2017-05-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jovisst men läkarna dömdes aldrig juridiskt.
Dömdes de inte för kränkning mot giftefriden för att de hade styckat kroppen?
Citera
2017-05-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3

Nej, de åtalades aldrig för det, även om domstolen hävdade att de "bortom allt rimligt tvivel" var skyldiga. Det var en del av domskälet, inte domslutet.
Citera
2017-05-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3

Nej det brottet var preskriberat.
Citera
2017-05-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nej det brottet var preskriberat.
Aa ok. Läste det nu.
Citera
2017-05-16, 18:59
Medlem
Weine Dahlén, pappan till de två utpekade pojkarna för mordet på Kevin, berättar att familjen kommer hålla en presskonferens efter att tredje delen av Dokument Inifråns dokumentär har visats för att räta ut ytterligare frågetecken i fallet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/lP0m3/pojkarnas-pappa-om-fallet-kevin
Citera
2017-05-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det är väl en egen tråd, i så fall. Om det varit före utredningen och mordet på Kevin kunde det kanske vara on topic i tråden och göra honom mer misstänkt. Men det är efteråt. Om det är så att han då blivit oskyldigt utpekad och hjärntvättad av polis och terapeuter så kan det ha gjort honom knäpp att tro att han är en mördare.
Försök till våldtäkt behöver inte vara ett särskilt grovt brott heller. Vet att jag blir halshuggen av feminazisterna nu men fallet Assange mfl mfl visar att våldtäkt och försök till våldtäkt är lite vad som helst i Sverige.

Jag tycker dock det är relevant i denna tråden med de argument jag lagt fram tidigare, till exempel utifrån ett kriminologiskt perspektivet. Det finns fler som tycker det är av intresse. Likväl de som inte tycker det är relevant.

Återigen, det här är en diskussionstråd på ett forum; inte en riktig polisiär utredning.

Om en moderator slår fast att det är OT så respekterar jag självklart det. Tills vidare tycker jag dock att vi som anser att det är en intressant aspekt har lika rätt att diskutera som ni.
Senast redigerad av Roxyn 2017-05-16 kl. 19:02.
Citera
2017-05-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Man ville troligen inte gå ut i medierna och säga att man misslyckats med utredningen och att man var värdelösa som utredare. RS ledde utredningen och i dokumentären säger han att han
"bestämde" att man skulle ägna sig åt barnspåret. Vilken normal utredare bestämmer sånt efter en vecka? En utredare som har något hum om utredningar begriper att man söker brett och att sedan de bevis man hittar leder in en på ett spår. Inte fan sitter man efter en vecka och tycker att det ovanligaste spåret tar vi och struntar i allt annat. [/url]

Ju tidigare olika inriktningar inleds desto bättre. Med tanke på brottsplats, område, offeranalys, tillvägagångssätt så borde alla tre spår (anhörig, pedofil, och barnspåret), vilket nog får andes brett, ha stöd i analys av gärningsmannaprofil. Att det sen statistiskt vore mest troligt med anhörigspåret utesluter inte övriga inriktningar. Tyder strypningen eller andra skador på att en vuxen gjorde det? Tyder brottsplatsen på någonting? Tyder individerna som rört sig på platsen i anslutning till tiden för mordet någonting? Tyder offeranalysen på någonting?
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-16 kl. 19:07.
Citera
2017-05-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Kom osökt att tänka på Mary Bell, ett barn som mördade två barn i Newcastle. Hon var ledaren och en annan flicka "hängde med". Mary Bell har nu själv barn men övervakas av de sociala myndigheterna.

Finns flera fall där barn dödat barn. Lek eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av Knackfrost
Tror det kom fram att det var fel person i våldtäkts fallet. Men är inte hundra på det.

Skulle vilja läsa mer om det,kan du lägga upp?

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Weine Dahlén, pappan till de två utpekade pojkarna för mordet på Kevin, berättar att familjen kommer hålla en presskonferens efter att tredje delen av Dokument Inifråns dokumentär har visats för att räta ut ytterligare frågetecken i fallet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/lP0m3/pojkarnas-pappa-om-fallet-kevin

Vad förvånande! Men varför agerande han inte tidigare,när han söner var barn?
Hade jag varit pappan hade jag rivit sönder hela jävla systemet!
Citera
2017-05-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Man ville troligen inte gå ut i medierna och säga att man misslyckats med utredningen och att man var värdelösa som utredare. RS ledde utredningen och i dokumentären säger han att han
"bestämde" att man skulle ägna sig åt barnspåret. Vilken normal utredare bestämmer sånt efter en vecka? En utredare som har något hum om utredningar begriper att man söker brett och att sedan de bevis man hittar leder in en på ett spår. Inte fan sitter man efter en vecka och tycker att det ovanligaste spåret tar vi och struntar i allt annat. Men inte ville utredaren RS gå ut i medierna och erkänna att han är inkompetent. Så här har Thomas Olsson sagt:

– Det är just skön stil att man nu klandrar föräldrarna för att de försökte hjälpa till, att de hade stort förtroende för rättsväsendet. Det skulle de tydligen inte ha haft. Men för de här människorna var polisen en auktoritet och det hade väl aldrig föresvävat dem att olika aktörer här blandade in sin personliga agenda i händelseförloppet och till slut var beredda att offra de här barnen för att själva komma ut ur det med en uppsida. Vem skulle ha trott det?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/brodernas-advokat-jag-vet-inte-vad-han-pratar-om/

Tycker det där låter alldeles för sjukt för att vara sant. Hade man velat haft en lättvindig lösning hade man väl satt dit nån av pedofilerna i området, inte två små pojkar.
Citera
2017-05-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIH
Tycker det där låter alldeles för sjukt för att vara sant. Hade man velat haft en lättvindig lösning hade man väl satt dit nån av pedofilerna i området, inte två små pojkar.

Mycket enklare sätta dit barn eftersom det då inte behöver göras någon bedömning i domstol.
Citera
2017-05-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag tycker dock det är relevant i denna tråden med de argument jag lagt fram tidigare, till exempel utifrån ett kriminologiskt perspektivet. Det finns fler som tycker det är av intresse. Likväl de som inte tycker det är relevant.

Återigen, det här är en diskussionstråd på ett forum; inte en riktig polisiär utredning.

Om en moderator slår fast att det är OT så respekterar jag självklart det. Tills vidare tycker jag dock att vi som anser att det är en intressant aspekt har lika rätt att diskutera som ni.

Moderatorn bestämmer ja. Så jag kan ta tillbaks "borde vara en egen tråd". Nöjer mig med att säga att jag inte tycker att det har någon relevans för vem som är skyldig till mordet på Kevin Hjalmarsson, av de skäl jag redan nänmt.
Citera
2017-05-16, 19:13
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Oj! Känns spontant som en dålig idé. De har ju inte direkt en historia av att hantera pressade situationer med kritiska frågor särskilt bra. Men de kanske låter DJ svara på detaljfrågorna och håller sig till "hur känns det"-frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in