Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-16, 22:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Men det är bara vi dissidenter som tycker så. Alla andra hyllar demokratin i varje löp eller krönika. Att mormor inte har en aning om vad som faktiskt sker har enligt dem inget med demokrati att göra.

Demokrati har enligt murvlarna enkom en uppgift att få folket att rösta rätt var fjärde år. Allt annat är bakgrundsbrus för dessa tokstollar.

Svenska politiker (i 7klöver kartellen), svenska s.k. journalister och andra propagandister anser att "demokratin" är ett bestämt åsiktspaket.

I åsiktspaketet finns den statliga "värdegrunden". Vart fjärde år ska medborgarna utföra en ritual, som anses bekräfta medborgarnas vördnad för den statliga värdegrunden.
Citera
2017-05-16, 22:34
Medlem
Jag hoppas att detta leder till en granskning av Expo. Låtsas tidningen som för åsiktsregister över hela befolkningen. LO använder Expo tex för att granska de egna medlemarna så ingen SDare råkar få nån ledande position och betalar Expo rikligt för detta. Jag är övertygad om att svenska myndigheter använder tex Acta Publica där det finns flera Expoiter och researchgruppen för att granska tex vid anställningar. - Vad myndigheter inte fattar är att EXPO har 100% tillgång till alla slagningar som görs hos Acta Publica och de som jobbar där har en politisk agenda. De kan "styra" anställningar och de kan tjalla till arbetsgivare. Expo har alltså en osund kontroll över myndigheter och press i Sverige.

Vi kan ta Mona Sahlin tex. Den första hon anställde var en Expoit tex. Detta förfarandet anses helt normalt i Sverige idag.
Citera
2017-05-16, 22:43
Medlem
SI verkar vara en myndighet i fritt fall. Inte nog med att de har raderat en offentlig handling som de själva har upprätt, de verkar inte heller diarieföra de begäran som inkommit om att få ut sagda handling. Det är flera grundlagsbrott de just nu gör sig skyldiga till. Det är helt klart att de ansvariga helt har tappat kontrollen här.
Citera
2017-05-16, 22:44
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag hoppas att detta leder till en granskning av Expo. Låtsas tidningen som för åsiktsregister över hela befolkningen. LO använder Expo tex för att granska de egna medlemarna så ingen SDare råkar få nån ledande position och betalar Expo rikligt för detta. Jag är övertygad om att svenska myndigheter använder tex Acta Publica där det finns flera Expoiter och researchgruppen för att granska tex vid anställningar. - Vad myndigheter inte fattar är att EXPO har 100% tillgång till alla slagningar som görs hos Acta Publica och de som jobbar där har en politisk agenda. De kan "styra" anställningar och de kan tjalla till arbetsgivare. Expo har alltså en osund kontroll över myndigheter och press i Sverige.

Vi kan ta Mona Sahlin tex. Den första hon anställde var en Expoit tex. Detta förfarandet anses helt normalt i Sverige idag.

Håller med dig fullständigt.
Detta Expo med AFA pack och andra Vänsterpatrask har verkligen smygit sig in i finrummet.
Aftonhoran och Spypressen hänvisar gång på gång till Expo.
Sen också super Mytomanen Arnstad.....
Citera
2017-05-16, 22:48
Medlem
fernebos avatar
Sverige och det samhällssystem vi har är verkligen bortom all räddning. Det ökande förtrycket och kontrollen kommer dock bara att skynda på kollapsen. Ska vi gissa att Sverige är slut som "liberal demokrati" 2022?
Citera
2017-05-16, 22:48
Citat:
Jag hoppas att detta leder till en granskning av Expo.

Håller helt med.

Jag delar den allmänna upprördheten här i tråden till fullo. Tycker emellertid man bör ta kritiken längre än till bara just denna blocklista på twitter. Jag menar att själva existensen av @sweden är rätt skandalös. Detta ska alltså på något sätt vara ett "officiellt" twitterkonto för Sverige, och sen ges det uteslutande till hbtq-hens med radikal vänsteragenda? Visst, kontot är väl tänkt mest som en "kul grej" -- men det är ändå väldigt fel att "kuratorerna" så tydligt utses på ideologiska kriterier, där den famösa "värdegrunden" alltid står i centrum. Jag ser detta som demokratiskt oacceptabelt.

Sen i förlängningen (men visst, detta är kanske inte ämnet här) har vi hela detta inofficiella, men ändå av de styrande makterna understödda och upprätthållna ideologikomplex bestående av Expo, Researchgruppen (sånt jävla fjantigt namn), Rättviseförmedlingen och dylikt. Helt utan demokratiskt mandat, men ändå upphöjda som nån slags etisk instans stående över myndigheter, departement, och statliga kulturinstitutioner. Som nån slags jävla politbyrå. Så jävla sjukt.

Vi måste skapa "säkra rum" för våra curators från Nazister och kvinnohatare. Jawohl. Män som hatar kvinnor, fan vilken käck fras det är. Och Nazzarna lurar tydligen bakom varje hörn.
Citera
2017-05-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tycker att medias agerande är en i stort sett lika stor skandal som SI:s agerande.

Många svenskar har inte twitter, inte heller läser de alternativ media såsom Nyheter Idag eller tar del av information via diskussionsforum som Flashback. Dessa personer litar på traditionell media som nu FULLSTÄNDIGT sviker sin uppgift. Vi har en myndighet som upprättat register över medborgare med "fel" åsikter. En myndighet som sedan förstör bevisen genom att radera något som är att betrakta som en offentlig handling.

Detta är en myndighet som står under UD.

Det är en skandal av stora mått att journalister vars uppgift är att granska hur myndigheter agerar underlåter så gott som HELT att göra detta.

Svensk demokrati krackelerar snabbt nu.

Ja, det är helt sjukt. Som nån sa på Twitter, tänk om det varit en högerbloggare som upprättat en lista över vänsteraktivister som en myndighet använt för att blocka. Då hade all uppståndelse om rom-registret känts som en lätt bris. Journalisterna hade troligen varit upprörda i månader. Nu är det helt tyst eftersom det rör sig om elaka högertwittrare. Anders Lindberg från Aftonbladet förstår inte ens varför folk är upprörda...
Citera
2017-05-16, 22:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Håller helt med.

Jag delar den allmänna upprördheten här i tråden till fullo. Tycker emellertid man bör ta kritiken längre än till bara just denna blocklista på twitter. Jag menar att själva existensen av @sweden är rätt skandalös. Detta ska alltså på något sätt vara ett "officiellt" twitterkonto för Sverige, och sen ges det uteslutande till hbtq-hens med radikal vänsteragenda? Visst, kontot är väl tänkt mest som en "kul grej" -- men det är ändå väldigt fel att "kuratorerna" så tydligt utses på ideologiska kriterier, där den famösa "värdegrunden" alltid står i centrum. Jag ser detta som demokratiskt oacceptabelt.

Sen i förlängningen (men visst, detta är kanske inte ämnet här) har vi hela detta inofficiella, men ändå av de styrande makterna understödda och upprätthållna ideologikomplex bestående av Expo, Researchgruppen (sånt jävla fjantigt namn), Rättviseförmedlingen och dylikt. Helt utan demokratiskt mandat, men ändå upphöjda som nån slags etisk instans stående över myndigheter, departement, och statliga kulturinstitutioner. Som nån slags jävla politbyrå. Så jävla sjukt.

Vi måste skapa "säkra rum" för våra curators från Nazister och kvinnohatare. Jawohl. Män som hatar kvinnor, fan vilken käck fras det är. Och Nazzarna lurar tydligen bakom varje hörn.
Helt rätt. Det rör sig om ämbetsmanna-aktivister. Allt detta leder oss in i en värld, enbart befolkad av idioter, som helt utan motstånd kan bedriva sin skadliga verksamhet helt bekostad av skattemedel. Man gör allt för att förstöra samhället, men gör ändå anspråk på att bli betraktad som "god". Vi är i motsvarande situation som att bo på ett stort fartyg mitt i norra ishavet, med en grupp idioter som hela tiden försöker borra hål på skrovet & dessutom har anspråk på att bli betraktade som "goda". Släng dom överbord.
Citera
2017-05-16, 23:06
Medlem
Europes avatar
Jag tror jag hittade min personliga favorit bland de på blocklistan, nämligen den svarta amerikanska akademikern Thomas Sowell (även om jag inte har något emot Richard Dawkins), som har spridit kloka kommentarer kring sig som andra sprider mjäll. Det finns säkert något slående citat av honom angående liknande myndighetsövning (eller åtminstone dito agerande från vänstertroende).

Att skådisen James Woods är med är också lite lustigt. Är det på grund av hans inhopp i Family Guy, en TV-serie som brukar reta gallfeber på en del skriftlärda postmarxister och PK-församlingsmedlemmar?

Källa:
http://genusdebatten.se/svenska-inst...saken-skandal/
Citera
2017-05-16, 23:16
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:

Först får man reda på att Sverige är en kommunistisk diktatur där Svenska myndigheter för åsiktsregister över regimkritiker, sedan gjorde jag misstaget att klicka på länken i din sidfot.

VAD I HELA HELVETET ÄR DET FÖR FEL PÅ DETTA LAND?
Citera
2017-05-16, 23:24
Medlem
Europes avatar
Det är väl inte bara jag som ser det komiska med svenska regimens, de statliga myndigheternas, de statliga propagandakanalernas och de offentligt avlönade PK-politrukernas nyliga kampanj om "filterbubblor" å ena sidan, samt den här fadäsen med åsiktsregistrering och blockeringslista av en svensk myndighet i samråd med offentligt avlönade PK-politruker å andra sidan?

Men visst, självfallet måste man blockera personer som Thomas Sowell, Richard Dawkins, Bill Gates m.fl., andra länders utrikesdepartement, twitterkonton som kretsar kring astronomi och naturvetenskap m.m., eftersom de tydligen "ägnar sig åt drev, hot, hat och hets mot migranter, kvinnor och HBTQ-personer, men även mot organisationer som är engagerade i mänskliga rättigheter. Dessa konton har ofta högerextrem och/eller nynazistisk inriktning och hetsar även till våld". Ingen filterbubbla där, inte.
Citera
2017-05-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Att skådisen James Woods är med är också lite lustigt. Är det på grund av hans inhopp i Family Guy, en TV-serie som brukar reta gallfeber på en del skriftlärda postmarxister och PK-församlingsmedlemmar?

James Woods är väldigt frispråkig på Twitter vilket troligen retat gallfeber på vänstern i allmänhet och Vian Tahir i synnerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in