Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 18:14
Medlem
MorbIdas avatar
Vad tror ni de två släppta kan misstänkas för?
Kan brott mot griftefriden och skyddande av brottsling vara aktuellt?
Citera
2017-05-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Taxi må vara utslutet men det vet ju inte han om han t.ex inte ens var där. Han hade ju annan bostad också.

Om han säger att hon tog taxi från gården, och han inte är på gården.... ja, då säger han ju emot sig själv. Hur ska han kunna veta det då? Han trasslar in sig.

Polisen har mycket på fötterna. Annars hade åklagaren lagt in en framställan om häktning. Jag lovar
Citera
2017-05-17, 18:16
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Taxi må vara utslutet men det vet ju inte han om han t.ex inte ens var där. Han hade ju annan bostad också.

Att han vistats i huset på gården är väl redan confirmed. Att han senare hittades av pappan i en annan fastighet är väl inte konstigt då han antagligen vill ha distans från platsen där Tova bragts om livet. Svårt att se att Tova skulle vara på gården ensam och sedan ta taxi därifrån medans Billy är i en annan fastighet långt bort och även vet att hon tar en taxi.
Citera
2017-05-17, 18:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda

Det verkar det mest logiska i så fall. Jag tror för min del att de inte kommer att dras in i mordutredningen mer, men jag kan ha fel.
Citera
2017-05-17, 18:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Två av tre misstänkta har y-namn alltså, intressant. Jag tycker egentligen inte man ska presentera namn innan det finns dom, eller i alla fall konkreta bevis, men ett intressant faktum i vilket fall som helst.

Någon som tror sig känna till något tänkbart motiv?

Ja, där ser man. Min förutfattade mening lutade åt icke-skidåkare. Det är andra gången på något år nu som jag verkar ha misstagit mig.

Det återstår att se hur det utvecklas för killarna men sannolikt är det någon/några av dem eller alla.
Citera
2017-05-17, 18:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda

Ingenting eftersom dom är på fri fot. Tror det har visat sig att dom inte varit i närheten av gården dom här dygnen.

Bild fyndplats.
https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1494929087/svts/article13697208.svt/BINARY/original/flygfoto2-jpg
Citera
2017-05-17, 18:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Var ni tvungna att skriva "misstänkt" i trådtiteln för att utredningen inte är klar, eller tror någon här verkligen att det är möjligt att hon har dött av sig själv?
Man är misstänkt tills domen faller och än är ingen dömd för mordet på Tova.
Om det nu ens var ett mord? Då obduktionen inte är klar ännu kan det vara ett olycksfall som har orsakat skador i samband med en överdos. Långsökt... ja visst... men vi vet inte ännu.
Citera
2017-05-17, 18:20
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Expojkvännens kompisar som också suttit anhållna släpps på fri fot. Men enligt åklagaren kvarstår vissa misstankar mot männen.
– Misstankarna mot dem som är satta på fri fot är inte tillräckligt starka för att begäras häktade. Men misstankarna kvarstår i den bemärkelsen att de inte försvinner när man släpper ut dem. Sedan kommer utredningen att fortsätta och visa vad det leder till, säger Christer Sammens.

Än är dom inte ute ur skogen som man säger

Vilken pajasåklagare!

Hur är det möjligt att alla 3 anhölls som på sannolika skäl misstänkta för mord och att 2 släpps och enbart 1 begärs häktad?
Fan att ingen journalist reagerar över pajasåklagaren.
Citera
2017-05-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Att han vistats i huset på gården är väl redan confirmed. Att han senare hittades av pappan i en annan fastighet är väl inte konstigt då han antagligen vill ha distans från platsen där Tova bragts om livet. Svårt att se att Tova skulle vara på gården ensam och sedan ta taxi därifrån medans Billy är i en annan fastighet långt bort och även vet att hon tar en taxi.
Exakt!
Citera
2017-05-17, 18:21
Tror ni gripandet av JE och FH grundar sig på att de åkt båt tillsammans med BF på eftermiddagen?
Citera
2017-05-17, 18:22
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ingenting eftersom dom är på fri fot. Tror det har visat sig att dom inte varit i närheten av gården dom här dygnen.

Bild fyndplats.
https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1494929087/svts/article13697208.svt/BINARY/original/flygfoto2-jpg

De behöver inte ha varit i närheten av brottet, eller platsen, för att misstänkas för de brotten. Kanske har de hjälpt mördaren att gömma kroppen och hjälpt honom genom att inte berätta om det han berättat för dem om vad som hänt.
Citera
2017-05-17, 18:22
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Man är misstänkt tills domen faller och än är ingen dömd för mordet på Tova.
Om det nu ens var ett mord? Då obduktionen inte är klar ännu kan det vara ett olycksfall som har orsakat skador i samband med en överdos. Långsökt... ja visst... men vi vet inte ännu.

Tror OD spåret kan lämnas oxå, varför skulle man inte lägga upp korten på bordet då. Dessutom är det svårt att få sådana skador på kroppen som den ska haft när den anträffades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in