2017-05-17, 22:06
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
Karma har ju drabbat RS iom trafikolyckan.

Det där var väl lite väl ondskefullt. Det är väl ingen som blir lyckligare av att R.S råkat ut för en allvarlig trafikolycka.

Det måste ha varit en svår situation för R.S också på den tiden. Han var säkert under en omfattande press som kanske kan gr viss förståelse för varför det blev som det blev.

Dock blir det svårt för allmänheten att ha några sympatier om han själv inte går ut och berättar vad som blivit tokigt och varför det blev som det blev.

Första steget till förlåtelse är att erkänna att man gjort fel.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK4Life
Upplever det också som att Forsman och Harrysson blivit pressade, ledda och duperade av mytomanen och mannen som inte kan förlora - Sandberg , samt SÅC som ville göra karriär på sin helt ovetenskapliga minnesteori.

Nåja, nu ska vi inte ta i så det sprutar i kallingarna. Forsman sa ju i intervjun att ingen i utredningen protesterade då över hur utredningen gick till eller hur pojkarna behandlades så de är i hög grad medskyldiga till det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Obs, erkännande-förhöreT - singular, med 5-årige Robin hos Rolf, spelades inte in, senare försökte de vid ett andra tillfälle (dagen efter?) att få det på band hur "stenklart" Robin erkänner, men misslyckas, om jag förstått det rätt.

Jag slarvade lite när jag skrev. FörhöreT. Det förhör han använt sig av då han förstört dessa pojkars liv. På tal om stenklart... En gång sa Robin att Kevin hade hamnat på några stenar. Som sagt, den stackars pojken hittade antagligen bara på.
Citera
2017-05-17, 22:07
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Ja, så sjukt obehagligt.
Jag blev väldigt illa berörd när jag fick höra C säga "jag orkar inte mer" och frustrationen var så tydlig och sedan när man fick se när familjen själva fick bevittna förhören igen, fy fan.

Vilken jävla grej att leva med under 18 år, de måste ju ha fått hela sin barndom förstörd och C blev ju nästan flyttad från sin familj tack vare denna skit.

Håller med micro113 här:
"Christians räddning från att separeras från sin familj blir att ingen fosterfamilj vill ta emot honom ... Så fruktansvärt att behöva leva med den vetskapen .. samtidigt blev det givetvis Christians räddning - hade han inte fått vara kvar hos sina föräldrar så hade han inte haft en chans att klara detta .."
Citera
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Håller med dej. Vad är det som säger att detta tv-program skulle visa "sanningen". Det är naturligtvis vinklat och klippt för att passa syftet. Det brödernas föräldrar berättade för 19 år sedan vill det plötsligt idag inte kännas vid. Varför inte?
Det är ju uppenbart att du antingen inte sett dokumentären eller så har du helt enkelt svårt att ta till dig information och fakta. Jag tror på det senare. Sluta tramsa i tråden!
Citera
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, vi får hoppas att åklagaren vänder på alla stenar som de facto finns i det här fallet.

Ja, man får hoppas att det går att genomföra en riktig utredning. Svårt att åtala och döma någon (annan) så här långt efteråt. Tror att bröderna frias, oavsett.
Citera
2017-05-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ja, så sjukt obehagligt.
Jag blev väldigt illa berörd när jag fick höra C säga "jag orkar inte mer" och frustrationen var så tydlig och sedan när man fick se när familjen själva fick bevittna förhören igen, fy fan.

Vilken jävla grej att leva med under 18 år, de måste ju ha fått hela sin barndom förstörd och C blev ju nästan flyttad från sin familj tack vare denna skit.

Där bröt i alla fall jag ihop. Vilket helvete de små grabbarna har haft
Citera
2017-05-17, 22:08
Medlem
ursprungligens avatar
Favorit i repris: (Finn fem fel, obs! bara fem!)

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Här direkt ur SÅC´s bok "I huvudet på en seriemördare" 2010:

"När barn dödar andra barn sker ett kortvarigt uppvaknande som åtföljs av ett tigande, som om vi inte vill se. Fyraårige Kevin mördades 1998 i Arvika. Han hittades död en kväll liggande på en lastpall i vassen vid strandkanten till Kyrkviken. Den döda kroppen bar spår av skador runt halsen och underlivet.

Till en börja antog man att skadorna var ett resultat av ett sexuellt övergrepp. Men det var ingen pedofil eller ungdomar som begått brottet. Mördarna var ett syskonpar på fem respektive sju år. Det var ingen lek som spårat ur. Bröderna hade jagat Kevin och när han hamnat på rygg hade de tryckt en pinne mot hans hals och hållit kvar den tillräckligt länge för att Kevin skulle kvävas till döds. De hade också sparkat på honom, bland annat i underlivet. Därefter hade bröderna ställt sig på Kevins hals när han låg hopkrupen, kanske för att försäkra sig om att han var död, kanske i triumf över vad de åstadkommit.

De hade sedan släpat kroppen till strandkanten och lagt den i vassen för att dölja vad som hänt. En viktig omständighet kopplad till den tragiska händelsen var att dödandet hade föregåtts av handlingar som tydligt signalerade fantasier om dödligt våld. Sjuåringen som emellanåt fick vredesutbrott hade bland annat tagit stryptag på sin lillebror. Tyvärr stannade reaktionerna vid verkningslösa förmaningar, istället för att försöka förstå hans tankar ock känslor.

I en kommentar i ett tv-program om Kevin-mordet åtta år senare medger spaningsledaren Rolf Sandberg att om det hade varit vuxna personer som begått samma gärning hade det kallats mord. Efter att ha sett programmet förväntade sig Expressens tv-krönikör Britta Svensson att det skulle skapas nya rubriker och skrivas nya artiklar om varför Kevin mördades och vad som gjorts sedan dess för att hjälpa utsatta barn. Men kommentarerna uteblev, vilket krönikören formulerar på ett tänkvärt sätt: "Tystnaden är vårt sätt att hantera en sådan händelse. Så gör vi i det här landet när något har hänt som inte passar in i vår världsbild, i vår bild av oss själva."

För att kunna fånga upp signaler om våldshandlingar måste vi förstå i hur tidig ålder ett förhållningssätt utvecklas som inbegriper lustupplevelser av att skada andra. Vi måste lära oss mer om gärningsmäns tidiga fantasier. Vi måste ständigt aktualisera dessa kunskaper och erfarenheter istället för att tiga om dem, förenkla, förringa eller medialisera dem."
Redan i bokens inledning beskriver SÅC dessa två seriemördare! Det finns många svar på frågor i tråden i denna redogörelse. SÅC är ju en av de som vet vad som egentligen hände!
Citera
2017-05-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Men jag tror ingenting för än man får se ALL fakta. Varför trodde pappan bröderna va inblandad osv? Varför skulle han hitta på sina anteckningar. Va man såg idag så verkar de som de inte är skyldiga nej där håller jag med dig men vill de allt förstår du?

Han var starkt medicinerad när han gjorde detta, RS utnyttjade en person som inte visste vad han sa, detta ger genklanger till TQ fallet, TQ var så nerknarkad att han var på väg att flyga från marken när han kom med sina vildaste historier.
Citera
2017-05-17, 22:09
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Herregud vilka svaga och lågbegåvade föräldrar... det är lika skyldiga som ansvariga poliser.

Utveckla gärna hur du kom till denna något udda slutsats. Känner du föräldrarna? Har du mer information än det som kom fram i de tre programmen?
Citera
2017-05-17, 22:10
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Tyckte också Forsman var exemplarisk i sitt beteende när han fick se förhören igen, det var ett fint bevis på hur mycket som har gått fel under förundersökningen. Harrysson verkade också missnöjd med sitt agerande.

Bör även poängteras att båda i första avsnittet gjorde klart att det inte fanns några direkta erkännanden vilket visar att RS inte är något annat än en lögnare.
Hoppas han inte gör en pudel och försöker skylla på dem.
Hans skyldighet att kolla materialet.
Citera
2017-05-17, 22:10
Medlem
Wounderingtwos avatar
Jag har precis börjat titta på sista delen.

Av alla mord man följt, alla förundersökningar man läst, obduktionsbilder och brottsplatser man sett, jag ansåg mig härdad efter det. Men det här, det är beyond words.

Jag mår fysiskt illa och gråter när Christian vallas på bryggan.

Fy fan för RS och SÅC. Jag brukar inte önska andra människor ont men för dessa två har jag inga hämningar.
Senast redigerad av Wounderingtwo 2017-05-17 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in