2017-05-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
GW säger att han vet vem det är i ett klipp på Expressen. Någon som har sett klippet och hört vad han säger?
Eller är det bara lögn?

http://www.expressen.se/tv/nyheter/leif-gw-om-kevinfallet-100-procent-saker-pa-att-pojkarna-ar-oskyldiga/
Citera
2017-05-17, 22:41
Medlem
Efter att ha sett avsnitt tre - förhören som visas är ju såklart helt värdelösa ur bevissynpunkt. Det sista förhöret som inte spelades in med styvmamman och RS lät de tyvärr inte styvmamman kommentera vilket reser ett litet frågetecken. Med tanke på samtliga övriga visade förhör är ju deg troligaste att det förhöret också är värdelöst.

Baserat på det finns ju inget som talar för deras skuld. Men en sak är konstig som jag inte kan släppa.
Pappan och styvmamman hade en familj på besök. Det konstiga ligger i att de bryter ihop och hamnar på psyket när de blir misstänkliggjorda, istället för att hänvisa till familjen och säga att pojkarna inte kan ha varit där. De måste ha trott att de kan ha hunnit smita ifrån och trott att även den gästade familjen inte hade koll. Så alibi tycker jag inte man kan prata om direkt.
Citera
2017-05-17, 22:43
Medlem
Gladiators avatar
Det var verkligen ord och inga visor i kvällens Aktuellt. Jag råder alla att se det om ni av någon anledning råkat missa det.
Citera
2017-05-17, 22:44
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
GW säger att han vet vem det är i ett klipp på Expressen. Någon som har sett klippet och hört vad han säger?
Eller är det bara lögn?

Han säger att det finns en person som är högintressant som han vill titta närmare på, men som blev avförd från utredningen av oklar anledning.
Citera
2017-05-17, 22:46
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Det var verkligen ord och inga visor i kvällens Aktuellt. Jag råder alla att se det om ni av någon anledning råkat missa det.

Josefsson (om Roffe): "Det är en mycket ful filur"
Citera
2017-05-17, 22:46
Medlem
Knackfrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller med om ett bra inlägg.

Ibland måste man fundera över sannolikhetskalkyler - vad har mest troligt hänt.

Om en treåring som inte fått tillräckligt med luft återfinns vid vattnet med ansiktet under ytan är naturligtvis drunkning det mest troliga. Den här lille gossen försökte inte räddas av "vanligt folk" utan av absolut jättepanikslagna morfar och mormor. De rev ur honom ur vattnet, lyfte upp honom, sannolikt skakade och ruskade honom, försökte göra livräddande mun-mot-mun och pressa på bröstet - länge. Det är inte en vuxen kropp de hanterar utan en 4-åring på 18 kg - de gör nog så mycket "våld" de bara kan för att rädda honom.

Att kroppen och halsen kan skadas är rimligt. Att ev vatten ur luftförande organ pressats ut kan också ske. De flesta drunkningsdöda har inte utsatts för så "hårdhänta" upplivningsförsök av panikslagna "amatörer" som den här lille 4-åringens kropp.

Det går att missta sig vid en obduktion (jag har gjort några hundra). Det är inget vanligt fall att en liten 4-åring kommer in där man gjort enorma panikartade upplivningsförsök - tecken på drunkning kan se annorlunda ut jmf med hos vuxna som man inte "håller upp-och-ner" för att rädda livet.

Jag tror faktiskt att Kevin drunknade därför att han var ett vinddrivet barn som inte var vattenvant.
Jag tror han tog av sig sina skor och en strumpa för att gå ner i vattnet kanske hämta något, leka med något eller leka båt på lastpallen. Han hamnade olyckligt och kvävdes/drunknade.

De skador på halsen han hade och avsaknaden av typiska drunkningsfynd kommer av upplivningsförsöken.
Hans skador på underlivet - som påstås vara blåmärken och blodutgjutningar - har uppkommit tidigare i något annat sammanhang. Ramlat på cykelstyret, sparkad av ett annat barn?

Jag tror utifrån vad läst och sett och tidigare obduktinserfarenhet att det inte begåtts något brott alls.
Det är en olycka.

Problemet är att du inte har några bevis. Detta är bara en historia som du kommit på.

Tvivlar också på att du utför obduktioner. Vad har du för titel och utbildning då? Borde vara lätt för dig att svara rätt på den frågan.
Citera
2017-05-17, 22:47
Medlem
joppepis avatar
Ursäkta en kanske dum fråga; vet man dödsorsaken? Strypning eller drunkning ?

I så fall undrar man ju hur 2 barn kan strypa en annan unge med en pinne ??
Citera
2017-05-17, 22:47
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller med om ett bra inlägg.

Ibland måste man fundera över sannolikhetskalkyler - vad har mest troligt hänt.

Om en treåring som inte fått tillräckligt med luft återfinns vid vattnet med ansiktet under ytan är naturligtvis drunkning det mest troliga. Den här lille gossen försökte inte räddas av "vanligt folk" utan av absolut jättepanikslagna morfar och mormor. De rev ur honom ur vattnet, lyfte upp honom, sannolikt skakade och ruskade honom, försökte göra livräddande mun-mot-mun och pressa på bröstet - länge. Det är inte en vuxen kropp de hanterar utan en 4-åring på 18 kg - de gör nog så mycket "våld" de bara kan för att rädda honom.

Att kroppen och halsen kan skadas är rimligt. Att ev vatten ur luftförande organ pressats ut kan också ske. De flesta drunkningsdöda har inte utsatts för så "hårdhänta" upplivningsförsök av panikslagna "amatörer" som den här lille 4-åringens kropp.

Det går att missta sig vid en obduktion (jag har gjort några hundra). Det är inget vanligt fall att en liten 4-åring kommer in där man gjort enorma panikartade upplivningsförsök - tecken på drunkning kan se annorlunda ut jmf med hos vuxna som man inte "håller upp-och-ner" för att rädda livet.

Jag tror faktiskt att Kevin drunknade därför att han var ett vinddrivet barn som inte var vattenvant.
Jag tror han tog av sig sina skor och en strumpa för att gå ner i vattnet kanske hämta något, leka med något eller leka båt på lastpallen. Han hamnade olyckligt och kvävdes/drunknade.

De skador på halsen han hade och avsaknaden av typiska drunkningsfynd kommer av upplivningsförsöken.
Hans skador på underlivet - som påstås vara blåmärken och blodutgjutningar - har uppkommit tidigare i något annat sammanhang. Ramlat på cykelstyret, sparkad av ett annat barn?

Jag tror utifrån vad läst och sett och tidigare obduktinserfarenhet att det inte begåtts något brott alls.
Det är en olycka.

Så du tror att Kevin kan ha fått blåmärken för att de fick igång någon liten cirkulation vid återupplivningsförsöken,

Kevins blåmärken var väl s k vitalmärken? Hur kan de ha uppstått om han var död vid återupplivningsförsöken?
Citera
2017-05-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Vad fan yrrar du om för psyke?! Föräldrarna fattar väl att barnen har alibi och omöjligt kan ha gjort det.

Tror inte polisen får neka föräldrarna att sitta med utan det var något slags medgivande från föräldrarna?! Barnen har säkert rätt till föräldrarna eller nån på soc som sitter med. Annars bara ta ungen å åka hem.
Farsan min hade blivit galen och ätit upp denna översittarpolis.

Läs Daniel Sohonens text i Expressen från förra veckan, den säger allt om hur arbetarklassfamiljer funkar.

DEt har sagts gång på gång dessa veckor att hade detta hänt bland de fina villorna på Lidingö, Solsidan, eller bland villorna på Värmdö hade föräldrarna bråkat så in i helvete.

Är man uppfostrad att överheten har övertaget mot dig så är man som Weine och Eva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi

Strypning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi

Han blev kvävd av ett föremål mot halsen.
Citera
2017-05-17, 22:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Så alibi tycker jag inte man kan prata om direkt.

DJ hade dock den goda smaken att i del 3 säga: »Det verkar som att de hade alibi«. DJ har kanske läst tråden och insett att juridiskt alibi är något annat än ett uttalande.

Hur som helst finns det inget som tyder på annat än att utredningen blev sekteristisk. De förlorade omdömet och intalade varandra att de fick fram saker som de aldrig fick fram. I dagens program figurerar de två övriga utredarna mycket mer än RS och deras förhörsmetoder är ju fullkomligt förkastliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in