Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 20:55
Medlem
konstits avatar
Klassiskt "skyll-på-varandra"-scenario under uppsegling...
Citera
2017-05-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Vet vi att det var "frivilligt" hon träffade honom? Människorov tyder kanske på att de rövat henne in i en bil och kört iväg med henne eller?

Knappast.. hon har ringt sin vän och varit glad
Citera
2017-05-16, 20:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ingen aning. Tack för statistiken.
Men vad gjorde hon ute i skogen med sitt pundarex med bihang? Ditlurad eller ditkörd under tvång? Finns den statistiken med?

Hon verkar ha tagit sig dit frivilligt. Uppenbarligen såg hon inte honom som ett hot. Det var hennes föräldrar som polisanmälde honom för misshandel. Inte Tova. Hon ville väl tro att han ändrat sig.
Citera
2017-05-16, 20:58
Medlem
ParkLane66s avatar
Det hela är oerhört tragiskt. Troligen ligger svartsjuka alternativt kränkt manlighet bakom dådet säkert i samband med alkohol och kanske cannabis.
Jag tror inte det var meningen att döda Tova utan nått som skedde i hastigt mod på grund av någon inbillad kränkning. Kanske hon nobbar honom, inte vill ha sex etc. När mördaren upptäcker vad han gjort lyckas han övertala sina kumpaner (alternativt hota) att hjälpa honom göra sig av med kroppen.
Jag tror också att polisen lyckats säkra spår (teknisk bevisning). Jag tror också att minst en av dom redan erkänt sin del eller snart kommer att göra det.
Resultatet är en död person och flera förstörda familjer.
Jag lider verkligen med Tovas närstående.
Jag är också övertygad om att GM:s närstående också lider och undrar vad dom gjort för fel och om dom kunnat göra något annorlunda för att förhindra det som skett.
Dom enda jag helt saknar empati för är mördarna. Dom kunde gjort annorlunda.
Tyvärr är detta ett vanligt scenario när kvinnor mördas även om kvinnorna och mördarna brukar vara äldre.
Citera
2017-05-16, 20:58
Medlem
SeanAverys avatar
Nya uppgifter. Föräldrarna blir oroliga på söndagen när tova inte kommit hem, dom åker till gården men där är det Tomt. Dom beger sig till annan adress och hittar där billy, han säger att Tova varit på gården men tagit taxi därifrån.
Citera
2017-05-16, 21:00
Medlem
Vet inte vad som kommit fram i denna tråd, men jag fyller på med säkra källor.

3 killar som är fordonsintresserade ca 21-23 år. (tvättäkta svenskar). Har även namn på alla 3, varav ena är ex pojkvännen till Tova.

Pojkvännen & Tova har varit tillsammans till och från sedan Tova var 14-15 år, men för ett tag sedan blev Tova misshandlad av pojkvännen, pappan polisanmälde ex pojkvännen 19 mars.

Innan Tova skulle på fest hörde ex pojkvännen av sig, dom träffades, på något sätt fanns även hans 2 kompisar med i bilden, det slutar med att pojkvännen dödar Tova, han/dom kör ut henne med båt släpper av henne där. En gubbe som är boende i anslutning till sjön ser någon båt som kör väldigt fort och misstänktsamt, senare hittar polisen en död människa där i vattnet.

ex Pojkvännen var förmodligen svartsjuk. Droger och deppression verkar finnas med i bilden hos ex pojkvännen
Citera
2017-05-16, 21:01
Medlem
ace_secs avatar
GM anmäldes av Tova för ett par månader sedan för misshandel.
Och ändå väljer hon att åka och festa med honom och hans kompisar.

Tänkbart motiv: GM vill hämnas för Tovas polisanmälan mot honom. Kanske inte var tänkt att mördas, utan mer tillrättavisas fysiskt.
Citera
2017-05-16, 21:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Nya uppgifter. Föräldrarna blir oroliga på söndagen när tova inte kommit hem, dom åker till gården men där är det Tomt. Dom beger sig till annan adress och hittar där billy, han säger att Tova varit på gården men tagit taxi därifrån.

Vilken är denna andra adress där han var då? Hos nån kompis? Alla tre plockades ju in nästan samtidigt verkar det som så dom verkar ju inte legat och gömt sig speciellt bra på olika adresser eller liknande.
Citera
2017-05-16, 21:02
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om du ligger i bakhåll för att mörda Pelle en mörk natt, men tar fel och råkar döda Nisse - då har du mördat Nisse av misstag.
Men du blir nog dömd för mord av Nisse, fast det inte var meningen.

Nej, du blir förmodligen dömd dråp på Nisse OCH mordförsök på Pelle.
Citera
2017-05-16, 21:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.munos
Jag har väldigt goda vänner, men jag skulle aldrig hjälpa någon att dumpa en kropp.

Kan han ha haft en hållhake på dom eller var dom rädda för honom?
Men ändå, hur dumma kan dom vara? Har aldrig varit i Hudiksvall men man misstänker ju inavel i ett antal generationer.

Nu tänker du som en normal Svensson som aldrig tagit droger eller kört i fyllan. De här gossarna tänkte inte laglydigt, såg livet på ett annat sätt än du och dina vänner. Det som är totalt onormalt i din värld kan vara fullständigt normalt i deras. Kanske de hade hjälpt varandra förut med olika brott, hjälpt varandra att komna undan rött isan. Då är steget inte lika långt till att hjälpa sin kompis igen hur grovt brottet än är.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Lite värme från henne från helikopterns värmekamera? Och en vovve hade ju markerat nånstans.

Hon avgav nog ingen värme som död?
Men det första vovven som släpptes ut när de kom dit sprang ju direkt ner till sjön och stack ner nosen. Äntligen får jag tala om hunden igen!
https://mittmedia.solidtango.com/widgets/embed/yfn7e03d
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
GM anmäldes av Tova för ett par månader sedan för misshandel.
Och ändå väljer hon att åka och festa med honom och hans kompisar.

Tänkbart motiv: GM vill hämnas för Tovas polisanmälan mot honom. Kanske inte var tänkt att mördas, utan mer tillrättavisas fysiskt.

Enligt pappan var det föräldrarna som polisanmält GM. Inte Tova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in