2017-05-17, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag tror faktiskt att Kevin drunknade därför att han var ett vinddrivet barn som inte var vattenvant.
Jag tror han tog av sig sina skor och en strumpa för att gå ner i vattnet kanske hämta något, leka med något eller leka båt på lastpallen. Han hamnade olyckligt och kvävdes/drunknade.

De skador på halsen han hade och avsaknaden av typiska drunkningsfynd kommer av upplivningsförsöken.
Hans skador på underlivet - som påstås vara blåmärken och blodutgjutningar - har uppkommit tidigare i något annat sammanhang. Ramlat på cykelstyret, sparkad av ett annat barn?

Jag tror utifrån vad läst och sett och tidigare obduktinserfarenhet att det inte begåtts något brott alls.
Det är en olycka.

Sitter du och hittar på och tror på dig själv? Det är ju precis det som utredarna gjorde i detta fall ärthjärna
Citera
2017-05-17, 22:51
Medlem
joppepis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etziiia
Strypning.

Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Strypning

Tack! Ska de då ha pressat den här pinnen mot halsen ? Låter en aning osannolikt. Den pinne man tidigare visat är ju smal, borde behövas en tjockare.
Citera
2017-05-17, 22:51
Medlem
Baserat på vad man sett är det ju klart som korvspad att de kommer bli avfärdade.

Två frågetecken som dyker upp spontant.
1. DJ säger i första delen att han försöker i 1-2år(?) med att få pojkarna att ställs upp. Vad är det han lockar över dom med tillslut?

2. Jag kan aldrig tro att föräldrarna bara accepterade läget när "domen" föll utan att dom själva var på det klara med att det var pojkar som gjorde det. Det verkar dom inte vilja vetas vid idag.
Citera
2017-05-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Ojdå, det låter inte bra... antar dock att denna vätska sparats i enlighet med rutin och nu kan analyseras i efterhand.
Den har nog inte sparats eftersom fallet var sk avklarat. Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Att C stängde av och slöt sig, är en försvarsmekanism som en torterad tar till.

Citat:
Ursprungligen postat av f1refly
Nu resonerar du som SÅC, grattis.

Christian sluter sig därför att han sitter i ett rum timme efter timme med vuxna övertygade om att han är en mördare som pressar honom att berätta någonting han inte har någon aning om.

Att det var en försvarsmekanism förstår jag. Men han stängde av på bryggan också,inte bara i förhörsrummet efter flera timmar.
Det var tortyr,ja. Men verkade vara nått annat också med killen.
Nu menar jag inte att han är skyldig,förstå det.
Citera
2017-05-17, 22:54
Medlem
Min personliga uppfattning efter att ha sett dokumentären är att bröderna är skyldiga till mord.
Tragiskt att SVT försöker medverka till brödernas "tvagning" av sig själv.
Stackars lilla Kevin som blev brutalt mördad. En liten kille som hade hela livet framför sig och mördades av dessa förövare.
SVT vinklar hela historien och utesluter fakta. Är någon så naiv och tror på SVT:s berättelse?
Naturligtvis så har polisen ordentligt på fötterna för att komma till denna slutsats.
Rest in Peace Kevin!
Citera
2017-05-17, 22:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller med om ett bra inlägg.

Ibland måste man fundera över sannolikhetskalkyler - vad har mest troligt hänt.
.

Fast det försvinner bort ganska fort en sån här smörja du kommer med eftersom Kevin kvävdes till döds enligt rättsläkaren. Så nej sluta gå över expertisen i fallet.

18 augusti 1998: Efter rättsläkarens undersökning av kroppen talar bevisen starkt för att Kevin blev strypt.

Min kommentar -sannolikheten för alternativ är mycket liten.
Senast redigerad av Moosky 2017-05-17 kl. 22:57.
Citera
2017-05-17, 22:55
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Han säger att det finns en person som är högintressant som han vill titta närmare på, men som blev avförd från utredningen av oklar anledning.

Superintressant att han ska ta upp detta vid ett senare tillfälle!
Jag undrar så om det är denna sexuellt störde 12-åring han menar, eller om det finns fler intressanta spår i papprena som Rolf et al inte ens berättat om. Mer om de "3 pedofilerna" Rolf avförde kanske...
Citera
2017-05-17, 22:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Men verkade vara nått annat också med killen.

Han ville sannolikt leka som ett barn i stället för att tvingas till förhör.
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Det står helt klart att pappan sorgset slår huvudet på spiken när han nu efteråt säger att de var en svag familj, en sån familj som det kunde löna sig att utse som offer.
Familjens blinda auktoritetstro där man lydde överhetens minsta vink så till den grad ledde till att man utan att mena det offrade sina barn. Den psykiskt sköra styvmamman. Den biologiska mamman skild från familjen. Enkla hyggliga människor som förlitade sig på myndigheter och höga psykologer. Utan värdefulla kontakter och kunskaper om sina rättigheter som kunnat hjälpa dem att t ex begära att soc trätt in och stöttat, och sett till att pojkarna inte fick pressas timme efter timme efter timme tills de till slut inte visste vad de skulle ta sig till för att komma ifrån.
Och de erkände ju aldrig, det var något som kommissarien hittade på. Skandal.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Vad fan yrrar du om för psyke?! Föräldrarna fattar väl att barnen har alibi och omöjligt kan ha gjort det.

Tror inte polisen får neka föräldrarna att sitta med utan det var något slags medgivande från föräldrarna?! Barnen har säkert rätt till föräldrarna eller nån på soc som sitter med. Annars bara ta ungen å åka hem.
Farsan min hade blivit galen och ätit upp denna översittarpolis.
Jo, de får neka föräldrar att vara med på förhör med minderåriga om de tror att föräldrarnas närvaro kan inverka menligt på barnet.

Faktum är att det är ganska vanligt att föräldrarna inte får sitta med.
Citera
2017-05-17, 22:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Faktum är att det är ganska vanligt att föräldrarna inte får sitta med.

I utredningar inom socialtjänsten är det praxis, ja.
Citera
2017-05-17, 22:58
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Givet att det som Dan Josefsson visat stämmer så är det solklart att de utpekade barnen är oskyldiga. Tänk vad hemskt för familjen att bli utpekad för något sånt här. Som pappan sade i slutet: "den här familjen verkar svag, vi pekar ut dem." Det är verkligen ett myndighetsövergrepp av värsta sort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in