2017-05-17, 22:31
Medlem
http://www.expressen.se/tv/nyheter/leif-gw-om-kevinfallet-100-procent-saker-pa-att-pojkarna-ar-oskyldiga/

GW återkommer med alternativ gärningsman. Någon ligger och darrar någonstans.
Citera
2017-05-17, 22:31
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Vad säger du nu då?
Du har heller ingen aning om vad pedofili innebär.

Du försöker smutskasta familjen med rent skräp och nonsens. Det finns inga bevis, det finns inga erkännanden, det finns ingenting. Till och med förhörsledarna ångrade hur förhören gick till.

Den enda som påstår att erkännanden finns, det är Rolf Sandberg, samma individ som ljugit rakt igenom och som inte ens vill stå till svars gällande sin idioti.

Jag kunde inte dra några andra slutsatser efter avsnitt 1 och 2. Man borde inte gjort 3 delar av dokumentären. sen får jag hänvisa till mitt inlägg i tråden nr 6177

citat:"Jag kan bara konstatera att inte ens i min vildaste fantasi kunde jag föreställa mig att så många sk proffs kunde göra så många generalfel. Det här är ju för fan en kriminellt usel jävla utredning. Det är det enda som man kan få ut av det här.

Jag får backa på att man kunde lita på utredarna. Det är helt obegripligt att så många personer har lyckats hantera det här så uselt. Det är fan i mig riktigt skrämmande. Är det så här jävla illa så måste det ju rensas upp hos polisens utredare. Det lär ju inte se bättre ut idag...

Nej fy fan. Vilka jävla fittor. Jag ber om ursäkt till C och R. Det var bara helt omöjligt för mig att se att så många utredare med poliser var helt inkompetenta."
Citera
2017-05-17, 22:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Videoförhören med ungarna i kväll är skolboksexempel på vad ledande förhör är för något. Det är såhär TQ förhören gick till, de gav barnen hela bilden av hur det gått till och det är på det sättet man kan få fram falska erkännanden.

Men i detta fallet var det aldrig ett erkännande, det har RS hittat på på egen hand.

Vi som följt den här typen av fall sedan Södertäljefallet på 80-talet visste vad som skulle komma, jag är luttrad och inte ett dugg förvånad.

Redan när jag läste DN artikeln för tre veckor sedan visste jag vad som skulle komma. Det är bara förnekarna som aldrig kommer erkänna att de har fel.

Läste idag att när upplivningsförsöken gjordes på Kevin förstördes bevisen på om det var ett mord eller om det var ett drunkningsfall.

Något annat vi vet efter vad som kom fram i dokumenten är att blöta byxor och Weines teckning är uppgifter från starkt medicinerade människor, då vet vi från exemplet TQ att det går inte ta på allvar.

Hade byxorna varit blöta hade det kommit fram från dom 14 förhör som gjordes med den besökande familjen. Uppgiften om blöta byxor är RS uppfinning från början till slut, det framgick klart och tydligt.

[]Idag lutar jag mer åt att Kevin drunknade av en olycka, ingen vuxen fanns på plats och Kevin var förmodligen ensam vid vattnet.[/b]

Vad som än hände så kommer ingen sanning att slutgiltigt presenteras. Det enda vi vet är att C och R inte gjorde det och att alibit är fortfarande lika 100% starkt.

Håller med om ett bra inlägg.

Ibland måste man fundera över sannolikhetskalkyler - vad har mest troligt hänt.

Om en treåring som inte fått tillräckligt med luft återfinns vid vattnet med ansiktet under ytan är naturligtvis drunkning det mest troliga. Den här lille gossen försökte inte räddas av "vanligt folk" utan av absolut jättepanikslagna morfar och mormor. De rev ur honom ur vattnet, lyfte upp honom, sannolikt skakade och ruskade honom, försökte göra livräddande mun-mot-mun och pressa på bröstet - länge. Det är inte en vuxen kropp de hanterar utan en 4-åring på 18 kg - de gör nog så mycket "våld" de bara kan för att rädda honom.

Att kroppen och halsen kan skadas är rimligt. Att ev vatten ur luftförande organ pressats ut kan också ske. De flesta drunkningsdöda har inte utsatts för så "hårdhänta" upplivningsförsök av panikslagna "amatörer" som den här lille 4-åringens kropp.

Det går att missta sig vid en obduktion (jag har gjort några hundra). Det är inget vanligt fall att en liten 4-åring kommer in där man gjort enorma panikartade upplivningsförsök - tecken på drunkning kan se annorlunda ut jmf med hos vuxna som man inte "håller upp-och-ner" för att rädda livet.

Jag tror faktiskt att Kevin drunknade därför att han var ett vinddrivet barn som inte var vattenvant.
Jag tror han tog av sig sina skor och en strumpa för att gå ner i vattnet kanske hämta något, leka med något eller leka båt på lastpallen. Han hamnade olyckligt och kvävdes/drunknade.

De skador på halsen han hade och avsaknaden av typiska drunkningsfynd kommer av upplivningsförsöken.
Hans skador på underlivet - som påstås vara blåmärken och blodutgjutningar - har uppkommit tidigare i något annat sammanhang. Ramlat på cykelstyret, sparkad av ett annat barn?

Jag tror utifrån vad läst och sett och tidigare obduktinserfarenhet att det inte begåtts något brott alls.
Det är en olycka.
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vilka stolpskott som samlats i tråden! Gratulerar till alla som triumferar över brödernas oskuld och jagar SÅC med högaffeln. Dokumentären är tydligt vinklad i sann PK anda. Minst ett av barnen är skyldiga och högst troligt så är det den äldre gossen.

Vad är det som är pk i den dokumentären? Förstår inte hur du lyckas knö in pk i det här.
Och vad menar du egentligen med "minst ett av barnen"? Det låter lite som att du tycker illa om dem och vill att åtminstone någon av dem ska vara skyldig, det kvittar vem och hur?

Tycker du att det är ok att förhörsledaren berättar om skadorna på halsen? Eller struntar i när C säger: "man kan inte berätta om det man inte sett"?
Nästan fem timmars förhör med en sjuåring. Det är årtusendets värsta jävla rättsskandal. Punkt.
Citera
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Intressant fundering,,

Vill minnas att jag hört någonstans att R.S ska ha befunnit sig på cykel i närheten av mordplatsen då mordet begicks. Hör dock att denna uppgift låter absurd och konspiratorisk. Jag tror således inte på den själv.
Citera
2017-05-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machu Picchu
Jo visst verkar det fullt i sin ordning att basera våran lagstiftning på gamla ordspråk, idiot. Vi snackar om små barn här. Skulle mycket väl kunna tänka mig att en av "gärningsmännen" har en djupgående personlighetsstörning av psykopatisk art idag och att det var denne som var drivande. Psykopati är medfött om än inte formellt diagnosticerbart före 18-års ålder (och det heter antisocial personlighetsstörning i diagnosregistret, psykopati finns inte som formell diagnos i dagsläget).

Inlägg från 2008 i tråden. Hoppas det går att lära sig något av den här historien.
Citera
2017-05-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Och du är fullt införstådd i hur det är att utsättas för detta? Du anser att du skulle ha psyke att klara av det? Ett helt befängt påstående. Jag skulle vilja säga att det är en fullt rimlig reaktion och man får vara glad att det 1998 fortfarande fanns sjukvård som kunde hantera människor som rasat ihop. Stå upp för sina barn? Med poliser som oftast nekade föräldrarna att närvara vid timslånga förhör?

Tror nog en hel del föräldrar hade stått upp för sina barn på ett helt annat sätt. De reagerade rimligt utifrån sina egna förutsättningar, och deras reaktion kan knappast sägas vara rimlig i en generell mening. Inget ont om föräldrarna dock och jag vill inte lägga någon skuld över dem.
Citera
2017-05-17, 22:36
Medlem
GormDenGamles avatar
GW säger att han vet vem det är i ett klipp på Expressen. Någon som har sett klippet och hört vad han säger?
Eller är det bara lögn?
Citera
2017-05-17, 22:36
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Vill minnas att jag hört någonstans att R.S ska ha befunnit sig på cykel i närheten av mordplatsen då mordet begicks. Hör dock att denna uppgift låter absurd och konspiratorisk. Jag tror således inte på den själv.

Han har en pojk född 92, som kanske oxå ville leka polis mot WT barnen i Dottevik, inte vet jag , själv har jag har aldrig bott där, men mina spekulationer är väl lika mycket värda som nån annans
Citera
2017-05-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Kanske denna Rolf sätter ditt barnen för att skydda någon. Har han själv barn i lämplig ålder tro eller nära släktingar? Vart befann han sig själv vid mordet tro?

Det handlar om att lösa ett spaningsmord, om man läst hela GW:s bokserie först med böckerna från 70-talet, sedan triologin om en sönderfallande välfärd så får man mängder med fakta om vad som kännetecknar ett spaningsmord och att det måste lösas inom den närsma veckan, sedan kallnar fallet blixtsnabbt.

RS lider dessutom av klasshat mot de sämst lottade i samhället, jag vet hur det hatet ser ut, jag har själv blivit bemött av detta hat från myndigheter ända sedan jag var ett litet barn.

RS kommer från en religiös förmodligen bondeklass, där man som barn blev itutat att arbetarungar får man inte umgås med.

Jag blev utsatt för inbrott när jag var 19 år, jag visste vem förövaren var, det som hände var att jag blev anklagad för försäkringsbedrägeri som inte gick vidare och gärningsmannen blev inte ens åtalad.
Poliserna som skötte detta föraktade mig för att jag kom från arbetarklassen samt gjorde vapenfri tjänst.

Poliserna jag mötte var som RS så jag vet hur sådana poliser är.
Sjöwall/Wahlöö beskrev sådana poliser i boken den vedervärdige mannen från Säffle (mannen På Taket)

Nej RS är ingen mördare, han ville ha en enkel lösning på ett fall som ingen med de resurser de hade då kunnat lösa ändå
Citera
2017-05-17, 22:38
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Och du är fullt införstådd i hur det är att utsättas för detta? Du anser att du skulle ha psyke att klara av det? Ett helt befängt påstående. Jag skulle vilja säga att det är en fullt rimlig reaktion och man får vara glad att det 1998 fortfarande fanns sjukvård som kunde hantera människor som rasat ihop. Stå upp för sina barn? Med poliser som oftast nekade föräldrarna att närvara vid timslånga förhör?

Vad fan yrrar du om för psyke?! Föräldrarna fattar väl att barnen har alibi och omöjligt kan ha gjort det.

Tror inte polisen får neka föräldrarna att sitta med utan det var något slags medgivande från föräldrarna?! Barnen har säkert rätt till föräldrarna eller nån på soc som sitter med. Annars bara ta ungen å åka hem.
Farsan min hade blivit galen och ätit upp denna översittarpolis.
Citera
2017-05-17, 22:40
Medlem
Beatriceaurores avatar
Det var fruktansvärt obehagligt att se denna tortyr som pojkarna utsattes för i de evighetslånga förhören.Förfärligt, omänskligt plågande. Det framgår tydligt att de inte vet vad de ska säga, hur trötta och förvirrade de är, ropar förgäves på mamma. De försöker hitta det svar som förhörsledarna (ibland uniformerade)vill ha, så att de äntligen kan få komma ut ur förhörsrummet. Hemskt.

Allt de säger för att försöka blidka förhörsledarna är fel, femåringen uppfattar att han ska säga något om vad som kan ha orsakat Kevins död, han försöker desperat med drunkning, en spark så att han for ner i vattnet? Men Kevins kropp och kläder var inte blöta. Han pekade ut fel ställe. Han pratade om "jättevass" kniv i magen på Kevin, men han hade ju strypts. Efter fyra timmars utmattande förhör förstod äntligen sjuåringen vad han förväntades säga, när man pekade på en karta och bad honom peka ut, efter att man visat var han dödats och var han hittats. "Där! Ja, vi bar honom"... Men de hade inte orkat bära den döda kroppen den långa sträckan i dessutom svår terräng med bergknallar och täta snår. De skulle i så fall släpat honom, men inga skrapskador fanns på den döda kroppen. Detta är skandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in