Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 10:32
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Kan väl också vara så att man bedömde det som högst sannolikt att det var Tova dem hade hittat i vattnet (Hur många mer unga blonda tjejer var försvunna i området liksom) och därefter kontaktade dem anhöriga och sa att dem hade hittat en kropp.

Rent tekniskt sätt så tror jag inte identifieringen var klar när pappan kontaktade sin vän, men alla förstod nog ändå att det var Tova dem hade hittat.

Ja och nej

För polisen så handlar det om en balansgång skulle jag tro.

Man får väl inte informera anhöriga utan att vara helt säkra på identiteten?

Men visst, ett litet område, lite nyfikna människor som tittar och så inser man att kroppen av en ung kvinna har hittats......det dröjer nog inte länge innan någon informerar pappan (annan än polisen).

Men klart är att flickan är identifierad då polisen bekräftar till media att Tova har hittats död. Och då menar jag identifierad med säkerhet av polisen.
Citera
2017-05-17, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur72
Säkerligen impulsbrott, och som andra varit inne på har denne Blyfa begått brottet ensam. Verkar alldeles för osannolikt att tre unga killar skulle blivit våldsamma psykopater samtidigt.

Att alla sitter anhållna beror säkert på att polisen vill reda ut saker för att få lite klarhet i händelserna.

Det blir värre för dom om inte berättar. Då kan det bli åtal om medhjälp eller skyddande eller att inte kontaktat polis (typ)

Rätta mej om har fel.
Citera
2017-05-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nog tror jag något har spillt ur dom. Annars skulle inte åklagaren redan i morse säga att han kan häkta dom typ ett dygn före deadline om han önskar.
Sa han det även om de om ALLA TRE?
Citera
2017-05-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Jag förstår inte vad som är skumt med tre killar i en båt? Jag menar man har väl rätt att ro hur man vill i sicksack eller köra med motor om man bor vid en sjö
Det konstiga är att hon senare hittades där

Men var det roligt väder?
Citera
2017-05-17, 10:34
Medlem
Det räcker ju inte bara med reseförbud. Häktning sker säkert annars kan det ju finnas risk att de påverkar förundersökningen på något sett eller begå övergrepp i rättssak.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ungefär som jag skrev i några inlägg sedan. Att Billy är den som är skyldig och agerat helt själv. Och att han ev hintat till sina två polare att något hänt. Har otroligt svårt att tro att tre unga killar gjort detta. Billy blir häktad och de andra två släppta med reseförbud under förundersökningen.
Citera
2017-05-17, 10:36
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men var det roligt väder?
De kanske sjösatte båten efter vintern
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av awsomechick
Vissa brott, dvs brott som ger ett x antal år i fängelse, är obligatorisk häktning.
Skulle förvåna mig mycket om de släpps med tanke på misstankegraden

Det har ju åklagaren redan sagt. mord, häktad på sannolika skäl, el sagolika skäl som man säger ibland.................
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Det som stör mig är att de inte verkar ha erkänt någonting överhuvudtaget. Man får för sig att några som bara varit inblandade (Bumbo och Fredrik) och inte ledande (Billy) borde tappa masken och bara spilla all information de har.

Vi vet inte om killarna sagt något och erkänt. Det är ju inget polisen går ut med. Vid eventuella häktningsförhandlingar kan rubriceringen som åklagaren satt ge en hint om ifall de fått ett genombrott. Om en häktas misstänkt för mord och de två andra för skyddande av brottsling och brott mot griftefriden akternartiv medhjälp vid mord,så kan det bero på att någon avslöjat saker och ting.

Men det är inte säkert att polisen ansätter de så hårt i förhören just nu. De kan ha så mycket teknisk bevisning att de vet att de kan få alla tre häktade ändå. Sen när de samlat ihop mycket bevis mot de anklagade så börjar de lägga fram bevis för bevis i förhören och se hur killarna reagerar. Lätt hänt att måla in sig i ett hörn då.
Citera
2017-05-17, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Det blir värre för dom om inte berättar. Då kan det bli åtal om medhjälp eller skyddande eller att inte kontaktat polis (typ)

Rätta mej om har fel.

Nä du har rätt, nu sjunger dom hej vilt------
Citera
2017-05-17, 10:39
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Det som stör mig är att de inte verkar ha erkänt någonting överhuvudtaget, fast polisen kanske håller detta för sig själv... Man får för sig att några som bara varit inblandade (Bumbo och Fredrik) och inte ledande (Billy) borde tappa masken och bara spilla all information de har.

En intressant fråga.

Vad skall alla 3 erkänna, mord?

Som många andra i tråden så tror jag att en av männen hade ihjäl Tova och de övriga 2 drogs med i eländet.
Två av gärningsmännen kommer därför att uppriktigt neka till "mord" utan att så att säga vara några lögnare.

För att klara skinnet så kommer nog 2 gärningsmän att skylla på den tredje.

Det skall bli väldigt intressant att få se vad de 3 gärningsmännen begärs häktade för och enligt vilken misstankegrad de häktas enligt?
Citera
Medlem
tjackifnatts avatar
Citat:
Det är väl helt uppenbart att det är Tova på bilden? Har du inte sett en tjej utan smink någongång..?

Jag fick uppfattningen att det var tovas mamma och pappa på den Bilden? Tova ser ju mycket yngre ut på hennes bilder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awsomechick
Det räcker ju inte bara med reseförbud. Häktning sker säkert annars kan det ju finnas risk att de påverkar förundersökningen på något sett eller begå övergrepp i rättssak.
Övergrepp i rättsak? Mot vem? Övergrepp i rättsak är att hota någon att "om du går till polisen så dödar jag dig". Och polisen är ju de facto redan inblandad.
Påverka förundersökningen? Varför? Om de skulle göra det så är de ju skyldiga till något, och då skulle de inte släppts. Så jag ser nog inte dina argument som relevanta. Men rätta mig gärna, jag har möjligen missförstått något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in