2017-05-16, 23:39
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag tror jag hittade min personliga favorit bland de på blocklistan, nämligen den svarta amerikanska akademikern Thomas Sowell (även om jag inte har något emot Richard Dawkins), som har spridit kloka kommentarer kring sig som andra sprider mjäll. Det finns säkert något slående citat av honom angående liknande myndighetsövning (eller åtminstone dito agerande från vänstertroende).

Att skådisen James Woods är med är också lite lustigt. Är det på grund av hans inhopp i Family Guy, en TV-serie som brukar reta gallfeber på en del skriftlärda postmarxister och PK-församlingsmedlemmar?

Källa:
http://genusdebatten.se/svenska-inst...saken-skandal/

James Woods är pro-Trump. Skriver man något positivt om Trump ringer väl varenda jävla klocka i deras algoritm. Thomas Sowell är väl känd för rätt många antifeministiska uttalanden (han debunkade lönegapet redan på 70-talet har jag för mig). Jag tycker båda är jävligt vettiga förövrigt. Speciellt Sowell, riktigt skarp.
Citera
2017-05-16, 23:39
Medlem
Nu sitter SI i klistret. Blir väl att de skulle allt på den där "nätsäkerhetsexperten".

Fy fan vad det går utför när vänsteraktivister infiltrerar svenska myndigheter. Samma sak med Migrationsverket där de hjälpt vänner att få asyl.
Citera
2017-05-16, 23:40
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Whops. Om Lauren Southern reagerar så kommer alla andra internetprofiler reagera och då tar det hus i helvete.
Haha och Sverige klagar på Ungern, Polen och Ryssland att de är odemokratiska. Haha, Sverige är bortom räddning och jag började seriöst kolla efter lägenheter i Köpenhamn (är öppen för andra förslag) efter att ha läst tråden.
Citera
2017-05-16, 23:45
Medlem
Mich13s avatar
Det här landet är helt sinnessjukt. Jag är arg och förtvivlad inför Sveriges framtid, men när sånt här kommer ut har man fan lust att bara se skiten gå åt helvete, vilket det ändå gör tids nog, och att de som orsakat detta ska få betala ordentligt.

Är Nordkorea Sveriges förebild numera?
Citera
2017-05-16, 23:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Åh nej!
några ha blivit blockade på twitter och blivit kränkta!...det är ju fasansfullt och måste polisanmälas genast.
Pffft!
jävla töntar - vem fan bryr sig? Det är väl bara en merit att bli blockad av dumskallar
Tack för att du förtydligar för alla som läser vilken idiot du är, då det främst handlar om åsiktsregistrering utav 14, 300 personer, med välsignelse från ett svenskt institut.
Citera
2017-05-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Åh nej!

några ha blivit blockade på twitter och blivit kränkta!...det är ju fasansfullt och måste polisanmälas genast.

Pffft!

jävla töntar - vem fan bryr sig? Det är väl bara en merit att bli blockad av dumskallar

Fast du är för trög för att förstå, tråkigt nog. Du gör även inlägg i tråden utan att ha läst ens två inlägg.

Nej ingen här bryr sig om twitter. Ingen bryr sig om man blir blockerad på en jävla skitsajt som twitter.
Men nu är det ens svensk myndighet som vi skattebetalare ger pengar till varje år som lagt upp ett offentligt åsiktsregister, något som strider mot en utav våra grundlagar. Våra grundlagar är det Sverige byggts upp på, att börja bryta mot dessa är ett större hot mot demokratin än vad nazister, rasister och andra någonsin kommer att bli.
Citera
2017-05-16, 23:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Det här landet är helt sinnessjukt. Jag är arg och förtvivlad inför Sveriges framtid, men när sånt här kommer ut har man fan lust att bara se skiten gå åt helvete, vilket det ändå gör tids nog, och att de som orsakat detta ska få betala ordentligt.

Är Nordkorea Sveriges förebild numera?
Naw.
Nordkorea är modellen, men sanningen är att ingen vill hålla i "rodret Sverige" efter Reinfeldt, så de anlitade en förståndshandikappad svetsare att sköta jobbet. Iaf utåt sett.

Christian Palme har JO-anmält institutionen. Andra har polisanmält dem och cheferna i synnerhet, då åsiktsregistrering är olaglig i Sverige.
Citera
2017-05-17, 00:00
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

Men visst, självfallet måste man blockera personer som Thomas Sowell, Richard Dawkins, Bill Gates m.fl., andra länders utrikesdepartement, twitterkonton som kretsar kring astronomi och naturvetenskap m.m., eftersom de tydligen "ägnar sig åt drev, hot, hat och hets mot migranter, kvinnor och HBTQ-personer, men även mot organisationer som är engagerade i mänskliga rättigheter. Dessa konton har ofta högerextrem och/eller nynazistisk inriktning och hetsar även till våld". Ingen filterbubbla där, inte.

Viktigt att komma ihåg att chefen på enheten för Svensk Värdegrundskommunikation så sent som igår slog sig för bröstet för att ha givit de så kallade "curatorerna" långtgående mandat att upprätta "säkra zoner" för att de tilltänkta vänsterradikalerna som skulle handha kontot inte behövde oroa sig för obehagligt oliktänkande när de twittrade ut den pk-certifierade #Sverigebilden.

Detta skrevs alltså igår:

https://si.se/si-tar-krafttag-att-sk...det-pa-sweden/

När sedan en självutnämnd rasifierad säkerhetsexpert som utlovade full "trollresistens" fick grönt ljus (och ingen som helst kvalitets och/eller kompenssäkring ägt rum från myndighetens sida) för att etablera det olagliga åsiktsregistret, ingen av batikdamerna i spetsen har ju så att säga kommunicerat ut eventuella kriterier att förhålla sig till, är det dömt att eskalera. Känslorna sätter ingen gränser liksom och i fallen med Bill Gates och James Woods har dom "känts nazistiska" och "inte vänster" så då får dom hamna på en "svensk nazist och hatlista" för att inte riskera "störa Sverigebilden". Sedan träffar skiten fläkten och myndigheten trodde att det var ok med åsiktsregister för "Expressen har ju ett" och då "förstör man det".
Senast redigerad av NS_14 2017-05-17 kl. 00:03.
Citera
2017-05-17, 00:01
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Naw.
Nordkorea är modellen, men sanningen är att ingen vill hålla i "rodret Sverige" efter Reinfeldt, så de anlitade en förståndshandikappad svetsare att sköta jobbet. Iaf utåt sett.

Christian Palme har JO-anmält institutionen. Andra har polisanmält dem och cheferna i synnerhet, då åsiktsregistrering är olaglig i Sverige.

Finns det någon delete-knapp någonstans för det här landet?

Som lök på laxen hände ju även detta idag https://twitter.com/SwedeninJERU/sta...35789101391872 det skedde tidigare, men verkar ha undgått alla fram tills idag åtminstone.

Och då har vi bara kommit till onsdag. En stark vecka för konungariket Sverige.

Skjut mig någon...
Citera
2017-05-17, 00:06
Medlem
BaraBiffens avatar
Har skummat igenom medier nu och ingen dagstidning har skrivit om detta. Så typiskt! Inte ens Svt.
Citera
2017-05-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Naw.

Svenska institutets egna twitterkonto Sweden har varje vecka en ny curator, alltså någon som twittrar åt dem för att spegla Sverige ur flera olika perspektiv. Förra veckans curator blockade 14.000 twitteranvändare, vilket har väckt starka reaktioner på vissa delar av Twitter.
– Vi kommer att ta bort blocklistan, säger Jenny Ljung, chef för enheten för Sverigekommunikation.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/t...a-twitterkonto
Citera
2017-05-17, 00:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Svenska institutets egna twitterkonto Sweden har varje vecka en ny curator, alltså någon som twittrar åt dem för att spegla Sverige ur flera olika perspektiv. Förra veckans curator blockade 14.000 twitteranvändare, vilket har väckt starka reaktioner på vissa delar av Twitter.
– Vi kommer att ta bort blocklistan, säger Jenny Ljung, chef för enheten för Sverigekommunikation.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/t...a-twitterkonto
Ja, jag vet. Och? Varför citerade du mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in