2017-05-15, 21:22
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Klarar du inte argumentera så låt bli, du har sett en vinklad dokumentär med en redan från början bestämd sanning. Du drar utifrån den väldigt långtgående slutsatser.

Patetiskt!

Klarar inte av att argumentera, påstår du? Du klarar inte av att svara på en väldigt enkel fråga! Försök inte med mig.

Jag upprepar frågan: Vad talar emot DJ:s linje?
Citera
Medlem
Citat:
Det är ingen dokumentär, det är en partsinlaga.

Du går igenom det material som finns och låter poliser, åklagare, psykologer och övriga inblandade uttala sig och utifrån det göra en värdering av vad som skett och inte.

Men så jobbar inte lögnmedia.

Har du något belägg för att de inte gått igenom det som finns.För att det vi sett inte är representativt. Har inte poliser och inblandade uttalat sig menar du?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det tror jag inte. Jag är tvärtom övertygad om att det är ännu en av RS:s och SÅC:s lögner.
Så allt de små pojkarna sa var lögn påhittad och itutad av en ond polis och en psykolog?
Vad hade RS för vinning av att sätta dit två småpojkar?
Citera
Medlem
Citat:
Det är ingen dokumentär, det är en partsinlaga.

Du går igenom det material som finns och låter poliser, åklagare, psykologer och övriga inblandade uttala sig och utifrån det göra en värdering av vad som skett och inte.

Men så jobbar inte lögnmedia.

De jurister, psykologer med flera som har gått igenom materialet finner, liksom journalisterna, att pojkarna har utsatts för ett justitiemord. Det är ett av skälen till att förundersökningen har öppnats upp på nytt. Det är väl något som borde glädja dig?
Citera
2017-05-15, 21:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Klarar inte av att argumentera, påstår du? Du klarar inte av att svara på en väldigt enkel fråga! Försök inte med mig.

Jag har redan besvarat vad som talar emot DJ's linje, gå tillbaka några inlägg och läs vad jag skriver.
Citera
2017-05-15, 21:23
Medlem
Citat:
Thomas Quick satte dit sig själv, Quick var på g art släppas ut från Säter när han kom på idén att börja minnas mord. Allt för att få uppmärksamhet och mediciner.
Så startade Quickhärvan.

Här visar du hur totalt du missförstått vad som är huvudsak i quickhärvan.
Citera
2017-05-15, 21:24
Medlem
Citat:
Jag har redan besvarat vad som talar emot DJ's linje, gå tillbaka några inlägg och läs vad jag skriver.
Nej det har du inte!
Citera
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
det fanns ett granskande tv-program på SVT tidigare, som bl.a. sågade sönder andra SVT dokumentärer pga av deras faktafel och oreriös hårdvinklingar. Det programmet lades snabbt ned.

Du kanske syftar på Mediemagasinet, där reporter och programledare var Dan Motherfucking Josefsson??
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Så allt de små pojkarna sa var lögn påhittad och itutad av en ond polis och en psykolog?
Vad hade RS för vinning av att sätta dit två småpojkar?

Det är en intressant fråga du väcker som jag med nöje ska besvara dig, för jag har väldigt intressanta saker att dra upp som du mer än gärna får kommentera. Men det får vänta tills du har svarat på min fråga. Du börjar bli riktigt oförskämd i ditt duckande.

Citera
2017-05-15, 21:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Har du något belägg för att de inte gått igenom det som finns.För att det vi sett inte är representativt. Har inte poliser och inblandade uttalat sig menar du?
Eftersom de som var inblandade i utredningen uppenbarligen har andra minnesbilder och dessutom förklarar vissa av vittnesförhörens utformning så nej, tycker du det själv?
Citera
2017-05-15, 21:25
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Nej, du har inte svarat något konkret överhuvudtaget. Jag rekommenderar dig att själv gå tillbaka och läsa vad du själv har skrivit.

Citera
2017-05-15, 21:26
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Thomas Quick satte dit sig själv, Quick var på g art släppas ut från Säter när han kom på idén att börja minnas mord. Allt för att få uppmärksamhet och mediciner.
Så startade Quickhärvan.

Och vem hjälpte honom villigt och helt utan självkritik, utan något som helst vetenskapligt belägg för sina regredierings-seanser? Vem medverkade i allra högsta grad till att miljontals skattekronor gick till att bl.a. dränera en skogstjärn på vatten och annat trams? Jo det var ingen mindre än Christianson. Och nu är ännu ett fall med en påstådd 11-årig barnmördare i Hovsjö 2003 på gång att tas upp till granskning. Och vem är det som efter två månaders våldsamt psykologiska förhör med pojken tvingat fram det sensationella erkännandet? Christianson! Ser man inte den röda tråden löpa från Quick - Arvika - Hovsjö är man färgblind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in