Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Jag hoppas att detta leder till en granskning av Expo.
Håller helt med.
Jag delar den allmänna upprördheten här i tråden till fullo. Tycker emellertid man bör ta kritiken längre än till bara just denna blocklista på twitter. Jag menar att själva existensen av @sweden är rätt skandalös. Detta ska alltså på något sätt vara ett "officiellt" twitterkonto för Sverige, och sen ges det uteslutande till hbtq-hens med radikal vänsteragenda? Visst, kontot är väl tänkt mest som en "kul grej" -- men det är ändå väldigt fel att "kuratorerna" så tydligt utses på ideologiska kriterier, där den famösa "värdegrunden" alltid står i centrum. Jag ser detta som demokratiskt oacceptabelt.
Sen i förlängningen (men visst, detta är kanske inte ämnet här) har vi hela detta inofficiella, men ändå av de styrande makterna understödda och upprätthållna ideologikomplex bestående av Expo, Researchgruppen (sånt jävla fjantigt namn), Rättviseförmedlingen och dylikt. Helt utan demokratiskt mandat, men ändå upphöjda som nån slags etisk instans stående över myndigheter, departement, och statliga kulturinstitutioner. Som nån slags jävla politbyrå. Så jävla sjukt.
Vi måste skapa "säkra rum" för våra curators från Nazister och kvinnohatare. Jawohl. Män som hatar kvinnor, fan vilken käck fras det är. Och Nazzarna lurar tydligen bakom varje hörn.