Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-27, 15:34
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Ni som kanske följt detta bättre än mig kan ni förklara hur åklagaren kom runt de att christian kommit hem med blöta kläder innan de fiskade?

Är det inte dags att slutar med ditt idiotiska ältande!?
Christian hade aldrig blöta kläder, de uppgifterna är helt enkelt inte alls trovärdiga.
Citera
2018-03-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Självklart, och jag står fast vid mina välgrundade teser att gm är bröderna.

Snacka om o försöka utredningen under mattan . Jubel hos mördarna hörde jag på radion, betänk deras erkännande o man känner avsmak.

Det fanns och finns inte ett enda bevis mot bröderna, inte ens en indicie.

Det fanns och finns hur mycket som helst som talar för att "13 åringen" har begått handlingen.

Bland annat så förgrep han sig sexuellt på (våldtog) en pojke typ 3år gammal, på samma plats en månad senare.

Det hade begåtts våld och sexuellt våld mot Kevin också.

Anledningen till att vänsterpoliser som Sandberg torterade bröderna var för att Socialdemokraterna ville se etniskt svenska gärningsmän. Det var eller blev inte första eller sista gången vänsteraktivister eller korrupta sossar begår brott i lagens namn.

Nu till det viktiga:
Vem är 13 åringen? Jag vet att han benämnts vid namn någonstans på internet förut.

- Namn?
- Födelseland?
- Etnicitet?
- Övrig info?

Jag vet att flera som läser detta sitter på informationen. Dela med er så flashback kan granska. Vi vet att svensk etablerad media är medskyldiga skurkar i detta mord så vi ska inte förvänta oss något av dem.

Till Robin, Christian eller annat eventuellt vittne till brottet eller omkringliggande brottet:
Vad har ni sett?
Dela med er av eran info här, den är ovärderlig.
Polisen, media, rättsväsende går ej att lita på!
Senast redigerad av Luckyaso 2018-03-27 kl. 15:48.
Citera
2018-03-27, 15:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Ni som kanske följt detta bättre än mig kan ni förklara hur åklagaren kom runt de att christian kommit hem med blöta kläder innan de fiskade?

Alibi har bröderna som inte går att bortse ifrån. Egentligen något Sandberg och co sket i, men inte den här åklagaren.
Massa skvaller i en lanthåla med vassa tungor och en inkompetent polisutredning.
Citera
2018-03-27, 15:37
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Bröderna såg fortfarande väldigt skyldiga ut för att vara "oskyldiga". Hoppas sanningen kommer fram någon dag.
Hur ser skyldiga ut? Hur ser oskyldiga ut?
Det är inte så lätt att se och den verkliga psykopaten är nog den enda som skulle lyckas med att se fullständigt övertygande ut. De bägge bröderna har oavsett varit med om ett jävla helvete och ett barn har dessutom dött. Inga vinnare här inte, för deras del handlade om att sluta förlora, vilket just här till viss del kan ses som en viss vinst, men det handlar bara om att de kan börja leva igen.

Här finns än så länge bara förlorare...
Citera
2018-03-27, 15:42
Medlem
(…) ”De två utpekade för mordet på fyraårige Kevin var inte ens närvarande då pojken dog i Arvika 1998.
Det skriver chefsåklagaren Niclas Wargren i sitt beslut där han friar bröderna Christian Karlsson och Robin Dahlén från alla anklagelser.
Samtidigt ger åklagaren en annan möjlig förklaring till hur Kevin dog. Genom en olycka där han kläms mellan två lastpallar:
Det är ett mycket tänkbart scenario, säger Niclas Wargren på dagens presskonferens.” (…)
Källa: https://www.expressen.se/gt/just-nu-broderna-frias-i-kevin-fallet/ (Hämtad 2018-03-27)

”Polisen ber om ursäkt
– Vi ber om ursäkt för att de har drabbats på det här sättet särskilt då när åklagaren kommit fram till det här resultatet efter prövningen som skett nu under flera månaders tid. Det säger Mats Nyhlén kommunikationschef på Polisen region Bergslagen efter presskonferensen.” (…)
”Men hur kunde det gå så fel?
– Det får man ju fråga dom som var ansvariga för utredningen, säger Mats Nyhlén.”
(…) ”Kritisk till förhörstekniken
Enligt chefsåklagaren Niclas Wargren har de inte haft till uppgift att granska om några felaktigheter gjordes av polisen under förhören med bröderna. Han anser heller inte något annat än att man från polisen har bedrivit hög ambition att göra rätt. Barnförhör görs på ett helt andra sätt idag.
Trots det är han kritiskt till hur förhören hölls, hur frågeställningen var och hur långa förhören varit.
Han riktar även kritik till hur svaren som kommit fram under utredningen har använts, uppgifterna kan till och med ifrågasättas om de var självupplevda. Här tycker han att polisarbetet har brustit.” (…)
”Ingen dödsorsak har fastställts
De två bröderna som tidigare varit utpekade för att ha orsakat fyraårige Kevins död är avförda från utredningen det här fastställdes idag. Chefsåklagare Niclas Wargren är tveksam om det överhuvudtaget rörde sig om ett brott när pojken dog 1998. Dödsorsaken har inte kunnat fastställas. Polisen ber nu bröderna om ursäkt.”
Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/polisen-17 (Hämtad 2018-03-27)

(…) ”– Den intressanta frågan är vilket skadestånd de kommer att få, menar Leif GW Persson.
– Att det är skadeståndsgrundande är det ingen tvekan om. Hur mycket pengar de sedan kan få, det är en annan femma.” (…)
Källa: https://www.expressen.se/gt/gws-ilska-infor-stora-avslojandet-i-kevin-fallet/ (Hämtad 2018-03-27)
https://www.expressen.se/gt/gw-om-utredningen-sa-javla-illa-skott/ (Hämtad 2018-03-27)
Citera
2018-03-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag kan hjälpa Lambertz med ett utkast till ny bloggpost:
"Alla förstår nu att SÅC gjorde ett jättebra jobb i utredningen och att bröderna är mördare. Att sedan den nya utredaren fegade ur är en enorm rättsskandal. Jag har gjort en egen undersökning som visar att bröderna är skyldiga med 195,999991% säkerhet. Så det så. Pilutta er!"
Kul ironi men jag vill ändå kommentera. Det här tror jag nog snarare han försöker slingra sig ur. Karln är idiot. Men inte så stor idiot. Häpnadsväckande nog har han haft stöd av kollegor vad gäller Quick. Här riskerar han bli kölhalade. Och förlora det stöd han häpnadsväckande nog har.
Citera
2018-03-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Det hade begåtts våld och sexuellt våld mot Kevin också.

Det finns väl inget som tyder på sexuellt våld.
Citera
2018-03-27, 15:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Kul ironi men jag vill ändå kommentera. Det här tror jag nog snarare han försöker slingra sig ur. Karln är idiot. Men inte så stor idiot. Häpnadsväckande nog har han haft stöd av kollegor vad gäller Quick. Här riskerar han bli kölhalade. Och förlora det stöd han häpnadsväckande nog har.
Vilka kollegor skulle han haft stöd av i Quickfallet?
Citera
2018-03-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Är det inte dags att slutar med ditt idiotiska ältande!?
Christian hade aldrig blöta kläder, de uppgifterna är helt enkelt inte alls trovärdiga.

Ur pappans anteckningar:

Den 15 november
I badkaret låg Robin. Jag frågade: När det hände så med Kevin och du kom hem till oss, var du blöt om skorna?
– Nej, för jag var aldrig i vattnet, det var bara Christian.
(Eva o Robin)

Weine Dahlén hade redan i förhör den 2 september och den 15 september sagt att han numera var nästan säker resp. kände igen att Christian sagt redan första kvällen att pojkarna sett Kevin ligga och flyta i vattnet. På fråga från polisen om varför han inte berättat detta tidigare svarade han att han måste ha förträngt det.

Då barnen kom inrusande kom Kristian först. Hon kommer ihåg att de kom ”i en väldig fart”. Föräldrarna fanns då i hallen och i vardagsrummet. De var just på väg att gå ut. Klockan var strax före 18.00. Eva minns nu inte hur Kristian uttryckte sig men hon vet att hon fick klart för sig att något hade hänt vid sjön och att det gällde Kevin Hjalmarsson. Kristian pratade om honom. Hon vet att hon hörde: ”Kevin ha stöpe i sjön.” [---]

I anteckningar från ett förhör med Eva Dahlén dagen efter, den 25 augusti, är det antecknat:

Senare då de var klara för avfärd och stod i hallen kom alla barnen in. Hon minns nu Christians yttrande. Han sa ”Kevin ligger i vattnet och flyter”. [---] Hon tror nu att både Christian och Robin sa ungefär samma sak.

Flera gånger i senare förhör sade Eva Dahlén i princip detsamma. Den 2 september antecknade polisen t.ex. detta, som hade sagts när Christian kom in och berättade vad som hade hänt vid sjön: ”Hon uppgav att utan tvekan var det så att det framgick att Kevin låg i vattnet. Därom är det inget tvivel. ”

Eva minns att hon kände sig irriterad på Kristian och att hon var irriterad över att hans långbyxor var blöta. Hon beskriver hur hon kände på hans byxor som var blöta upp till knäna. Hon kände framtill på byxorna och kan därför inte säga om även baksidan av byxbenen var blöta. Hon kan inte med säkerhet säga vilka byxor han bar, endast att det var långbyxor. På fråga om hans skor också var blöta säger Eva att hon inte kan minnas detta. Tillfrågad om vad hon gjorde härnäst, om hon pratade med Veine o.s.v. påminner hon sig att hon ledde in Kristian i badrummet och att han fick ta av sig kläderna där. Hon beskriver att hon hängde upp byxorna på tork och att hon samtidigt också hängde upp hans strumpor, som var så blöta att hon först fick vrida vattnet ur dem. I detta skede av förhöret utbrister Eva, ”Kristians skor var ju klassblöta, jag minns det nu. Han hade de vita tennisskorna med kardborreknäppning. Han fick därför byta till andra skor med snörning, något han var jättearg över eftersom skosnörena alltid går upp för honom”. Efterhand som Eva försöker påminna sig situationen, minns hon ytterligare detaljer. Hon minns att Kristian på överkroppen var iklädd en svart sweat-shirt med ett motiv av Spindelmannen tryckt på bröstet. Nederdelen av tröjans båda ärmar var blöta, varför Eva också hängde upp denna på

Allt detta finns i utredningen, och de ligger ute här : http://goranlambertz.se/anmalan-till-granskningsnamnden-angaende-kevindokumentaren/

Så att åklagaren påstår att pojkarna ej varit vid vattnet eller med Kevin med dessa uppgifter är häpnadsväckande.
Citera
2018-03-27, 15:52
Medlem
Igni-ferroques avatar
Värt att notera: Om man tror på ett brott så framgick det att det troligen rört sig om en gm som är betydligt tyngre/starkare än de båda bröderna. Så för de som fortfarande tror på brott får spekulera i äldre människor.

Nu vore det läge för en offentlig ursäkt från RS samt SÅC. Jag tror inte vi får se det, men det vore det enda rätta!
Citera
2018-03-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka kollegor skulle han haft stöd av i Quickfallet?
Krister Thelin som är en internationellt känd domare och professor Hugo Tiberg är två remarkabla exempel.

Räknar vi med överslätande så har vi ju professor Mårten Schultz och hans chef i Hd Marianne Lundius.
Citera
2018-03-27, 15:56
Medlem
Det är INTE en olycka, det är UTESLUTET!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in