Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
17-05-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Finns det några bilder på de misstänkta?

Ja
Citera
17-05-16, 20:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nu är jag inte GW och sitter på statistiken. Men ser det som långsökt att Billy the kid flippar ensam och tvingar de 2 andra hjälpa honom mörka det och de går med på det. Han ser inte så skräckinjagande ut precis.
Men jag kan ha fel.

Om statistiken är viktig så är det mer vanligt att nån dödar sina ex och får hjälp att forsla bort kroppen av 1-2 kompisar än att 3 män tillsammans bestämmer sig för att döda exet till en av dem. Finns det ens nåt sånt fall?
Citera
17-05-16, 20:50
Medlem
Finns de nå uppgifter vad hon gjorde under lördagen och när hon kan tänkas ha hamnat i forsa?

Tänkte på en artikel som kom ut i samband med de första efterlysningarn, kan ta ett citat från expressen...

"Polisen söker efter 19-åriga Tova Moberg som har varit försvunnen sedan natten mellan den 13 och 14 maj.
Tova sågs senast av sina vänner i Hudiksvallstrakten vid midnatt på lördagskvällen.
Tre män i 20-årsåldern har anhållits misstänkta för människorov i samband med försvinnandet."

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/19-ariga-tova-ar-forsvunnen/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.munos
Det jag inte riktigt förstår mig på är de andra två, var dom på plats när det hände, såg dom det till och med? Och varför hjälpte dom till att dumpa kroppen i sjön? Varför ringde inte dom polisen, eller bara stack därifrån?

Med tanke på de tre anhölls tidigt på sannolika skäl misstänkta för människorov gissar jag att det finns vittnen som sett hur de med våld tvingat med sig Tova, vilket nog inte skett spontant. Min gissning är att det trasslat till sig ordentligt för de inblandade och att de inte haft andra val än att möjligtvis erkänna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Vet någon under vilken tid Tova och pojkvännen var tillsammans? När gjorde de slut? Tyckte jag läste någon som sa att de var i hop när de var yngre...Är pojkvännen en Epa-traktor, stora bilar-kille eller bara de båda andra...? Svårt tänka sig att Tova varit tillsammans med typer av det här slaget...

De ska ha känt varandra hela livet enligt tråden. Men så bodde han i Vännäs under några år, så då umgicks de väl knappast.

Och typer av det här slaget? Tja.. Bara för att man är blond och har blåa ögon betyder det inte att man har en specifik mentalitet och bara dras till en viss "sorts" killar. Och när man är ung är många extremt utseendefixerade och läser man Tovas kommentarer på Billys foton så tyckte hon att han var väldigt snygg. Hormoner vet du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Tragiskt att det finns en misshandelsanmälan.
Man tänker ju på Lotta Rudholm.
Hon kan inte ha känns sig hotad till livet om hon frivilligt åkt för att träffa honom.

Vet vi att det var "frivilligt" hon träffade honom? Människorov tyder kanske på att de rövat henne in i en bil och kört iväg med henne eller?
Citera
17-05-16, 20:52
Medlem
Citat:
Vet vi att det var "frivilligt" hon träffade honom? Människorov tyder kanske på att de rövat henne in i en bil och kört iväg med henne eller?

Nej,det är bara en initital rubricering som görs när någon är spårlöst försvunnen och man misstänker brott. Har inget att göra med verkliga spår efter kidnappning.
Citera
17-05-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Inte vad jag vet, vet du?

Om jag minns rätt . Men vill gärna att nån med bättre minne bekräftar.
Citera
17-05-16, 20:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Ja, vad vi förstått åkte hon frivilligt.

Människorov var den term som polisen tog till eftersom de visste att något hänt Tova, men visste inte om hon var död eller levande. I detta fall var hon död och åkte aldrig iväg i en bil. Hon dödades på den plats hon gett sig iväg till och blev sedan dumpad i sjön där.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 17-05-16 kl. 21:00.
Citera
17-05-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Någon slags lojalitet måste det vara. Det har hänt förr att vänner ställt upp och forslat bort döda flickvänner och ex. De har inte kunnat säga nej även om de velat. Eller så har de tyckt att man stöttar en vän i allt.

Jag har väldigt goda vänner, men jag skulle aldrig hjälpa någon att dumpa en kropp.

Kan han ha haft en hållhake på dom eller var dom rädda för honom?
Men ändå, hur dumma kan dom vara? Har aldrig varit i Hudiksvall men man misstänker ju inavel i ett antal generationer.
Citera
17-05-16, 20:54
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om statistiken är viktig så är det mer vanligt att nån dödar sina ex och får hjälp att forsla bort kroppen av 1-2 kompisar än att 3 män tillsammans bestämmer sig för att döda exet till en av dem. Finns det ens nåt sånt fall?

Ingen aning. Tack för statistiken.
Men vad gjorde hon ute i skogen med sitt pundarex med bihang? Ditlurad eller ditkörd under tvång? Finns den statistiken med?
Citera
17-05-16, 20:55
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Det är ju knappast uteslutet att de är oskyldiga.
Att de blivit sedda i området och "betett sig misstänkt" kan ha andra orsaker.
Vittnen är oftast opålitliga.

Håller med! Vittnesuppgifter ska man ta med en nypa salt. Om uppgifterna stämmer, så gör de oftast bara det till en viss procent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in