Rest in Peace Kevin!

Inte så himla säker på deras skuld. Men besviken på DJ som kunde nämnt Kevin i slutet. En beklagan till hans anhöriga hade varit fint. Men icke.
Citera
2017-05-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ok, men varför kunde ha inta den position han gjorde då? Det måste funnits mycket inkompetens ovanför honom också.

det är ju ingen av utredarna som fattar vad dom håller på med om du tittar på förhören, dom sitter med en snäcka i örat med vad dom ska säga, och nu nästan 20 år senare sitter dom och säger i dokumentären "jaha nej de va kanske inte så bra"

Kraftig inkompetens och det verkar inte som dom är utbildade för detta öht. det är min uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in