2017-05-17, 21:13
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Blir Axén den förste att få foten i år tro?

Förmodligen inte. Det har dock börjat gnällas mer högljutt både här och där.

Det största problemet är dock inte axe'n utan den underpresterande trupp han har att jobba med. Plessis,ring, Viktor Sköld med fler har absolut inget på en allsvensk arena att göra!
Citera
2017-05-17, 21:14
Medlem
anteri17s avatar
Upp till bevis för Sirius nu innan uppehållet och kort därefter. På pappret enklare matcher, varav majoriteten bör vinnas. Samtidigt är truppen i spillror. Med det sagt så är beröm på sin plats. https://twitter.com/diljenotlu/status/864916633214746624

.................................................. .................................
När jag kikar på Pekings, AIKs, Häckens och Malmös schema så slår det mig att Djurgården och Sirius kan hämta hem en del poäng innan serien vänder. Inte för att jag tror att Sirius har något i en toppstrid att göra, men uppenbarligen kan laget liggaextremt bra till om fem omgångar...
Citera
2017-05-17, 21:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Efter att ha sett senaste matcherna på södra pga jobb med linjeprojektet var det jävligt skönt att vara tebax på kortsidan. Bra tryck och det var jävligt kul att ynglingarna överraskade och att känslan efteråt är att vi kunnat (borde) ha vunnit. Känns helt rätt att släppa Musa och hålla Baran i frysboxen när Degen kommer in och är så jävla stabil.
Citera
2017-05-17, 21:19
Medlem
Berget borde haft rött väl? Men domarn friade eftersom det var tidigt i matchen.

Även Lewicki var ur balans. En riktig fjant är han, precis som Rosenberg.

Är väl ok med 1-1 med tanke på Malmös enorma spelövertag och ska hörnor de hade. Men surt med Kristinssons tavla, det skottet borde han kunnat styra bort.

Aido är sjukt viktig i backlinjen just nu. Jävla gigant är han.
Citera
2017-05-17, 21:38
Avslutad
Dagens match var en jävla pärs, igen.... Vi ägde matchen totalt i första halvlek och ändå lyckas HBK ta ledningen. Men underläget påverkade inte gubbarna utan dom fortsatte trycka på bra.

I andra halvlek så fortsatte övertaget fram tills vårat ledningsmål. Efter det så var det samma visa som det varit hela året, vi såg livrädda ut och HBK såg plötsligt ut som Real Madrid eller något. Mina nerver kommer inte klara många fler sådana här matcher.

Slutligen så undrar jag om Maholli verkligen skall fortsätta ifrågasätta varför han inte får spela så mycket? Han vann inga närkamper och avslutet han hade när han var helt fri var så dåligt så man plockade fram skämskudden.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Upp till bevis för Sirius nu innan uppehållet och kort därefter. På pappret enklare matcher, varav majoriteten bör vinnas. Samtidigt är truppen i spillror. Med det sagt så är beröm på sin plats. https://twitter.com/diljenotlu/status/864916633214746624

.................................................. .................................
När jag kikar på Pekings, AIKs, Häckens och Malmös schema så slår det mig att Djurgården och Sirius kan hämta hem en del poäng innan serien vänder. Inte för att jag tror att Sirius har något i en toppstrid att göra, men uppenbarligen kan laget liggaextremt bra till om fem omgångar...

Kollar man Häckens spelschema så ser det ändå rätt överkomligt ut med lag som AFC, Malmö osv.
Citera
2017-05-17, 21:57
Medlem
nomadics avatar
Om det inte redan var påbörjat innan dagens match så råder nu inte längre några tvivel, det är fritt fall vi snackar om i Örebro. Den här truppen är ett fuskbygge med antingen tvivelaktiga eller alibiliknande karaktärer. Vi anfaller en och en, försvar en och en, spelar presspel en och en etc. etc.

Det finns inte på kartan att vi skulle lyckas hålla TRE lag bakom oss när vi summerar säsongen. Jag skulle ta en kvalplats alla dagar i veckan om jag blev erbjuden en här och nu.

Jag skulle verkligen inte ha något emot att låta Axén lämna under uppehållet och istället ta in en destruktiv och grisig tränare som ersättare. Jörgen Lennartsson kom hit!
Citera
2017-05-17, 22:01
Medlem
Får Sirius ingen tillbaka till på söndag saknas halva startelvan, var bara sex man på bänken idag också. Elvan är fortfarande slagkraftig men med Gustafssons skada ruckas det på ryggraden. Och klart det skadar möjligheterna att spela precis som man vill.
Citera
2017-05-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Berget borde haft rött väl? Men domarn friade eftersom det var tidigt i matchen.

Även Lewicki var ur balans. En riktig fjant är han, precis som Rosenberg.

Är väl ok med 1-1 med tanke på Malmös enorma spelövertag och ska hörnor de hade. Men surt med Kristinssons tavla, det skottet borde han kunnat styra bort.

Aido är sjukt viktig i backlinjen just nu. Jävla gigant är han.

Nej Berget borde inte haft rött. Tveksamt om det ens ska vara gult. Berget blir fasthållen både i arm och tröja, hammarbyaren trillar och drar honom med sig och fortsätter sen hålla fast honom. Förstår att han blir förbannad även om det var onödigt. Men lite känsla får domaren ha, liksom när han där Romulu(?) mopsade upp sig efteråt. Tycker inte han ska ha gult heller.

Och vad gjorde Lewicki som var så hemskt? Ingenting.
Citera
2017-05-17, 22:14
Medlem
Fullkomlig dansk överkörning i första spelmässigt men med tanke på att vi inte släppte till något avslut på mål så gör vi det ändå bra.

I andra halvlek tycker jag vi är bättre. Rätt slarviga framåt men mot ett lag som Malmoe iff iff är försvar key och där gjorde vi det klockrent.

Hade vår målvakt varit lika bra som våra försvarare hade vi vunnit, bittert men överlag ändå nöjd. Vi är inget bottenlag i år, woho!
Citera
2017-05-17, 22:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Fullkomlig dansk överkörning i första spelmässigt men med tanke på att vi inte släppte till något avslut på mål så gör vi det ändå bra.

I andra halvlek tycker jag vi är bättre. Rätt slarviga framåt men mot ett lag som Malmoe iff iff är försvar key och där gjorde vi det klockrent.

Hade vår målvakt varit lika bra som våra försvarare hade vi vunnit, bittert men överlag ändå nöjd. Vi är inget bottenlag i år, woho!

1-1 mot grötisarna skrattar man inte bort. Det var fan vad er äckliga tränare lyckas taktiskt.
Citera
2017-05-17, 22:32
Medlem
MrSkargards avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tinnerholm-rasar-mot-bajen-tranaren-forlorarmentalitet/

Det ska bli skönt att slippa Tinnerholm efter sommaren.
Citera
2017-05-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tinnerholm-rasar-mot-bajen-tranaren-forlorarmentalitet/

Det ska bli skönt att slippa Tinnerholm efter sommaren.
Fruktansvärt skönt. Är väl ingen i Malmö som är sympatisk men utöver psykopaten med armbågarna är väl han vidrigast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in